Misslyckades med hjulbytet.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Misslyckades med hjulbytet.

Inlägg av LarsL »

Jaha, man ska inte byta hjul när man är för trött. Men jag tyckte det var dags att plocka av vinterdäcken nu.

Först lyckades jag skrapa fälgen så att lite av den gråa färgen försvann. Finns det bättringsfärg att köpa på Tesla för fälgarna? Eller har någon en kod så att man kan beställa från någon annan?

Sen lyckades jag med konst stycket att slarva bort en av muttrarna. Jag har en storlek på mutter till vinterhjul och Teslas original till sommardäcken. Jag tog med mig en av muttrarna in i verkstaden för att leta rätt på rätt hylsa. Men sen lyckades jag på något sätt glömma den och kan inte hitta den igen. Höll på att bli tokig på att den bara kan försvinna så där, misstänker att den gömt sig i gruset eller ramlat under något. Nu drog jag fast hjulet med en av muttrarna till vinterdäcken istället, borde funka. Som tur är ska jag till Tesla på torsdag för mitt mystiska fel som jag inte vet vad det är så jag får väl köpa ut en mutter då.
För det är väl ingen som har en mutter till standard hjulen liggande?
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Re: Misslyckades med hjulbytet.

Inlägg av lator »

Det blir som vanligt... Bara du har ersatt den med en ny så hittar du den gamla. :evil:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Ja direkt när man kommer hem meden ny mutters ligger den gamla där på bänken.
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Inlägg av MangeT »

Om du inte har låsbultar/muttrar till däcken kanske det är läge att passa på att köpa det? Då får du muttrar över.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Ja, det kan vara en idé. Men jag har bara standard fälgarna så de är nog inte så stöld begärliga.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Fick en ingivelse att titta under en bit kartong idag och naturligtvis låg muttern där. Lite tur också då jag skulle åka till Tesla idag för att hämta ut bilen och köpa en ny mutter.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

LarsL skrev:
Fick en ingivelse att titta under en bit kartong idag och naturligtvis låg muttern där. Lite tur också då jag skulle åka till Tesla idag för att hämta ut bilen och köpa en ny mutter.
The spell is broken! :)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Ja, nu vänder det!

Snart kommer man raka sig och sätta på sig en ren T-shirt och något annat än mjukisbyxor. Verkligheten återvänder.
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

LarsL skrev:
Ovanligt. Enligt naturlagarna borde du inte hittat den innan du skaffat en ny mutter. Är du säker att det verkligen är den du har letat efter och inte en annan mutter som du saknat i 10 år?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

mati skrev:
LarsL skrev:
Ovanligt. Enligt naturlagarna borde du inte hittat den innan du skaffat en ny mutter. Är du säker att det verkligen är den du har letat efter och inte en annan mutter som du saknat i 10 år?
Ja, det verkar som vi vi drabbats av en störning i tidsrymden.
Skriv svar