Jerker skrev:
Du är verkligen konsekvent i ditt mål att låta miljöhänsynen krossa din ekonomi!

Jag känner mig starkt besläktad med dig!

Jag vet, jag har ett problem. När jag dör fattig så kan jag åtminstone säga att jag har försökt att rädda världen.
Men jag skulle isf inte köpa den med mina privata pengar, det har jag verkligen inte råd med. Det får företaget stå för, då blir det lite lättare. En stor del av min gräsmatta tillhör faktiskt kontorshuset. Och när det gäller snöplogning så är det där jag ska ha den.
Och som det ser ut nu så kommer jag faktiskt inte bli av min mina uppdrag som jag trodde först. Det är alltså ingen akut kris.
Xeik skrev:Om jag skulle köpt en batteridriven i nuläget, så hade jag antagligen tagit den spakstyrda varianten istället.
Nej, den passar inte mig. Dels så vill jag kunna sätta ett snöblad på den och dessutom tror jag att den är lite för stor. Jag har visserligen några tusen kvm gräs att klippa, men det är inga jättestora sammanhängande ytor direkt. En gräsmatta här och en där, med lite trånga passager emellan. Min gamla åkgräsklippare är mindre än Ryobin, 80+ cm klippbredd, och även den når inte överallt. Jag måste alltid köra med en vanlig klippare före eller efter. Det är bara att det tar en hel dag att klippa allting med handklipparen, och det vill jag komma ifrån. Min antika åkgräsklippare använder jag som sagt inte längre.