Jag bytte till sommardäck igår. Original 20” fälg med original däck.
Bytet gick bra och jag ställde in hjulkonfigurationen för 20”.
Efter en liten stund körande så rapporterade alla sensor tryck och allt verkade ok.
Sen idag efter ett par mils körning så börjar den rapportera om ”fel på däcktryckövervakningen” dock så rapporterar den tryck från alla däck. Även när jag kommer tillbaka och kör iväg så rapporterar den tryck från alla däck.
Se bild 2 på felet.
Jag tänkte då att jag skulle fylla på luft till rätt tryck och sedan lära in det på nytt.
Men då får jag larm enligt bild 1.
Jag har redan startat om både med och utan broms, men det hjälpte inte.
Jag har testat hjulkonfiguration och bytt till 19” och sen tillbaka till 20” men det hjälpte inte.
Nån som har nån ide om vad jag kan göra förutom att kontakta SC.
TPMS Strul
Moderator: Redaktion
- MrStarhouse
- Teslaägare
Re: TPMS Strul
Fortsätt kör några dagar/vecka och se om det försvinner.
Jag fick olika fel med några dagars mellanrum i början med vinterhjulen, men sen nada.
Jag fick olika fel med några dagars mellanrum i början med vinterhjulen, men sen nada.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Testa stäng av bilen ordentligt och låt den vara (minns inte om de var 5 eller 15 min).
Starta sen upp den, då löste sig mina problem på S iaf..
Starta sen upp den, då löste sig mina problem på S iaf..
Klockren översättning som inte går att missförståTesla skrev:Åsidosätta TMPS ställ in

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- MrStarhouse
- Teslaägare
Jag ska testa köra en lite längre sträck samt vänta nån vecka så får vi se.
Förhoppningsvis så försvinner det.
Och ja översättningen
Böt till Engelska då blir det "TPMS override set", så det är nog den vanliga infon som visar att aktuellt tryck är satt som default.
Förhoppningsvis så försvinner det.
Och ja översättningen

Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
- MrStarhouse
- Teslaägare
Mycket riktigt, efter lite körning så försvann larmet. Det dök upp nån info ruta en kort stund som sa något som: "TPMS Reset utförd", sen var larmet borta.
Nu får jag försöka minnas detta tills nästa byte
Nu får jag försöka minnas detta tills nästa byte

Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP