av Teslaägare Pontus » 25 apr 2020 20:44
Verdi skrev:Pontus skrev:Nu kanske jag ger mig in på ett känsligt ämne
Är det någon här som ens tänkt tanken om miljöpåverkan innan man skaffat ett husdjur?
Men jag hörde just på QI att en medelstor hund motsvarar samma koldioxidavtryck som två Landrover. Det får en ju att fundera på om det kommer komma rörelser som protesterar mot husdjur för miljöns skull?
Elefanten i rummet är barn såklart. Världen är överbefolkad. Det är det stora bekymret. Befolkningen har exploderat det senaste århundrandet och det är det största problemet. Hade vi varit lika många som på 1800-talet hade vi kunnat köra V8 allihopa utan att det gjort något.
Det är lite skumt att den aspekten inte förs fram mer i debatten faktiskt. Kanske vore det rimligt med max 2 barn per familj? Alla får inte barn och alla kan inte så det skulle bli en ganska kraftig befolkningsminskning på det. Kanske är det vad jorden behöver?
En människa orsakar såklart otroligt mycket mer utsläpp under sin livstid än en hund.
Frågan i programmet var faktiskt: En bild på 2 vuxna 2 barn 2 bilar och 1 hund, vad kan den här familjen göra för att sänka sin miljöpåverkan mest, på laglig väg.
Då nämnde man att barnen var värre (om dom inte senare i livet startade ett krig) än hunden men det är bara lagligt att göra sig av med djur inte barn.
Men de flesta hade väl sagt att det bästa vore att göra sig av med en bil men så är inte fallet.
- Model 3 LR AWD Vit
- Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
- Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.