Tips vid däckbyte

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare

Tips vid däckbyte

Inlägg av Bruno »

Hej alla, kanske ni har upptäckt detta men de som inte gjort det... ;) Upptäckte det i höstas när jag bytte till vinterdäck, så nu när jag bytte till sommardäck ville jag tipsa er andra. Ett ställe där det samlas vägdamm/grus/sand, och kommer det vatten dit så riskerar det bli en fälla för framtida rost (?) eller så börjar det växa något om det kommer dit ett ogräsfrö :lol:

Hm, skulle lägga upp en film men ville inte ta formatet *.mov så det blev bilder... (det är därför som de är suddiga, fick ta skärmdumpar av filmsnutten)

Hade en liknande fälla på en äldre Bmw där röret till ACn korroderade sönder vid en punkt.

Kanske detta tips redan finns på forumet, försökte leta upp men hittade inget. Många trådar kan bli väldigt långa och svårt att hitta specifika frågor...

Ha det bra alla... :-)
EB9CDD1E-9F40-4B39-80F7-3EA5F8F682C5.png
5082298F-53EA-445E-8270-DF3C1F1182A9.png
74062B36-C355-49ED-A25B-8D9FE80FA60C.jpeg
Senast redigerad av Bruno, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare

Re: Tips vid däckbyte

Inlägg av Xeik »

Bra tips, ska kollas nästa gång.
Jag smorde upp bromsarna och tog ner "kas-skyddet? eller vad det kallas" bak nu vid däckbyte. Finns ju en del tecken på att det kan samlas grus m.m. på det skyddet.
Men där fanns faktiskt inte direkt några mängder, så det var ju bra 8-)
Skriv svar