Provlyssna i LR eller P

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Provlyssna i LR eller P

Inlägg av Remuz »

Ljudet i min bil tappar basen hela tiden. Det låter pinsamt dåligt ofta och jag skulle därför vill provlyssna i någon annans bil. Jag bor i Stureby, Enskede, Stockholm. Någon som inte är sjukt långt bort som kan låta mig lyssna och pilla lite med EQ? Kan du lyssna i min bil också är det en bonus...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14653
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Provlyssna i LR eller P

Inlägg av taliz »

"Tappar"? Det jag märkt är att det är långt ifrån alla låga frekvenser som använder subben.
En hel del dunkadunka som hanteras endast av det som sitter i dörrarna, bara vissa specifika låtar som subben märkbart hjälper till med.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1906
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Provlyssna i LR eller P

Inlägg av themax »

Remuz skrev:
Ljudet i min bil tappar basen hela tiden. Det låter pinsamt dåligt ofta och jag skulle därför vill provlyssna i någon annans bil. Jag bor i Stureby, Enskede, Stockholm. Någon som inte är sjukt långt bort som kan låta mig lyssna och pilla lite med EQ? Kan du lyssna i min bil också är det en bonus...
Kan hjälpa dig till veckan om du behöver. Skicka PM så löser vi det.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
M3apan
Teslaägare
Inlägg: 335
Blev medlem: 17 dec 2018 23:46

Re: Provlyssna i LR eller P

Inlägg av M3apan »

och jag har en som sagt en P på andra sida örbyleden, 2 minuter bort.
Användarvisningsbild
Lunna
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 apr 2014 13:56
Ort: Linköping

Re: Provlyssna i LR eller P

Inlägg av Lunna »

Jag upplever att lägsta frekvenserna inte alls kommer fram så tydligt i 3P som det gjorde i S:en med premium.
Gotway MSuper X 84V 1,6kWh.
Model 3 Performance -20 | Vit Multi-Coat
Såld: Model S 75D -17 | Vit Multi-Coat
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Provlyssna i LR eller P

Inlägg av Remuz »

Jag tackar alla. Det blev löjligt uppenbart att det är fel på ljudet i min bil.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Provlyssna i LR eller P

Inlägg av Bjelke »

Skönt på sätt och vis, för nu vet du ju iaf att det går att göra något åt det :)
Synd att det är så pass klurigt med just ljud i bilar...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
wector
Teslaägare
Inlägg: 235
Blev medlem: 13 maj 2017 22:02
Ort: Kramfors

Re: Provlyssna i LR eller P

Inlägg av wector »

Hur tappar din bil basen Remuz? Jag tycker det är bra tryck i framdörrarna men subben jobbar lite eller ibland inte alls känns det som.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Provlyssna i LR eller P

Inlägg av Remuz »

wector skrev:
Hur tappar din bil basen Remuz? Jag tycker det är bra tryck i framdörrarna men subben jobbar lite eller ibland inte alls känns det som.
Jag får ibland ingen bas alls, ibland inget mellanregister. Det pendlar väldigt. Ett bra test som jag kom på nu efter att ha provat en annan bils ljud är att när jag scrollar volymen på ratten så tappar den basen 2s varje gång. På exakt samma sätt som den gör helt slumpmässigt när man bara är ute och kör. Jag var bara lite osäker på om det var min låt som var sådan, men så var det uppenbarligen inte...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Provlyssna i LR eller P

Inlägg av Remuz »

Bjelke skrev:
Skönt på sätt och vis, för nu vet du ju iaf att det går att göra något åt det :)
Synd att det är så pass klurigt med just ljud i bilar...
Det är enormt skönt. Nu kan jag beskriva det exakt för SC i Segeltorp och sedan kan dom säkert fixa det.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
wector
Teslaägare
Inlägg: 235
Blev medlem: 13 maj 2017 22:02
Ort: Kramfors

Re: Provlyssna i LR eller P

Inlägg av wector »

Remuz skrev:
wector skrev:
Hur tappar din bil basen Remuz? Jag tycker det är bra tryck i framdörrarna men subben jobbar lite eller ibland inte alls känns det som.
Jag får ibland ingen bas alls, ibland inget mellanregister. Det pendlar väldigt. Ett bra test som jag kom på nu efter att ha provat en annan bils ljud är att när jag scrollar volymen på ratten så tappar den basen 2s varje gång. På exakt samma sätt som den gör helt slumpmässigt när man bara är ute och kör. Jag var bara lite osäker på om det var min låt som var sådan, men så var det uppenbarligen inte...
Okej, det låter inte som att vi har samma problem iaf. Ditt är ett fel och mitt är nog en preferens Bild
För mig hade det var perfekt om man kunde styra subbasen med en regel separat så det andra systemet inte behövde jobba så mycket när man EQar.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Provlyssna i LR eller P

Inlägg av Remuz »

Så fort man kommer till SC försvinner alla fel. Trots att jag upprepat det minst 10ggr hemma igår kväll så gick det inte att visa på SC. Deras geofence lagar bilar tydligen
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Provlyssna i LR eller P

Inlägg av Bjelke »

Remuz skrev:
Så fort man kommer till SC försvinner alla fel. Trots att jag upprepat det minst 10ggr hemma igår kväll så gick det inte att visa på SC. Deras geofence lagar bilar tydligen
Dom får komma hem till dig istället :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Provlyssna i LR eller P

Inlägg av Remuz »

Bjelke skrev:
Remuz skrev:
Så fort man kommer till SC försvinner alla fel. Trots att jag upprepat det minst 10ggr hemma igår kväll så gick det inte att visa på SC. Deras geofence lagar bilar tydligen
Dom får komma hem till dig istället :mrgreen:
Det gjorde dom alltid förr. L&L kom alltid och hämtade min bil hemma hos mig och körde den till Väsby. Nya tider nu :)
P85D svart/svart med gratis SuC
Skriv svar