Svart skärm
Moderator: Redaktion
- Tomasorebro
- Teslaägare
Re: Svart skärm
Håll in båda hjulen på ratten samtidigt i några sekunder så startar datorn / skärmen om
- MrStarhouse
- Teslaägare
Den brukar också kunna starta om själv om den hänger sig och svartnar, tar ca 30-60 sek så kommer tesla loggan fram, sen är den snart igång. Du kan dock fortfarande köra vidare, alla andra system fungerar som dom ska.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Och hjälper inte det så kan man hålla ned bromsen samtidigt som man håller in hjulen.anna__ skrev:Håll in båda hjulen på ratten samtidigt i några sekunder så startar datorn / skärmen om
Och hjälper inte det så kan man pumpa bromsen fem gånger utan att hålla in hjulen.
Sen vet jag inge fler knep. Bägge dessa fick jag prova när jag ringde vägassistans då min bil inte ville ladda DC, Varken på SuC eller annan laddstolpe. AC gick bra.
Tyvärr hjälpte inte omstarterna för laddningsproblemet, men nästa dag vaknade den till liv igen.
Vägassistans skulle höra av sig igen, men det har de naturligtvis inte gjort. Enligt gängse Teslamodell.
Model 3 LR AWD
Aha, så bromscylindern är kopplad till elektronpumpen i TM3? ^^perre skrev:Och hjälper inte det så kan man hålla ned bromsen samtidigt som man håller in hjulen.anna__ skrev:Håll in båda hjulen på ratten samtidigt i några sekunder så startar datorn / skärmen om
Och hjälper inte det så kan man pumpa bromsen fem gånger utan att hålla in hjulen.
Sen vet jag inge fler knep. Bägge dessa fick jag prova när jag ringde vägassistans då min bil inte ville ladda DC, Varken på SuC eller annan laddstolpe. AC gick bra.
Tyvärr hjälpte inte omstarterna för laddningsproblemet, men nästa dag vaknade den till liv igen.
Vägassistans skulle höra av sig igen, men det har de naturligtvis inte gjort. Enligt gängse Teslamodell.
Hur kommer man förbi Pin2Drive om skärmen är svart? Finns det en omväg för det?MrStarhouse skrev:Du kan dock fortfarande köra vidare, alla andra system fungerar som dom ska.
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
Nope om bilen inte kan nås med appMatsJ skrev:Hur kommer man förbi Pin2Drive om skärmen är svart? Finns det en omväg för det?MrStarhouse skrev:Du kan dock fortfarande köra vidare, alla andra system fungerar som dom ska.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Om den kan nås med app, men skärmen är svart, hur gör man för att köra med Pin2Drive?e5m1r skrev:Nope om bilen inte kan nås med appMatsJ skrev:Hur kommer man förbi Pin2Drive om skärmen är svart? Finns det en omväg för det?MrStarhouse skrev:Du kan dock fortfarande köra vidare, alla andra system fungerar som dom ska.
Man startar bilen från appen (Reglage -> Starta). Då krävs inte att man anger pin-koden, men däremot sitt Tesla-lösnenord.MatsJ skrev:Om den kan nås med app, men skärmen är svart, hur gör man för att köra med Pin2Drive?
Rekommendationen är att inte parkera utanför täckning i det läget.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Aha! Tack, har inte tänkt på att den funktionen finns där då jag aldrig använt den, var dag lär man sig något nyttbylund skrev:Man startar bilen från appen (Reglage -> Starta). Då krävs inte att man anger pin-koden, men däremot sitt Tesla-lösnenord.MatsJ skrev:Om den kan nås med app, men skärmen är svart, hur gör man för att köra med Pin2Drive?
Rekommendationen är att inte parkera utanför täckning i det läget.