Går inte sådant på försäkringen?Blom78 skrev:Har min inne pga stendöd mcu1 känns så ovärt med 26000 för en gammal mcu.
Körde bilen till SC fast med GPS så man såg hastigheten.
Farthållare fungerade men inget annat.
2016 75D
Uppgradering från Nvidia->Tesla's chip
Moderator: Redaktion
Re: Uppgradering från Nvidia->Tesla's chip
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Måste man pröjsa 26 tusen så vill man nog ha en nyare mcu iaf...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Tyvärr levererar dom inte det i Sverige än. Jag har tjatat.
Precis du får samma MCU med samma inbyggda fel som kommer ge upp efter ca lika lång drift 

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Har någon mer info om MCU2 uppgradering så messa mig asap 

- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Hade min inne på MCU-byte i veckan och frågade om den nya fanns tillgänglig. Juni-Juli eventuellt sa hon, men det lät högst osäkert.
Model S Standard Range Raven
Vore intressant om man kunde få special pris på uppgradering när den kommer då man fått gammalt monterat 

Jag bytte nyligen och utryckte missnöje med att få betala för samma inbyggda fel med lösning bakom hörnetBlom78 skrev:Vore intressant om man kunde få special pris på uppgradering när den kommer då man fått gammalt monterat
De skulle ta det vidare i organisationen och se om dem som fått byta och betala för en MCU 1 inte kunde få MCU2 på goodwill eller mot mindre kostnad
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Låter som en god idé, vem pratade du med? Min bil står i Göteborg just nu.
Edwin GöteborgBlom78 skrev:Låter som en god idé, vem pratade du med? Min bil står i Göteborg just nu.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Låter som det så ofta har gjort hos dom, lycka till säger jag barae5m1r skrev:Jag bytte nyligen och utryckte missnöje med att få betala för samma inbyggda fel med lösning bakom hörnetBlom78 skrev:Vore intressant om man kunde få special pris på uppgradering när den kommer då man fått gammalt monterat
De skulle ta det vidare i organisationen och se om dem som fått byta och betala för en MCU 1 inte kunde få MCU2 på goodwill eller mot mindre kostnad

Dom skulle alltså ta in en bil med helt ny mcu och byta till en nyare mcu (den nyligen bytta lär väl
hålla typ 3-4 år typ)...?
Näe, har dom bytt så är det nog helt kört att få den bytt en gång till är jag rädd för, möjligen med
undantag för privata bilar (om ens)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Nu när maj är här testade jag att boka tid för uppgradering till HW3 och MCU2 för en AP2 MCU1-bil med FSD.
Föra förvånande bokade Tesla av. Enligt killen på telefon har de ännu ingen aning om när de kan tänkas få in delar för att genomföra uppgraderingarna.
Föra förvånande bokade Tesla av. Enligt killen på telefon har de ännu ingen aning om när de kan tänkas få in delar för att genomföra uppgraderingarna.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Hur länge fick du vänta på att få skärmen bytt?? Min står med i gbg i väntan på ett byte. Men skärmen är restnoterad och dem vet inte när den kommer in.Blom78 skrev:Låter som en god idé, vem pratade du med? Min bil står i Göteborg just nu.
Verkar som man får vänta på bilen. Inga MCU alls tillgängliga.
Surt....
Surt....