Allvarligt talat... Kunde de valt sämre namn? Har helt missat detta men:
39 kWh versionen heter "Standard Range". Är väl helt ok, men ganska tragiskt att kopiera Tesla rakt av.
Men...
64 kWh versionen heter "Standard Long Range Performance"?? Wtf... Hur tänkte de? "Vi tar alla Teslas modellnamn på samma gång. Maxat som f-n"?
Det finns väl inget som är performance med kona? Det går inte ens att starta i backe med sportknappen aktiverad. Pga framhjulsdrift så spinner all kraft bort i rök typ.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Allvarligt talat... Kunde de valt sämre namn? Har helt missat detta men:
39 kWh versionen heter "Standard Range". Är väl helt ok, men ganska tragiskt att kopiera Tesla rakt av.
Men...
64 kWh versionen heter "Standard Long Range Performance"?? Wtf... Hur tänkte de? "Vi tar alla Teslas modellnamn på samma gång. Maxat som f-n"?
Det finns väl inget som är performance med kona? Det går inte ens att starta i backe med sportknappen aktiverad. Pga framhjulsdrift så spinner all kraft bort i rök typ.
Nej, det gör det såklart ännu fånigare. Är ens 64 kWh-versionen snabbare? Måste vara ganska marginellt isf
Den verkar inte heta Standard Long Range Performance utan bara Long Range Performance... Pust!
Jag fick hem reklam i brevlådan om att provköra bilen men trodde dom skrev fel på versionen.
Model YLR svart beställd 13/1
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
Den verkar inte heta Standard Long Range Performance utan bara Long Range Performance... Pust!
Jag fick hem reklam i brevlådan om att provköra bilen men trodde dom skrev fel på versionen.
Lite bättre iaf... I reklamen var dock även "standard" med. Hade den uppe parallellt på Instagram när jag skrev mitt inlägg för att vara säker på att få det rätt
Sen kan man alltså ha en Premium+ också?
"Hyundai Kona Electric (Standard) Long Range Performance Premium +"
Måste ju vara en sjukt bra bil det där med alla de superlativen