Ställt laddning till 90% och ändå har jag ofta 89% på morgonen när man skall iväg- vad beror det på?
Undrar oxå varför bilen laddar nästan varje timme nån % som den tappat hela natten. Ska det vara så eller varför är det så? Se bild.
Ska bilen starta laddning nästan varje timme?
Moderator: Redaktion
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Re: Ska bilen starta laddning nästan varje timme?
Har du Sentry på? Schemalagd laddning?
Tänkte att om Sentry är på och ingen schemalagd laddning så drar Sentry ur lite, ingen schemalagd laddning så fyller den på direkt.
Pröva ställa in schemaläggning, se om laddning bara startar en gång. Alternativt stänga av Sentry så bilen går ner i sovläge efter laddning.
Tänkte att om Sentry är på och ingen schemalagd laddning så drar Sentry ur lite, ingen schemalagd laddning så fyller den på direkt.
Pröva ställa in schemaläggning, se om laddning bara startar en gång. Alternativt stänga av Sentry så bilen går ner i sovläge efter laddning.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
90 -> 89 är pga att batteriet kallnar efter laddningen och du tappar en liten liten del av räckvidden. (Återfås när batteriet blir varmt igen när man kör)
Multicoat Red Model X P100D
Serenity av. Har schemalagd ladd men just igår startade jag den manuellt från appen på em eftersom det var lägre än vanligt!
Har av och till samma på min S, se denna tråd: viewtopic.php?f=61&t=20812
Varannan timme låter ju ändå mer acceptabelt än var 5:e minut, eller vad jag hade/har.
Upplever att det började ism 2020.8.2.
Nu har jag 2020.12.5 och ser det här enstaka nätter. För det mesta är det nu bara en enda laddning. Har ju ingen sentry mode (pga AP1), har inte heller schemalagt laddningen.
Varannan timme låter ju ändå mer acceptabelt än var 5:e minut, eller vad jag hade/har.
Upplever att det började ism 2020.8.2.
Nu har jag 2020.12.5 och ser det här enstaka nätter. För det mesta är det nu bara en enda laddning. Har ju ingen sentry mode (pga AP1), har inte heller schemalagt laddningen.
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)