Ladda bil i Varberg

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Ladda bil i Varberg

Inlägg av Jojo »

Jag ska vara i Varberg mellandagarna. Tidigare kunde man ladda gratis på stadens publika laddare, vet jag, men nu har dessa nog anslutits till något elbolag som tar betalt för laddning. Eftersom jag inte har någon bricka, tag eller liknande och inte har för avsikt att skaffa mig en sådan undrar jag om någon vänlig själ här har en aning vart någonstans i Varberg man kan ladda antingen gratis eller betala med vanlig kort? Givetvis finns det Supercharger i Falkenberg, men eftersom jag är inte där på semester utan ska jobba (och har jour) kan jag inte ta mig dit under tiden. Tyvärr finns det ingen laddmöjlighet på mitt boende dessa dagar. Tacksam för tips!
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare

Re: Ladda bil i Varberg

Inlägg av bat »

Du hittar flera i PlugShare app:en. Har laddat själv vid spa hotellets destination laddare men de är nog bara för gäster.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Det är nog inte helt fel att ta hem InCharge, Charge&drive, CLEVER, EON och Park&Charge taggarna så att MA alltid kan ladda när man behöver. Det kostar inget att ha dessa klart, utom möjligen EON som vill ha 200kr i ”pant”.
För oss som mindre elbilar är dessa kort helt nödvändiga för att kunna ta oss fram. Jag har allihop liggande i bilen så att jag alltid kan ladda.
Användarvisningsbild
dhanjel
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av dhanjel »

Med appen laddkoll kan man betala med kort via appen på många ställen. Fortum appen kan man väl med betala med? Om man vill slippa massa kort
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Användarvisningsbild
Inflamespappan
Teslaägare

Inlägg av Inflamespappan »

I Varberg går det att ladda gratis i de flesta parkeringshus ex. Lorensbergs P-hus och i parkeringshusen i anslutning till Gallerian. Det finns också möjlighet att ladda på parkeringarna vid varuhuset Hajen och det vi kallar stora COOP.
Användarvisningsbild
Eric Exar
Teslaägare

Inlägg av Eric Exar »

Finns fyra gratis laddplatser vid Coop påväg mot södra infarten. Sen är det iallafall två platser inne i stan, längs gatan utanför Stadshotellet som ingår i parkeringsavgiften, dvs p-skiva. Så det kommer lösa sig!
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare

Inlägg av Stefan T »

Det gick ladda gratis I November på dom stolparna som jag parkerade vid
Det var parkerings garget vid gallerian och vid Jula
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare

Inlägg av Gretsch »

P-Hus Kanngjutaren, snidaregatan 2, gratis pakerning i 10 tim med gratis laddning 22kw, p-skiva erfordras.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Hjärtligt tack för alla tips och infon! Uppskattas otroligt mycket! Nu är frågan besvarat och ärendet således löst, Teslan ska rulla mot Hallandskusten, så vi kanske ses snart på någon laddare i fina Varberg 8-).
LarsL skrev:
Det är nog inte helt fel att ta hem InCharge, Charge&drive, CLEVER, EON och Park&Charge taggarna så att MA alltid kan ladda när man behöver. Det kostar inget att ha dessa klart, utom möjligen EON som vill ha 200kr i ”pant”.
För oss som mindre elbilar är dessa kort helt nödvändiga för att kunna ta oss fram. Jag har allihop liggande i bilen så att jag alltid kan ladda.
Det förstår jag givetvis, men jag vill helst undvika att skaffa mig en bunt med massor av olika tags/brickor/kort utan hoppas att det snart finns en smidig och enkel lösning som fungerar för alla vid alla laddställen. Tidigare hade man ju inte heller ett separat bensinkort för varje mackkedja längs vägarna. App är givetvis ett tänkbart alternativ. Nu är jag givetvis bortskämd eftersom jag kör Tesla och har således tillgång till Supercharger överallt vid långresor och trots att jag kört Tesla nu i snart 4 år och 16000 mil hittills inte haft akut behov av någon av dessa otympliga betalningslösningar. Men klart, om laddinfrastrukturen kommer utvecklas såhär är det bara en tidsfråga innan jag behöver ge mig och måste skaffa olika brickor för enkelhetens skull. Vi får se vad framtiden medför...
God Jul alla!
Användarvisningsbild
Snelleman
Teslaägare

Inlägg av Snelleman »

Nån som vet hur läget ser ut i Varberg nuförtiden?
Gratis stolpar eller vilka operatörer?
M3 SR+
cvon

Inlägg av cvon »

Hej!

Det finns ett antal stolpar 22kWh runt om i Varberg.
Alla uppkopplade mot InCharge.

Några av platser ;

Torget Varberg (Bäckgatan)
Hamnen (Otto Torells Gata)
Bruket Varberg (Birger Svenssonsväg)
Sjukhuset (Träslövsvägen)

P-hus
Lorensberg
Briggen
Galleria Trädgården
Kanngjutaren
Lorensberg
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Lyxigt (säger en som bor i Bollnäs) :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare

Inlägg av Gretsch »

Det finns även ställen där du kan ladda gratis. COOP, ICA Hajen . plus en del andra ställen men dom får du leta upp själv så du har något att göra när du är i Varberg ;)
Användarvisningsbild
Snelleman
Teslaägare

Inlägg av Snelleman »

Tack!
Hajen hittade jag!

Om nån inte lika hemlighetsfull vill dela med sig av fler fria stolpar så uppskattas det!
Hur är det med Asia spa’s stolpar. Är dom inhängande eller kommer man åt dem?
M3 SR+
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare

Inlägg av Gretsch »

Du har Asia spa som finns på kungsgatan 24 du har nere på kusthotellt Nils kreugers väg 5, , du har vid biltema,lugnetrondellen . du har på söderhöjdsgatan 5 , du har på kattegatsvägen vid sörseparkeringen. Och det finns fler.
Ladda upp appen PlugShare så ser du var du har dom. Lycka till
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Gretsch skrev:
Du har Asia spa som finns på kungsgatan 24 du har nere på kusthotellt Nils kreugers väg 5, , du har vid biltema,lugnetrondellen . du har på söderhöjdsgatan 5 , du har på kattegatsvägen vid sörseparkeringen. Och det finns fler.
Ladda upp appen PlugShare så ser du var du har dom. Lycka till
Vi har bott på Asia Spa och är för hotellets gäster och behöver ett parkeringskort från hotellet.
Skriv svar