Leaf var den mest sålda Nissan modellen i mars i Sverige.
Nissan Qashqai säljer också hyfsat.
Men övriga modeller är på dekis.
Oroväckande är dock att Leaf börjar kännas gammal, långsam Chademoladdning, ingen värme/kyla av batteriet, inte 3fasladdning och kass app.
Konkurrenterna kommer med +100kW CCS, 3fas laddning, värme/kyla av batteriet och en app som fungerar, till ett rejält lägre pris.
Vad gör då Nissan, fixar tekniken?
Eller ger man upp och låter Renault stå för konkurrenskraftiga elbilar?
Kan Brexit ha med saken att göra?
Kan löjligt höga tullar döda Nissans Leaf tillverkning i England?
https://www.electrive.com/2020/05/04/ni ... om-europe/
Nissan reportedly wants to withdraw from Europe and instead focus more on its main markets: the USA, China and Japan. The news comes through sources of Reuters and also includes repercussions on the alliance’s e-mobility offering.
So far, Reuters refers to “people with direct knowledge of the plan” for a restructure that is to be presented on 28 May. Nissan aims to increase operational performance apparently by refocussing its own efforts as well as that of its partners, Renault and Nissan. In future, Nissan would look towards Mitsubishi for plug-in hybrids, especially in Asian markets outside China and Japan, while Renault will concentrate on BEV technologies and Europe.