Hej, är det någon som har tips på prisvärd privatleasing av elbil större än stadsbil? Tänker mig 4000 kr/mån eller lägre och fram tills dess att MY levereras (frågan är om det räcker med 12 månader eller om man ska satsa på 24, inte längre hursomhelst).
Har sett bra priser på Hyundai Ioniq och Nissan Leaf (3500:-/12 mån resp. 3300:-/24 mån). Åsikter/tips kring det?
Tips på privatleasing 12/24 månader?
Moderator: Redaktion
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Tips på privatleasing 12/24 månader?
Kolla på Blocket, välj elbil och endast privatleasing, sortera på pris.
Leaf 40 kWh för 3295, 3000 mil och 24 mån är det många som er bjuder som du säger. Tror det är bästa dealen.
Milkostnaden blir helt OK, men det är nog värt att kolla upp så att det inte är Santander som är kreditgivare. Var väl en hel del orimliga bedömningar av bilarnas skick från deras sida nyligen.
Leaf 40 kWh för 3295, 3000 mil och 24 mån är det många som er bjuder som du säger. Tror det är bästa dealen.
Milkostnaden blir helt OK, men det är nog värt att kolla upp så att det inte är Santander som är kreditgivare. Var väl en hel del orimliga bedömningar av bilarnas skick från deras sida nyligen.
Model Y LR AWD 2022
Är nog mer sugen på Ioniqen trots allt. Leaf ser ju hopplöst omodern ut interiört (men har inte provkört ännu). Dessutom måste väl 3500 för 12 månader vara svårslaget? Och så kan man fortsätta hoppas på model y redan till nästa sommar... 

- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Utan att ha skärskådat någon av dem så tror jag Ioniq är snäppet mindre.
Är själv lite sugen på en 12 mån leasing av något när min fossilbil ska lämnas tillbaka 1 mars, för att vänta ut en lite mognare marknad.
Är själv lite sugen på en 12 mån leasing av något när min fossilbil ska lämnas tillbaka 1 mars, för att vänta ut en lite mognare marknad.
Model Y LR AWD 2022