Vindrutetorkarna - intressant beteende (model 3)

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Vindrutetorkarna - intressant beteende (model 3)

Inlägg av Jerker »

Nyss, när jag åkte hem, så satte jag torkarna på manuell III, alltså långsam kontinuerlig gång. Så plötsligt, när det nästan slutat regna, så växlade den över till läge II, alltså den snabbare intervalltorkningen. Jag kollade på skärmen, men inställningen var fortfarande läge III, men ändå slog den bevisligen med intervall!

Jag testade att sätta över på Auto och då stannade torkarna. Slog över på Manuell III igen och då gick de kontinuerligt.

Det var alltså som att torkarna blev automatiska i växlandet mellan de olika manuella lägena (utan att indikera detta på skärmen). En okänd funktion!
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Re: Vindrutetorkarna - intressant beteende (model 3)

Inlägg av e5m1r »

Jerker skrev:
Nyss, när jag åkte hem, så satte jag torkarna på manuell III, alltså långsam kontinuerlig gång. Så plötsligt, när det nästan slutat regna, så växlade den över till läge II, alltså den snabbare intervalltorkningen. Jag kollade på skärmen, men inställningen var fortfarande läge III, men ändå slog den bevisligen med intervall!

Jag testade att sätta över på Auto och då stannade torkarna. Slog över på Manuell III igen och då gick de kontinuerligt.

Det var alltså som att torkarna blev automatiska i växlandet mellan de olika manuella lägena (utan att indikera detta på skärmen). En okänd funktion!
Det är inte så att du ändrade hastigheten du körde i?
Nu har jag riktig regnsensor på min bil så kör automatik hela tiden men vet att mina tidigare BMW tog hänsyn till hastighet i dem manuella lägen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Re: Vindrutetorkarna - intressant beteende (model 3)

Inlägg av Jerker »

e5m1r skrev:
Jerker skrev:

Det är inte så att du ändrade hastigheten du körde i?
Nu har jag riktig regnsensor på min bil så kör automatik hela tiden men vet att mina tidigare BMW tog hänsyn till hastighet i dem manuella lägen
Nix, jag körde i samma hastighet. Det enda som ändrade sig var mängden regn. Och den visade ju fortfarande på skärmen att den var i läge III.
Skriv svar