Det finns få elkombi bilar på marknaden.
Ska Tesla lansera en Tesla 3 kombi?
Tesla building a station wagon version of the Model 3 isn’t something that’s totally off the table, but until this happens, it’s only up to each of us to imagine how such a model could look like.
Väldigt begränsad marknad för kombi.
SUV är det folk efterfrågar. De få som vill ha vanlig personbil på de stora marknaderna, de vill ha en sedan.
Endast små marknader som här i Norden som gillar kombi, men även här går det allt mer mot SUV.
SUV är det folk efterfrågar. De få som vill ha vanlig personbil på de stora marknaderna, de vill ha en sedan.
Endast små marknader som här i Norden som gillar kombi, men även här går det allt mer mot SUV.
Du ser det ur Teslas synvinkel. Jag ser det ur min synvinkel.
Du ser det ur Teslas synvinkel. Jag ser det ur min synvinkel. Kort sagt skiter jag i Teslas synvinkel. Bygger de ingen kombi så köper jag ingen Tesla. Enkelt.
Kan inte komma på någon tillverkare överhuvudtaget som har en BEV kombi planerad. Antingen är det småbilar eller SUV.
Du ser det ur Teslas synvinkel. Jag ser det ur min synvinkel. Kort sagt skiter jag i Teslas synvinkel. Bygger de ingen kombi så köper jag ingen Tesla. Enkelt.
Kan inte komma på någon tillverkare överhuvudtaget som har en BEV kombi planerad. Antingen är det småbilar eller SUV.
Tur det finns annat att välja på. Batterierna verkar inte hålla så bra heller. Har läst tråden om nedsatt laddhastighet. Inte imponerande.
Tur det finns annat att välja på. Batterierna verkar inte hålla så bra heller. Har läst tråden om nedsatt laddhastighet. Inte imponerande.
Y har i princip identisk drivlina och batteri som 3:an, och däri ligger en mycket stor del av vikten. Rollcentrumet är med anledning av bl.a. detta på sin höjd några centimeter högre på Y. Markfrigången är bara 2,5cm högre.
Sänkfjädrar på en Y så har du en bil som i alla aspekter är överlägsen 3 "kombi". Om man inte nu nödvändigtvis vill ha en jättelåg och helt opraktisk kombi typ mercedes a-klass "shooting brake"
Inte för att Y har superpraktiskt bagage jämfört med Volvo 740/940/v70 eller "Taximerca", men det ser ju i all fall ... dugligt ut.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
VW har en kombi på gång men de ligger ett bit fram i tiden tyvärr.
Så jag skulle säga att varsågod, det är bara att ta fram vinkelslipen och sätta igång!
Perfekt projekt så här i Corona-tristessen.
Kombi och kombi, alla tjatar om kombi. ge mig en smidig model 3 i rejält kombicupeutförande, som en gammal Sabb 900 med stor öppning som en finlandsfärja.
[Filtypen gif har inaktiverats och kan inte längre visas.]
Kombinera med en toppola så har du en husbil också.
Skulle en Model 3 kombi ha lite mer körglädje än Y ? Kanske. Men jag gissar på att Y har mer körglädje än 99.9% av de kombi som svenska folket köper i dagsläget. Någon nämnde sänkningssats på Y. Med samma markfrigång som Model 3 blir Y 1.59 m hög, det är bara 3 cm högre än V60 cross country.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Skulle en Model 3 kombi ha lite mer körglädje än Y ? Kanske. Men jag gissar på att Y har mer körglädje än 99.9% av de kombi som svenska folket köper i dagsläget. Någon nämnde sänkningssats på Y. Med samma markfrigång som Model 3 blir Y 1.59 m hög, det är bara 3 cm högre än V60 cross country.
Model 3 är väl något mindre i yttermått därav kanske model y kan komma att upplevas som klumpigare. Även om den direkta skillnaden inte är så stor.
Ja en V60CC har ju inte sällan en tung dieselspis monterad högt och långt fram.
En Model Y är rena supersportbilen i jämförelse.
Jo, VW har en på gång. ID Space vizzion är arbetsnamnet, den bygger på ID4, och den ska komma om 2 år (alltså om 5 år, typ). Det är faktiskt en riktig kombi. Fram tills dess får man nöja sig med alla dåliga kompromisser som en SUV innebär.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14