Gör-det-själv-tvätt i södra Stockholm
Moderator: Redaktion
Gör-det-själv-tvätt i södra Stockholm
Börjar bli dags att tvätta Model 3:an för första gången nu. Har tidigare alltid använt automattvätt, men det får man ju inte göra med TM3 enligt manualen.
Är det någon som har tips på en bra gör-det-själv-tvätt i södra Stockholm? Bor i Hägersten.
Är det någon som har tips på en bra gör-det-själv-tvätt i södra Stockholm? Bor i Hägersten.
Vit Model 3 LR, levererad mars 2020
Re: Gör-det-själv-tvätt i södra Stockholm
Hej, jag har varit på några olika OKQ8 tvätta själv stationer och det har funkat fint. Dock, norr om Stockholm, men du kan säkert hitta någon i närheten av dig. Går att söka på OKQ8s hemsida om vilka som har tvätta själv service.
/Henric
/Henric
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Också använt OKQ8 många ggr. 2,5kr/minut.
Brukar bli 60-70kr för en tvätt.
Brukar bli 60-70kr för en tvätt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
simonk skrev:Börjar bli dags att tvätta Model 3:an för första gången nu. Har tidigare alltid använt automattvätt, men det får man ju inte göra med TM3 enligt manualen.
Får inte? Varför då? Ramlar lacken av?

OKQ8 hallarna funkar bra.
Använt både den i Årsta samt Fruängen.
Ergo-adapter som gäller om du kör Foam Lance (Om du inte har, införskaffa, underlättar och det blir kul att tvätta!)
1,4mm flödesadapter har fungerat bäst för min del för att få ett bra skum.
Använt både den i Årsta samt Fruängen.
Ergo-adapter som gäller om du kör Foam Lance (Om du inte har, införskaffa, underlättar och det blir kul att tvätta!)
1,4mm flödesadapter har fungerat bäst för min del för att få ett bra skum.
Har även jag använt OKQ8 Årsta. Inget jättespeciellt, men hyfsat modern för att vara OKQ8.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
OKQ8 Västberga vid rondellen där har ganska nybyggda grejer. Lite enklare/mindre variant än en "riktig" gör det själv hall, men samma möjligheter/funktioner och lite billigare. Närmare Hägersten än så blir svårt!
OKQ8 Bandhagen. Inte modern men duger fint. Tappar dock tryck om alla fem går på Max, men då får man typ alltid halva priset
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Kanon, tack för tipsen! Kollar OKQ8 då!
Vit Model 3 LR, levererad mars 2020
Globen och farsta har också.
Dock är Skvaltan (Nacka) finast.
Brukar tvätta i Nacka. Fungerar bra. Dock kan jag tycka att tvättbåsen är något smala tyvärr.pejvic skrev:Globen och farsta har också.
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp