Fick meddelande i appen Det var ju lite roligt. Undrar vad jag skall boka för något?
Var finns detta tillgängligt? Är det vanligt? Har ju läst att en del som har långt till SC önskar detta.
Mitt område = Borås, så inte så långt från Göteborg.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
Inget notis här strax norr om Malmö - hade hoppas på det med då jag också har lite småsaker som ska fixas och känns onödigt att ta tid på SC - men sånt får det ju bli än så länge.
Men riktigt kul att det börjar hända.
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous
Hmm, de vibrationer en del känner i framvagnen vid kraftig acc, är det nåt som kan fixas mobilt tro? Jag har känt lite tendenser på sistone, lite mer om jag inte har fjädringen på lägsta.
Jag har haft tre besök på plats i Bankeryd sedan december förra året. Då har jag bokat i GBG och lagt ett meddelande att jag istället vill ha mobilservice. Så det har funnits ett tag
Senast redigerad av Front242, redigerad totalt 1 gånger.
Man kanske kan förtydliga
”Kugghjul” uppe till vänster sedan inkorg
Värnamo har ej fått nåt ännu
Följdfråga ni som fått vart är Era bilar registrerade ?
Norrköping, hämtades i Märsta...
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Jag fick meddelandet att mobil service var tillgänglig i Linköping... om de nu lyckas få ihop att jag bor i Linköping... Provade boka service men fick inte upp något alternativ för mobil service i Linköping. Fick bara fram service centers.
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Då har vi i Hälsingland inte fått den fina möjlighet ännu alltså. Har bokat tid på SC för att få en bakdörr justerad och ett klipp bak i kofångaren som inte sitter som det ska (varit så sen uthämtning) men jag tror jag avbokar för jag orkar inte åka ner bara ändå. Hoppas det kommer till oss oxå annars får jag väl ta det till hösten.
Då har vi i Hälsingland inte fått den fina möjlighet ännu alltså. Har bokat tid på SC för att få en bakdörr justerad och ett klipp bak i kofångaren som inte sitter som det ska (varit så sen uthämtning) men jag tror jag avbokar för jag orkar inte åka ner bara ändå. Hoppas det kommer till oss oxå annars får jag väl ta det till hösten.
Det som (förhoppningsvis) talar för att vi kanske kan få det är att vi börjar
bli några stycken här nu, och då skulle en ranger kunna ta ett gäng mindre
jobb här en dag... det har dom förvisso sagt i flera år nu men då var det inte lika
många kunder här heller liksom...
Testade att boka mobile service för att DRL-listen på strålkastaren försämrats, bara halva lyser ordentligt. Fick svar att för detta är ett arbete som ej kan utföras på plats hos mig. Trodde strålkastarbyte var en enkel operation, som kunde göras av en ranger? Läst rapporter tidigare om att det utförts. Eller har de helt plötsligt blivit noggranna med justeringen av ljusbilden?
Testade att boka mobile service för att DRL-listen på strålkastaren försämrats, bara halva lyser ordentligt. Fick svar att för detta är ett arbete som ej kan utföras på plats hos mig. Trodde strålkastarbyte var en enkel operation, som kunde göras av en ranger? Läst rapporter tidigare om att det utförts. Eller har de helt plötsligt blivit noggranna med justeringen av ljusbilden?
Måste göras en ljusinställning efter bytet och det går tyvärr inte med mobil service.
Måste göras en ljusinställning efter bytet och det går tyvärr inte med mobil service.
Hade helst åkt förbi en annan verkstad och fixat det än att ägnat en dag för att åka till SC.
Verkar vara lite olika policy på om mobile service byter strålkastare.
Inget notis här strax norr om Malmö - hade hoppas på det med då jag också har lite småsaker som ska fixas och känns onödigt att ta tid på SC - men sånt får det ju bli än så länge.
Men riktigt kul att det börjar hända.
Jag har en Mobil service nu i veckan (i Malmö) och Tesla själva som föreslog detta, kanske Covid krav.
Tesla har anställt en ranger som utgår från Växjö (sedan i vintras) som är ansvarig över Blekinge och Småland. Enligt rangern som jag träffade i höstas. Som åkte från Norrköping till växjö, han tyckte de var bra så de skulle slippa åka så långt.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Hade bilen inne i Segeltorp här om veckan för lite MCU fix. Fick tillbaka bilen och handskfacket gick inte att öppna. Visst lite pinsamt att dom missade det, men vad gör det när mobile service finns. Anmälde ärende i appen och efter några dagar ringer nån och frågar om dom kan komma hem till mig och fixa. 30 min senare är dom på uppfarten och det tog 90 sekunder att fixa felet. Sjukt smidigt!
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre