Lunch på Dinners
Moderator: Redaktion
Lunch på Dinners

Re: Lunch på Dinners
Notera här att jag bara hade 18 km rated range kvar. Körde från Uddevalla idag på fm. Var inte det minsta nervös någon gång.
Kör du på rated och inte typical? Är det inte missvisande?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Ja, jag föredrar att räkna om själv. Känner att jag får full koll om jag har den på Rated. Typical ändrar ju sig. Dessutom har jag ju ändå i princip typical på energimätaren.matbl skrev:Kör du på rated och inte typical? Är det inte missvisande?
442 km. Ambitionen var sen att köra så att jag hamnade så nära noll jag vågade. Från att motorvägen började ställde jag farthållaren på 140. Körde så drygt 10 mil, sedan drog jag ner till 130 när jag hade typ 5 mil kvar. Med vissa korta avbrott för trafik. Från Arboga har jag 55 km hem. Det intressanta är att jag kunde tagit mig ända hem och kommit hem tidigare om jag kört lugnare. Vilket jag valde att inte göra.MEL skrev:Hur laddad var du när du lämnade Uddevalla?
Hörde att Dinners ägare kör Tesla. Kanske är här på forumet?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
OT men på tal om vem som kör Tesla så kan vi lägga till HM-Stefan Persson.
Model X P100D
Undrar om han såg min bil utanför deras kontor... Var där en hel del när jag fick bilen. Snyggt att H&M som har en väldigt tydlig sustainability strategi även leder med elbil på ledningsnivå. Vore spännande med företag som aktivt försöker hjälpa alla anställda att skaffa elbil... Laddare på jobbet (här måste skatteverket ändra sina krångliga och korkade regler som motarbetar detta!!!), policy att alla leasingbilar måste vara elbilar etc...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.