Peugeot Traveler BEV

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Peugeot Traveler BEV

Inlägg av Zalman3 »

Nu kommer minibussen Peugeot Traveler BEV.

Peugeot tillkännager E-versionen av resenären i slutet av 2020.

Peugeot elektrifierar också sin Traveler. Skåpbilen med upp till nio säten är till stor del identisk i konstruktionen till den nya Opel Zafira Life, för vilken en elektrisk version också tillkännagavs från början av 2021.


Peugeot e-Traveler är planerad att komma ut på den tyska marknaden i slutet av 2020, några månader innan Opel motsvarighet . Enheten motsvarar Peugeot e-Expert eller systermodellerna: elmotorn har en effekt på 100 kW och batteriet har två versioner med 50 eller 75 kWh att välja mellan. Det senare möjliggör ett WLTP-område på upp till 330 kilometer.

Laddningsalternativen är också desamma: en enfas 7,4 kW laddare är installerad ex fungerar, och en trefas 11 kW laddare finns som tillval. Det lilla batteriet är fyllt med likström på 30 procent, det stora på 80 minuter, vilket motsvarar en laddningskapacitet på 80 kW.

Självklart är kabinen viktig för e-resenären jämfört med e-experten. Modellen finns i två grundversioner "Shuttle" och "Combispace", båda versionerna finns i två längder. "Shuttle" riktar sig till professionella transportföretag som taxibyråer, flygplats eller hotellbussar. Det finns också "Business" -klassificering med fem till nio platser och "Business VIP" med sex eller sju individuella läder i läder och komfortfunktioner som ett tre-zons luftkonditioneringssystem.

"Combispace" är avsett för privatkunder, till exempel stora familjer eller resenärer med sportutrustning, som Peugeot skriver i meddelandet. Interiören bör vara snabbt anpassningsbar tack vare glidbara och avtagbara säten. "Combispace" är tillgängligt i konfigurationerna "Aktiv" och "Allure".

I princip bör skåpbilen med en höjd av 1,95 meter fortfarande passa in på de flesta parkeringsplatser och underjordiska parkeringsplatser. När det gäller längd kan kunderna välja mellan 4,95 meter (standard) och 5,30 meter (lång). Den versionen med en längd på 4,60 meter från trio för kommersiella fordon erbjuds inte av e-Traveler.

Liksom de andra elektriska modellerna från Peugeot är e-Traveler också integrerad i det franska digitala ekosystemet, till exempel för att kunna planera rutten med laddningspunkter på smarttelefonen. Ytterligare tjänster är utformade för att hjälpa kunder att komma igång med elektromobilitet och också hjälpa till med återförsäljning, till exempel.

Peugeot e-Traveler kommer att lanseras i Tyskland i slutet av 2020, priserna nämns ännu inte i den nuvarande utgåvan. Produktionen sker i Frankrike nära Valenciennes.


https://www.electrive.net/2020/06/04/pe ... e-2020-an/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension