https://insideevs.com/news/427325/fiat- ... -e-ducato/Fiat E-Ducato specs:
WLTP range expected from 200 km (124 miles) to over 330 km (205 miles)
several battery options
top speed of 100 km/h (62 mph)
front-wheel driveelectric motor
maximum output of 90 kW and 280 Nm of torque
load volume of 10-17 m3 depending on version
payload of up to 1950 kg (depends on version)
Fiat E-Ducato
Moderator: Redaktion
Fiat E-Ducato
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Fiat E-Ducato
Fiat Ducato har ibland toppat listan som mest sålda bil bland privatpersoner i Sverige.
Kan verka konstigt för vissa, men rätt logiskt när man vet att det är det absolut mest populära chassit för husbilar.
Så... kanske man får se BEV-husbilar om några år.
Kan verka konstigt för vissa, men rätt logiskt när man vet att det är det absolut mest populära chassit för husbilar.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Det hade ju varit riktigt fränt. Men troligen finns ingen ekonomi i detta. En husbil rullar inte så hemskt många mil per år. Samtidigt behöver man ett rätt så maffigt batteri, annars blir det inte praktikabelt. Jag menar, en husbil använder man nästan uteslutande på långfärd och förbrukningen lär inte vara låg för en sådan klump.taliz skrev:Fiat Ducato har ibland toppat listan som mest sålda bil bland privatpersoner i Sverige.
Men visst, det kanske blir realistiskt om några år.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Å andra sidan har man sällan särskilt bråttom med husbil.mati skrev:Det hade ju varit riktigt fränt. Men troligen finns ingen ekonomi i detta. En husbil rullar inte så hemskt många mil per år. Samtidigt behöver man ett rätt så maffigt batteri, annars blir det inte praktikabelt. Jag menar, en husbil använder man nästan uteslutande på långfärd och förbrukningen lär inte vara låg för en sådan klump.taliz skrev:Fiat Ducato har ibland toppat listan som mest sålda bil bland privatpersoner i Sverige.
Ett stort batteri kan också vara trevligt om man campar utan tillgång till strömuttag, särskilt i kombo med solceller.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Jepp. Jag brukar ju säga att det funkar bra att dra husvagn med en elbil. Man har inte så bråttom och under laddningen kan man sitta "hemma" och göra nåt annat. Jag hade gärna sett möjligheten att dra ström från bilens batteri för kyl/frys/värme/spisen. Det känns lite sådär med gasol. Att det blir svårt i en husvagn, som ju i vanliga fall dras av fossilbilar, är uppenbart. Men en renodlad el-husbil borde kunna dra nytta av sitt stora batteri för mer än bara framdriften tycker jag.taliz skrev:Å andra sidan har man sällan särskilt bråttom med husbil.mati skrev:Det hade ju varit riktigt fränt. Men troligen finns ingen ekonomi i detta. En husbil rullar inte så hemskt många mil per år. Samtidigt behöver man ett rätt så maffigt batteri, annars blir det inte praktikabelt. Jag menar, en husbil använder man nästan uteslutande på långfärd och förbrukningen lär inte vara låg för en sådan klump.taliz skrev:Fiat Ducato har ibland toppat listan som mest sålda bil bland privatpersoner i Sverige.
Ett stort batteri kan också vara trevligt om man campar utan tillgång till strömuttag, särskilt i kombo med solceller.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14