Ny Bil?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Ny Bil?

Inlägg av Delta »

Har någon här nuddat vid tanken att sälja Teslan och köpa en fossilbil?

Känner ni er uteslutna från den "mysiga" stämningen på Statoilmacken korvköer och spännande erbjudanden och rabatter på deras "miljövänliga" milesdiesel.
Längtar ni till servicebesöken på märkesverkstaden med oljebyten och spännande fel som ska lokaliseras och åtgärdas. Slirande lameller och kassa urtrampningslager, eller automatiska växellådor med läckande packboxar som ska fixas.

Jag har inte några funderingar i den riktningen, jag väntar efter 2 månaders ägande och 730 mil fortfarande på något fel som uppstått, men nej bilen går och går.

Blir mer och mer övertygat om att jag köpt min sista fossilbil. Saknaden är inte stor! :D :D
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare

Re: Ny Bil?

Inlägg av z balata »

Eftersom jag inte lyckats sälja min lyxmerca än, så kör jag den då och då för att hålla den vid liv. Idag på morgonen så tog jag den till Coop för att handla bröd och lite annat till frukost. När jag kom ut så stod bilen med motorn igång och ingen parkeringsbroms hade jag heller lagt i. Hmmm... Jo nog har man snabbt blivit bortskämd med Teslan. :lol: Nej någon mer fossilbil blir det inte för mig, det är 100% säkert.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Humor!!! ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

z balata skrev:
Eftersom jag inte lyckats sälja min lyxmerca än, så kör jag den då och då för att hålla den vid liv. Idag på morgonen så tog jag den till Coop för att handla bröd och lite annat till frukost. När jag kom ut så stod bilen med motorn igång och ingen parkeringsbroms hade jag heller lagt i. Hmmm... Jo nog har man snabbt blivit bortskämd med Teslan. :lol: Nej någon mer fossilbil blir det inte för mig, det är 100% säkert.
Jag får hoppas att du kom ihåg att lägga växelföraren i P-läge innan du lämnade ditt "vrålåk". En olycklig man hemma omkring fick hämta sin bil några hundra meter från affären vid den björk den hade försökt omfamna då den blev lämnad utan p-broms eller annan lägessäkring...dock med motorn avstängd.
Han skulle haft en Tesla!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inlägg av Delta »

Glömde den lokala Fordhandlaren - han lockar med att om jag köper en ny Ford så ingår 10 huvudstäder utan extra kostnad! Man får alltså 500 liter bränsle att elda upp.
Nej inga fossiler lockar längre. Med model S kan snart hela Västeuropa nås utan extra kostnad! Såg att Mo i Rana i Nordnorge snart är inom räckhåll. :)
Användarvisningsbild
jans
Teslaägare

Inlägg av jans »

Var tvungen att övningsköra med sonen. Tyckte att Tesslan inte riktigt var lämpad, så det blev till att återse gamla Mercan, numera förvaltad av dottern.

Mystiskt det luktade !
Konstigt skakande på (alltför) låga varv.
Motorstopp !
Lås och nycklar o grejjer !

En svunnen värld !
.
Model S P85+ Juni 2014
Skriv svar