Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Jag blev lite frustrerad över att många får sin bil före mig trots att jag beställde tidigare. Efter info från tesla om leverans i augusti i var jag inställd på det, men ringde idag ändå för att kolla så det inte ligger någon blocker på min beställning (pga min egenvalda senarelagda leverans). Då fick jag goda nyheter: min bil är på väg och levereras i slutet av juni 

- jorgenkarls
- Teslaägare
Ja det kommer ett skepp lastat med Tesla (Grand Venus) som tar upp till 5000 st bilar så ett gäng ska till Sverige. Båten anländer Panama idag för vidare färd mot Europa.Twarkie skrev:Jag blev lite frustrerad över att många får sin bil före mig trots att jag beställde tidigare. Efter info från tesla om leverans i augusti i var jag inställd på det, men ringde idag ändå för att kolla så det inte ligger någon blocker på min beställning (pga min egenvalda senarelagda leverans). Då fick jag goda nyheter: min bil är på väg och levereras i slutet av juni
Finns det fler båtar än Grand Venus som transporterar Tesla? Och hur vet du att den ska till Europa och har just Tesla? Jag ser båten på "vesselfinder.com" men informationen om vart den ska osv verkar utdaterad.jorgenkarls skrev:Ja det kommer ett skepp lastat med Tesla (Grand Venus) som tar upp till 5000 st bilar så ett gäng ska till Sverige. Båten anländer Panama idag för vidare färd mot Europa.Twarkie skrev:Jag blev lite frustrerad över att många får sin bil före mig trots att jag beställde tidigare. Efter info från tesla om leverans i augusti i var jag inställd på det, men ringde idag ändå för att kolla så det inte ligger någon blocker på min beställning (pga min egenvalda senarelagda leverans). Då fick jag goda nyheter: min bil är på väg och levereras i slutet av juni
Model 3 LR uthämtad 27/6-20 ( Såld)
Model Y LR 2023(uthämtad 2 december 2022)
- jorgenkarls
- Teslaägare
EnDaniel skrev:Finns det fler båtar än Grand Venus som transporterar Tesla? Och hur vet du att den ska till Europa och har just Tesla? Jag ser båten på "vesselfinder.com" men informationen om vart den ska osv verkar utdaterad.jorgenkarls skrev:Ja det kommer ett skepp lastat med Tesla (Grand Venus) som tar upp till 5000 st bilar så ett gäng ska till Sverige. Båten anländer Panama idag för vidare färd mot Europa.Twarkie skrev:Jag blev lite frustrerad över att många får sin bil före mig trots att jag beställde tidigare. Efter info från tesla om leverans i augusti i var jag inställd på det, men ringde idag ändå för att kolla så det inte ligger någon blocker på min beställning (pga min egenvalda senarelagda leverans). Då fick jag goda nyheter: min bil är på väg och levereras i slutet av juni
Googla, sök på twitter etc. Finns massa info på nätet.
Tjena,
Längtar till att bli tesla förare, väntar med ivrigt på en M3LR. Beställdes via leasing bolag i slutet på mars. Fick tacka nej till en direkt matchning då jag tidigast kunde byta ut nuvarande förmånsbil nu i juni. Går från plug-in hybrid, ska bli kul att ta steget över till en ren elbil.
Haft lite kontakt med säljaren från tesla under tiden man väntat. Verkar tyvärr inte som jag har turen att få någon bil denna leverans till Europa. Hoppas innerligen att dom inte är klara med matchningen av bilarna som är på väg över. Annars blir det nog någon gång mot augusti.
Alltid möts av glad ton och att dom beklagar att dom inte har så mycket info att ge.
Hoppas på så snabb leverans så man har en rolig bil som inte slukar bensin till årets hemester.
Längtar till att bli tesla förare, väntar med ivrigt på en M3LR. Beställdes via leasing bolag i slutet på mars. Fick tacka nej till en direkt matchning då jag tidigast kunde byta ut nuvarande förmånsbil nu i juni. Går från plug-in hybrid, ska bli kul att ta steget över till en ren elbil.
Haft lite kontakt med säljaren från tesla under tiden man väntat. Verkar tyvärr inte som jag har turen att få någon bil denna leverans till Europa. Hoppas innerligen att dom inte är klara med matchningen av bilarna som är på väg över. Annars blir det nog någon gång mot augusti.
Alltid möts av glad ton och att dom beklagar att dom inte har så mycket info att ge.
Hoppas på så snabb leverans så man har en rolig bil som inte slukar bensin till årets hemester.
- BossePedal
- Teslaägare
Jag och sambon längtar oxå.
Reserverade för några år sedan, beställde i mars för leverans i maj. Blå, LR, 18", dragkrok, fsd.
För några veckor sedan sa säljaren juli/aug men att det finns chans att den kommer tidigare.
Ännu inget VIN. Båten är just genom Panama vad jag kan se. Hoppas det finns en till oss på den..!!
Reserverade för några år sedan, beställde i mars för leverans i maj. Blå, LR, 18", dragkrok, fsd.
För några veckor sedan sa säljaren juli/aug men att det finns chans att den kommer tidigare.
Ännu inget VIN. Båten är just genom Panama vad jag kan se. Hoppas det finns en till oss på den..!!
- jorgenkarls
- Teslaägare
Ladda ned Tesla VIN Finder till Chrome. Logga in på Tesla och klicka in på din bil. Då dyker det upp ett VIN nummer i VIN Finder om ni sammankopplats med en bil.BossePedal skrev:Jag och sambon längtar oxå.
- BossePedal
- Teslaägare
Jag har Chrome och Tesla VIN Finder, kollar typ två gånger om dagen haha No VIN found hittills.jorgenkarls skrev:Ladda ned Tesla VIN Finder till Chrome. Logga in på Tesla och klicka in på din bil. Då dyker det upp ett VIN nummer i VIN Finder om ni sammankopplats med en bil.BossePedal skrev:Jag och sambon längtar oxå.
- mindfeeder
- Teslaägare
Jag ställer mig i kö för en M3LR, order lagd den 18/5.
Trots att jag är fullt medveten om att min leverans kommer ligga aug/sept så är jag inne och trycker på VIN findern minst en gång om dagen.
Hur många är vi från Sundsvall som väntar?
Trots att jag är fullt medveten om att min leverans kommer ligga aug/sept så är jag inne och trycker på VIN findern minst en gång om dagen.
Hur många är vi från Sundsvall som väntar?
- BossePedal
- Teslaägare
Är det någon som har koll på hur sent i processen VIN kan dyka upp?
Eller omformulerat: När ska jag ge upp hoppet att det finns en bil till mig på båten som är på väg nu?
Eller omformulerat: När ska jag ge upp hoppet att det finns en bil till mig på båten som är på väg nu?
Ungefär nu hade jag gjort det.BossePedal skrev:Är det någon som har koll på hur sent i processen VIN kan dyka upp?
M3 LR -20, okrokad
Jag fick mitt regnr före VIN.cpt_rb skrev:Ungefär nu hade jag gjort det.BossePedal skrev:Är det någon som har koll på hur sent i processen VIN kan dyka upp?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
- jorgenkarls
- Teslaägare
Hur kollar man upp reg nr om man har VIN ?Walker skrev:Jag fick mitt regnr före VIN.cpt_rb skrev:Ungefär nu hade jag gjort det.BossePedal skrev:Är det någon som har koll på hur sent i processen VIN kan dyka upp?
Ställer mig förväntansfullt i denna kön. Beställde 7/6.
SR+ grå 19" dragkrok.
På sidan stor det förväntad leverans augusti, nu står det november om jag går in i redigera?
Jag har fyllt i leveransplats och inbyte.
Jag har ansökt om lån genom Santander, Behöver jag fylla i något mer lr är det bara att vänta nu?
SR+ grå 19" dragkrok.
På sidan stor det förväntad leverans augusti, nu står det november om jag går in i redigera?
Jag har ansökt om lån genom Santander, Behöver jag fylla i något mer lr är det bara att vänta nu?
Kika på första posten i tråden. Där finns länkarna.jorgenkarls skrev:Hur kollar man upp reg nr om man har VIN ?Walker skrev:Jag fick mitt regnr före VIN.cpt_rb skrev:Ungefär nu hade jag gjort det.BossePedal skrev:Är det någon som har koll på hur sent i processen VIN kan dyka upp?
M3 LR -20, okrokad
Minns hur det var...BossePedal skrev:Jag har Chrome och Tesla VIN Finder, kollar typ två gånger om dagen haha No VIN found hittills.jorgenkarls skrev:Ladda ned Tesla VIN Finder till Chrome. Logga in på Tesla och klicka in på din bil. Då dyker det upp ett VIN nummer i VIN Finder om ni sammankopplats med en bil.BossePedal skrev:Jag och sambon längtar oxå.

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.

Daven skrev:Ställer mig förväntansfullt i denna kön. Beställde 7/6.
SR+ grå 19" dragkrok.
Fick sms från tesla idag om leverans 26/6 i Göteborg, det va mycket snabbare än förväntat

Jag hittar inte VIN men det verkar vara okej som jag förstår det?
Under min beställning/betalning så kan jag fortfarande välja skicka in ansökan, men de har jag redan gjort? Är det något mer jag behöver fixa?
Fan nu blev de bråttom med o bestämma sig hur jag ska göra mig av med leafen

Det finns väl gott om kajer i Gbg?Daven skrev:
Daven skrev:Ställer mig förväntansfullt i denna kön. Beställde 7/6.
SR+ grå 19" dragkrok.
Fick sms från tesla idag om leverans 26/6 i Göteborg, det va mycket snabbare än förväntat...
Jag hittar inte VIN men det verkar vara okej som jag förstår det?
Under min beställning/betalning så kan jag fortfarande välja skicka in ansökan, men de har jag redan gjort? Är det något mer jag behöver fixa?
Fan nu blev de bråttom med o bestämma sig hur jag ska göra mig av med leafen

eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Fick Mail från tesla idag. Välkommen till Tesla familjen. Det närmar sig leverans. Kontrollera att uppgifterna stämmer.
Hoppet väcktes att det fanns en bil på båten trots allt. Längre ned, vi har inte kunnat matcha någon bil till din order ännu. Förseningar pga fabriken varit stängd.
För några sekunder så hade man känslan att bilen snart var framme men tyvärr verkar förra veckans bud stå kvar i min order. Vit, LR, drag, 18”.
Hoppet väcktes att det fanns en bil på båten trots allt. Längre ned, vi har inte kunnat matcha någon bil till din order ännu. Förseningar pga fabriken varit stängd.
För några sekunder så hade man känslan att bilen snart var framme men tyvärr verkar förra veckans bud stå kvar i min order. Vit, LR, drag, 18”.
Senast redigerad av Lunde, redigerad totalt 1 gånger.
Fick sms idag med bokad leverans i Stockholm (Trosta) 26/6. Beställde i september med önskad lev i maj.
Senast redigerad av Krizze, redigerad totalt 1 gånger.
Jag fick också ett SMS idag. Leverans 27/6 i Stockholm (Trosta). Intressant med leverans på en lördag ändå 

Trevlig överraskning vid den dagliga checken på Teslas hemsida idag. Har fått VIN-kod! =) Finns det då hopp att man får en av bilarna på Grand Venus ändå? Den har väl lämnat Karibien snart antar jag på sin väg genom Atlanten till Zeebrugge.
Det är så olika. När jag fick VIN var bilen redan i Sverige. Regnr några dagar efteråt.EnDaniel skrev:Trevlig överraskning vid den dagliga checken på Teslas hemsida idag. Har fått VIN-kod! =) Finns det då hopp att man får en av bilarna på Grand Venus ändå? Den har väl lämnat Karibien snart antar jag på sin väg genom Atlanten till Zeebrugge.
Ojdå. Men bilen bör väl ändå vara byggd om jag fått en VIN-kod? Estimerad leverans var augusti men nu undrar/hoppas man att det kanske går fortare. Är ju en båt på väg till EU vet man ju! Hade varit hur gött som helst att rulla hem till Sverige på semestern med en sprillans TM3 =)Curik skrev:Det är så olika. När jag fick VIN var bilen redan i Sverige. Regnr några dagar efteråt.EnDaniel skrev:Trevlig överraskning vid den dagliga checken på Teslas hemsida idag. Har fått VIN-kod! =) Finns det då hopp att man får en av bilarna på Grand Venus ändå? Den har väl lämnat Karibien snart antar jag på sin väg genom Atlanten till Zeebrugge.