Troligen hade dom haft samma bil som dom valde som förmånsbil.
Nej, förmånsvärdet styr vilka bilar som köps som förmånsbilar.
När det inte längre är relevant blir det helt andra val.
Så du tror att alla dom som kör volvo/passat-kombi som förmånsbil skulle nöja sig med golf om förmånsbilen försvann? Jag tror många har en golf också vid sidan av förmånsbilen. Det är den som skulle ryka om förstabilen skulle betalas med skattade pengar. Tror jag.
Troligen hade dom haft samma bil som dom valde som förmånsbil.
Nej, förmånsvärdet styr vilka bilar som köps som förmånsbilar.
När det inte längre är relevant blir det helt andra val.
Så du tror att alla dom som kör volvo/passat-kombi som förmånsbil skulle nöja sig med golf om förmånsbilen försvann? Jag tror många har en golf också vid sidan av förmånsbilen. Det är den som skulle ryka om förstabilen skulle betalas med skattade pengar. Tror jag.
Nej, många skulle köpt en SUV istället för kombi. Är det tredje, fjärde eller femte gången jag säger det?
Troligen hade dom haft samma bil som dom valde som förmånsbil.
Nej, förmånsvärdet styr vilka bilar som köps som förmånsbilar.
När det inte längre är relevant blir det helt andra val.
Så du tror att alla dom som kör volvo/passat-kombi som förmånsbil skulle nöja sig med golf om förmånsbilen försvann? Jag tror många har en golf också vid sidan av förmånsbilen. Det är den som skulle ryka om förstabilen skulle betalas med skattade pengar. Tror jag.
Nej, många skulle köpt en SUV istället för kombi. Är det tredje, fjärde eller femte gången jag säger det?
Har du någon teori om varför dom kör kombi som förmånsbil istället för SUV.
Att du säger det många gånger gör det inte mer rätt.
Troligen hade dom haft samma bil som dom valde som förmånsbil.
Nej, förmånsvärdet styr vilka bilar som köps som förmånsbilar.
När det inte längre är relevant blir det helt andra val.
Så du tror att alla dom som kör volvo/passat-kombi som förmånsbil skulle nöja sig med golf om förmånsbilen försvann? Jag tror många har en golf också vid sidan av förmånsbilen. Det är den som skulle ryka om förstabilen skulle betalas med skattade pengar. Tror jag.
Nej, många skulle köpt en SUV istället för kombi. Är det tredje, fjärde eller femte gången jag säger det?
Har du någon teori om varför dom kör kombi som förmånsbil istället för SUV.
Att du säger det många gånger gör det inte mer rätt.
Som jag sagt tidigare, kombis har lägre förmånsvärde än SUV.
Så du tror att alla dom som kör volvo/passat-kombi som förmånsbil skulle nöja sig med golf om förmånsbilen försvann? Jag tror många har en golf också vid sidan av förmånsbilen. Det är den som skulle ryka om förstabilen skulle betalas med skattade pengar. Tror jag.
Nej, många skulle köpt en SUV istället för kombi. Är det tredje, fjärde eller femte gången jag säger det?
Har du någon teori om varför dom kör kombi som förmånsbil istället för SUV.
Att du säger det många gånger gör det inte mer rätt.
Som jag sagt tidigare, kombis har lägre förmånsvärde än SUV.
Vilken SUV tror du v60-föraren egentligen vill ha?
Vill alla egentligen köra SUV menar du?
Så du tror att alla dom som kör volvo/passat-kombi som förmånsbil skulle nöja sig med golf om förmånsbilen försvann? Jag tror många har en golf också vid sidan av förmånsbilen. Det är den som skulle ryka om förstabilen skulle betalas med skattade pengar. Tror jag.
Nej, många skulle köpt en SUV istället för kombi. Är det tredje, fjärde eller femte gången jag säger det?
Har du någon teori om varför dom kör kombi som förmånsbil istället för SUV.
Att du säger det många gånger gör det inte mer rätt.
Som jag sagt tidigare, kombis har lägre förmånsvärde än SUV.
Vilken SUV tror du v60-föraren egentligen vill ha?
Vill alla egentligen köra SUV menar du?
XC60. Duh.
Nej givetvis finns det många som gillar just kombi, annars skulle de inte säljas alls. Men återigen, tittar man på antalet privatsålda Volvos är det tydligt att SUVs säljer bäst. Där väljer ju folk vad de vill ha, de behöver inte ta hänsyn till förmånsvärde.
Är det någon som har bokat eller går i tankarna om att boka?
Var och provkörde PHEV R-designen i lördags och blev positivt överraskad av kör känslan och kvalitén på bilen.
Säljaren här(Finland) sa att han förväntar sig ett demo exemplar i Oktober redan.
Är det någon som har bokat eller går i tankarna om att boka?
Var och provkörde PHEV R-designen i lördags och blev positivt överraskad av kör känslan och kvalitén på bilen.
Säljaren här(Finland) sa att han förväntar sig ett demo exemplar i Oktober redan.
XC40 BEV känns som en "Norway special". Alldeles för dyr i andra länder relaterat till vad man får.
En liten törstig SUV till samma kostnad som betydligt större och snålare Model Y.
Dessutom är ju PS2 med samma drivlina billigare och snålare om man nu vill ha Volvo-känslan.
Är det någon som har bokat eller går i tankarna om att boka?
Var och provkörde PHEV R-designen i lördags och blev positivt överraskad av kör känslan och kvalitén på bilen.
Säljaren här(Finland) sa att han förväntar sig ett demo exemplar i Oktober redan.
XC40 BEV känns som en "Norway special". Alldeles för dyr i andra länder relaterat till vad man får.
En liten törstig SUV till samma kostnad som betydligt större och snålare Model Y.
Dessutom är ju PS2 med samma drivlina billigare och snålare om man nu vill ha Volvo-känslan.
Gäller inte det alla?
Varför E-tron när det finns X?
Varför I-PACE när det finns 3?
Osv.
I mitt fall så är Polestar för liten, jag vill ha en hund i bagageutrymmet och Y känns som att slutningen är lite för aggresiv?
Absolut är Y en dröm men känns så astronomiskt långt bort med Giga Berlin sedan alla orders till EU.
Är det någon som har bokat eller går i tankarna om att boka?
Var och provkörde PHEV R-designen i lördags och blev positivt överraskad av kör känslan och kvalitén på bilen.
Säljaren här(Finland) sa att han förväntar sig ett demo exemplar i Oktober redan.
XC40 BEV känns som en "Norway special". Alldeles för dyr i andra länder relaterat till vad man får.
En liten törstig SUV till samma kostnad som betydligt större och snålare Model Y.
Dessutom är ju PS2 med samma drivlina billigare och snålare om man nu vill ha Volvo-känslan.
Gäller inte det alla?
Varför E-tron när det finns X?
Varför I-PACE när det finns 3?
Osv.
I mitt fall så är Polestar för liten, jag vill ha en hund i bagageutrymmet och Y känns som att slutningen är lite för aggresiv?
Absolut är Y en dröm men känns så astronomiskt långt bort med Giga Berlin sedan alla orders till EU.
I Norge kostar en avgasbil närmare dubbelt så mkt som här. Billigaste XC60 med trött dieselfyra kostar över 600k.
Därför väljer norrmän istället étron, en bättre bil som kostar ungefär lika mkt(X är mkt större och dyrare).
Volvo behöver alltså en eldriven SUV i Norge för att kunna konkurrera, därav XC40 BEV(XC60-plattan är inte framtagen för eldrift, vilket XC40 är).
Y har gigantiskt utrymme, du kan nog få in flera stora hundar där utan problem.
Finns nog goda odds att Y kommer hit före XC40 BEV.
Visst är den stor men skulle inte säga Gigantisk.
Som sagt, slutningen är såpass aggressiv så en stor hund kan nog stå väldigt obekvämt där inne.
Och bilden du bifogat för att göra din point saknar ju golvet och Munroe är inte den längsta människan, samt att hans huvud där är precis vid högsta punkten, kan han vända sig om och göra samma sak?
Är det någon som har bokat eller går i tankarna om att boka?
Var och provkörde PHEV R-designen i lördags och blev positivt överraskad av kör känslan och kvalitén på bilen.
Säljaren här(Finland) sa att han förväntar sig ett demo exemplar i Oktober redan.
XC40 BEV känns som en "Norway special". Alldeles för dyr i andra länder relaterat till vad man får.
En liten törstig SUV till samma kostnad som betydligt större och snålare Model Y.
Dessutom är ju PS2 med samma drivlina billigare och snålare om man nu vill ha Volvo-känslan.
Gäller inte det alla?
Varför E-tron när det finns X?
Varför I-PACE när det finns 3?
Osv.
I mitt fall så är Polestar för liten, jag vill ha en hund i bagageutrymmet och Y känns som att slutningen är lite för aggresiv?
Absolut är Y en dröm men känns så astronomiskt långt bort med Giga Berlin sedan alla orders till EU.
Ett drygt år är ingetting sett till astronomiska tidskalor... XC40 EV kommer väl som tidigast sent 2020 (mer sannolikt början av 2021 enligt mig...) och ska väl kosta mer än Model Y. Skiljer alltså mindre än ett år mellan bilarna, kanske så lite som 6 månader (hälften av ingenting astronomiskt sett...).
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Elbilarna har gett oss möjligheter att göra framsteg inom flera områden. Ett elnät uppkopplat mot elbilarna – brukar benämnas Vehicle to grid eller V2G – för energilagring är något som kan bli en nödvändighet framöver. Volvo säger att det inte är något som kommer i XC40 på grund av att det inte är något som kunderna bryr sig om för stunden.
Elbilarna har gett oss möjligheter att göra framsteg inom flera områden. Ett elnät uppkopplat mot elbilarna – brukar benämnas Vehicle to grid eller V2G – för energilagring är något som kan bli en nödvändighet framöver. Volvo säger att det inte är något som kommer i XC40 på grund av att det inte är något som kunderna bryr sig om för stunden.
"Precis som för Polestars kunder kommer det inte att tillfalla någon rabatt hos Volvokunderna, utan du slipper helt enkelt besväret att själv, kostnadsfritt, skapa ett konto och beställa en tagg hos Plugsurfing."
Tack tack för att man inte får något mervärde mot ett vanligt konto hos Plugsurfing samt slipper beställa något själv gratis
Senast redigerad av helix, redigerad totalt 2 gång.
"Precis som för Polestars kunder kommer det inte att tillfalla någon rabatt hos Volvokunderna, utan du slipper helt enkelt besväret att själv, kostnadsfritt, skapa ett konto och beställa en tagg hos Plugsurfing."
Tack tack för att man inte får något mervärde mot ett vanligt konto hos Plugsurfing samt slipper beställa något själv gratis
...ja... kan inte någon snart på riktigt utmana Tesla. Dom fattar inte ens var slaget står. Dom liksom alla andra tycks tro att en hype och en stor skärm är det som avgör.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
"Precis som för Polestars kunder kommer det inte att tillfalla någon rabatt hos Volvokunderna, utan du slipper helt enkelt besväret att själv, kostnadsfritt, skapa ett konto och beställa en tagg hos Plugsurfing."
Tack tack för att man inte får något mervärde mot ett vanligt konto hos Plugsurfing samt slipper beställa något själv gratis
Hoppas det är frivilligt och att Volvo inte delar mina uppgifter till annat bolag utan godkännande, vad är nästa steg, om jag beställer en dieselbil skickar de ett kort hos OKQ8? Självscanningkort på ica? Nä, låt mig välja vilka andra tjänster jag vill använda och skicka med en lapp med ett erbjudande isf eller en oaktiverad tagg.
Inspelning av Volvoreklam vid Kungsholmens kyrka / Bergsgatan Stockholm. Man kunde hoppas att Volvo ville göra reklam för den eldrivna XC40 i stadsmiljö men nej - bensindriven ”mildhybrid”.
I september börjar Volvo XC40 P8 Recharge att tillverkas.
Volvo XC40 Recharge
Volvos första nya elbilsmodell blir kompaktsuven XC40. Trots coronakrisen ska den enligt Volvo lanseras enligt plan, vilket innebär att produktionen startar i september och att de första kunderna får sina bilar kring årsskiftet.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension