Grymt irriterande att farthållaren inte känner av och växlar hastigheten när bilen passerar nya skyltar, om rätt hastighet indikeras... Motsvarande på standard autopilot, ej uppgraderad, skyltar läses av sent och hastigheten blir oftast fel under ett antal meter. Är det meningen att bilen individuellt skall lagra i bilens dator via GPS eller går detta via Teslas server?
Dessutom känner farthållaren av hinder och småbromsar utan att det är ngt uppenbart farligt. Är detta också att min bil måste läras sig respektive hinder?
Farthållare och autopilot
Moderator: Redaktion
Re: Farthållare och autopilot
inbromsning för ej farliga objekt (i mitt fall bl.a. en svart brevlåda) är inget bilen lär sig sluta med, får hoppas på uppdatering av Tesla.
Polestar 2 awd -21
Re: Farthållare och autopilot
Ett par av flera trådar för lite mer läsning i ämnet:
viewtopic.php?f=10&t=21266
viewtopic.php?f=51&t=20867
viewtopic.php?f=10&t=21266
viewtopic.php?f=51&t=20867
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Farthållare och autopilot
Hur funkar den adaptiva farthållaren för treorna som köpt till total självkörning för 66 000 kr? Känner dessa bilar av hastighetsskyltarna men med samma bekymmer med avläsningen som autopiloten?
Re: Farthållare och autopilot
Står i trådarna Svenssons länkade till.
Men sammanfattningen är: Nej det skiljer inget i betende på AP eller FSD gällande hur den tolkar skyltar.
Men sammanfattningen är: Nej det skiljer inget i betende på AP eller FSD gällande hur den tolkar skyltar.