VW I.D

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »


Volkswagen ID.3 1ST är utrustad med Volkswagens mellanstora batterie med en kapacitet på 58 kWh. Bilen är bakhjulsdriven och har en räckvidden på upp till 420 km. Elmotorn i ID.3 1ST genererar 204 hk (150 kW). Bilen accelererar 0-60 km/h på 3,4 sek och 0-100 km/h på 7,5 sekunder.

ID.3 1ST erbjuds med tre utrustningsnivåer, Grundversionen, Plus och Max. Grundversionen av ID.3 1st kostar 409 900 kronor, ID.3 1st Plus kostar 471 900 kronor och ID.3 1st Max kostar 532 900 kr.

Redan i grundutförandet är elbilen välutrustad med värmepump, komfortfunktioner och andra idag standardiserade förassistantsystem. På Plus tillkommer bland annat flera designelement och nyckelfria funktioner. I Max tillkommer bland annat funktioner som Head-Up-display, extra högtalare, lyxigare stolar och panoramatak.



https://alltomelbil.se/volkswagen-id-3- ... i-sverige/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4955
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: VW I.D

Inlägg av chaffis75 »

Zalman3 skrev:

Volkswagen ID.3 1ST är utrustad med Volkswagens mellanstora batterie med en kapacitet på 58 kWh. Bilen är bakhjulsdriven och har en räckvidden på upp till 420 km. Elmotorn i ID.3 1ST genererar 204 hk (150 kW). Bilen accelererar 0-60 km/h på 3,4 sek och 0-100 km/h på 7,5 sekunder.

ID.3 1ST erbjuds med tre utrustningsnivåer, Grundversionen, Plus och Max. Grundversionen av ID.3 1st kostar 409 900 kronor, ID.3 1st Plus kostar 471 900 kronor och ID.3 1st Max kostar 532 900 kr.

Redan i grundutförandet är elbilen välutrustad med värmepump, komfortfunktioner och andra idag standardiserade förassistantsystem. På Plus tillkommer bland annat flera designelement och nyckelfria funktioner. I Max tillkommer bland annat funktioner som Head-Up-display, extra högtalare, lyxigare stolar och panoramatak.



https://alltomelbil.se/volkswagen-id-3- ... i-sverige/
Blir ju ingen billig bil.. Har de gått ut med priser på icke 1st bilar och med lilla batteriet?
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2948
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: VW I.D

Inlägg av Walker »

chaffis75 skrev:
Zalman3 skrev:

Volkswagen ID.3 1ST är utrustad med Volkswagens mellanstora batterie med en kapacitet på 58 kWh. Bilen är bakhjulsdriven och har en räckvidden på upp till 420 km. Elmotorn i ID.3 1ST genererar 204 hk (150 kW). Bilen accelererar 0-60 km/h på 3,4 sek och 0-100 km/h på 7,5 sekunder.

ID.3 1ST erbjuds med tre utrustningsnivåer, Grundversionen, Plus och Max. Grundversionen av ID.3 1st kostar 409 900 kronor, ID.3 1st Plus kostar 471 900 kronor och ID.3 1st Max kostar 532 900 kr.

Redan i grundutförandet är elbilen välutrustad med värmepump, komfortfunktioner och andra idag standardiserade förassistantsystem. På Plus tillkommer bland annat flera designelement och nyckelfria funktioner. I Max tillkommer bland annat funktioner som Head-Up-display, extra högtalare, lyxigare stolar och panoramatak.



https://alltomelbil.se/volkswagen-id-3- ... i-sverige/
Blir ju ingen billig bil.. Har de gått ut med priser på icke 1st bilar och med lilla batteriet?
Ja, från 350K före bonus...
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Nu börjar VW sälja laddboxar.
399 euro för en laddbox låter billigt.
Volks-Wallbox: VW börjar sälja ID.Charger.

I intervjun förklarar infrastrukturförvaltaren Martin Roemheld alla detaljer i VW-laddningslösningen.

Parallellt med VW ID.3 lanseras nu Volkswagen wallbox ID.Charger. Det kan nu beställas online. Vi talade exklusivt i förväg med Martin Roemheld om detaljerna. Som chef för e-mobilitetstjänster ansvarar han för uppbyggnaden av energi- och laddningsinfrastrukturlösningar på Volkswagen.

I den grundläggande versionen tillkännagav VW Wallbox i september 2019 399 euro. "Vi ville få ett mycket attraktivt pris", säger Roemheld . Priserna för de två andra versionerna ID.Charger Connect (från 599 euro, med LTE-modulen 799 euro) och ID.Charger Pro (849 euro) motsvarar också tillkännagivandet vid den tiden. Priserna för installationstjänsten som tillval är dock nya. För detta debiterar VW-dotterbolaget Elli cirka 1 600 euro beroende på version - vilket höjer priserna till mellan 2 049 euro och 2 429 euro.

Alla tre varianterna av 11 kW vägglådan levereras med en 4,5 meter kabel. En kabel på 7,5 meter kan beställas mot en avgift på 50 euro. En version utan en permanent installerad kabel är inte avsedd. Som en talesman för VW sa när han frågades i september borde de inledande priserna gälla till åtminstone "i slutet av 2020". Vid den tiden sades emellertid också att vägglådorna kunde beställas från november 2019 - nu är det tidigt på sommaren 2020. För detta är både order- och leveransprocessen för Wallbox och ID.3 "perfekt samordnad", vilket Martin Roemheld lovar. Men det betyder inte att bara VW-köpare kan ladda med wallbox. I slutändan kan varje elektriker köpa laddningslösningen och därmed också ladda elbilar från andra tillverkare, t.ex.Roemheld förklarar.

Även om grundversionen för 399 euro (eller 449 euro med en lång kabel) inte har någon anslutning, är Connect och Pro bättre utrustade i detta avseende. ID.Charger Connect kan anslutas till hemnätverket via WLAN och LAN, vilket möjliggör vissa digitala tjänster. Laddningsprocesserna kan styras via webbgränssnittet eller smarttelefonen, och fjärrunderhåll och mjukvaruuppdateringar är också möjliga på detta sätt. Eftersom Connect-versionen är ansluten till backend kan åtkomst hanteras för flera användare med ett laddningskort. LTE-modulen kostar dock 200 euro extra här.

LTE-modulen ingår redan i ID.Charger Pro. Till 849 euro är Pro bara 50 euro dyrare än Connect with LTE-modulen. Skillnaden förklaras av en integrerad elmätare för fakturering exakt till kilowattimmet - antingen för din egen kontroll av elkravet eller för fakturering mellan företagets bilförare och arbetsgivaren. I priset ingår redan kostnaden för dataöverföring via LTE. Laddaren nätverkas sedan med backend från laddinfrastrukturdotterbolaget Elli.

Volkswagen meddelade endast leveransen av ID.3 i mitten av denna vecka i början av september . När det gäller tillgången till laddinfrastrukturen bör vägglådorna enligt det Wolfsburg-baserade företaget levereras "i tid för att ID.3 ska börja sälja, trots den nuvarande hälsokrisen." Med tanke på ID.Charger ber Volkswagen i ett aktuellt meddelande på sin webbplats om förståelse för "förseningar som är möjliga fram till dess" vid leverans och installation av Wallbox.
https://www.electrive.net/2020/06/11/vo ... d-charger/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: VW I.D

Inlägg av Surfaren »

Zalman3 skrev:
Nu börjar VW sälja laddboxar.
399 euro för en laddbox låter billigt.
Man får hoppas att de inte fuskat med elektroniken. :D
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Nilp
elbilist
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 apr 2019 15:15

Re: VW I.D

Inlägg av Nilp »

Surfaren skrev:
Zalman3 skrev:
Nu börjar VW sälja laddboxar.
399 euro för en laddbox låter billigt.
Man får hoppas att de inte fuskat med elektroniken. :D
Mjukvaran är inte färdig och du får alla funktioner Q1 2021 ;)
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2948
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: VW I.D

Inlägg av Walker »

Nilp skrev:
Surfaren skrev:
Zalman3 skrev:
Nu börjar VW sälja laddboxar.
399 euro för en laddbox låter billigt.
Man får hoppas att de inte fuskat med elektroniken. :D
Mjukvaran är inte färdig och du får alla funktioner Q1 2021 ;)
...i den bästa av världar.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 424
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: VW I.D

Inlägg av thnis »

Zalman3 skrev:
Nu börjar VW sälja laddboxar.
399 euro för en laddbox låter billigt.
Volks-Wallbox: VW börjar sälja ID.Charger.

I intervjun förklarar infrastrukturförvaltaren Martin Roemheld alla detaljer i VW-laddningslösningen.

Parallellt med VW ID.3 lanseras nu Volkswagen wallbox ID.Charger. Det kan nu beställas online. Vi talade exklusivt i förväg med Martin Roemheld om detaljerna. Som chef för e-mobilitetstjänster ansvarar han för uppbyggnaden av energi- och laddningsinfrastrukturlösningar på Volkswagen.

I den grundläggande versionen tillkännagav VW Wallbox i september 2019 399 euro. "Vi ville få ett mycket attraktivt pris", säger Roemheld . Priserna för de två andra versionerna ID.Charger Connect (från 599 euro, med LTE-modulen 799 euro) och ID.Charger Pro (849 euro) motsvarar också tillkännagivandet vid den tiden. Priserna för installationstjänsten som tillval är dock nya. För detta debiterar VW-dotterbolaget Elli cirka 1 600 euro beroende på version - vilket höjer priserna till mellan 2 049 euro och 2 429 euro.

Alla tre varianterna av 11 kW vägglådan levereras med en 4,5 meter kabel. En kabel på 7,5 meter kan beställas mot en avgift på 50 euro. En version utan en permanent installerad kabel är inte avsedd. Som en talesman för VW sa när han frågades i september borde de inledande priserna gälla till åtminstone "i slutet av 2020". Vid den tiden sades emellertid också att vägglådorna kunde beställas från november 2019 - nu är det tidigt på sommaren 2020. För detta är både order- och leveransprocessen för Wallbox och ID.3 "perfekt samordnad", vilket Martin Roemheld lovar. Men det betyder inte att bara VW-köpare kan ladda med wallbox. I slutändan kan varje elektriker köpa laddningslösningen och därmed också ladda elbilar från andra tillverkare, t.ex.Roemheld förklarar.

Även om grundversionen för 399 euro (eller 449 euro med en lång kabel) inte har någon anslutning, är Connect och Pro bättre utrustade i detta avseende. ID.Charger Connect kan anslutas till hemnätverket via WLAN och LAN, vilket möjliggör vissa digitala tjänster. Laddningsprocesserna kan styras via webbgränssnittet eller smarttelefonen, och fjärrunderhåll och mjukvaruuppdateringar är också möjliga på detta sätt. Eftersom Connect-versionen är ansluten till backend kan åtkomst hanteras för flera användare med ett laddningskort. LTE-modulen kostar dock 200 euro extra här.

LTE-modulen ingår redan i ID.Charger Pro. Till 849 euro är Pro bara 50 euro dyrare än Connect with LTE-modulen. Skillnaden förklaras av en integrerad elmätare för fakturering exakt till kilowattimmet - antingen för din egen kontroll av elkravet eller för fakturering mellan företagets bilförare och arbetsgivaren. I priset ingår redan kostnaden för dataöverföring via LTE. Laddaren nätverkas sedan med backend från laddinfrastrukturdotterbolaget Elli.

Volkswagen meddelade endast leveransen av ID.3 i mitten av denna vecka i början av september . När det gäller tillgången till laddinfrastrukturen bör vägglådorna enligt det Wolfsburg-baserade företaget levereras "i tid för att ID.3 ska börja sälja, trots den nuvarande hälsokrisen." Med tanke på ID.Charger ber Volkswagen i ett aktuellt meddelande på sin webbplats om förståelse för "förseningar som är möjliga fram till dess" vid leverans och installation av Wallbox.
https://www.electrive.net/2020/06/11/vo ... d-charger/
Den billigaste 3-fasladdaren med 4,5 m kabel kostar 4 514 kr inkl frakt. Väldigt bra pris. Går att beställa på den svenska sidan.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

Nilp skrev:
Surfaren skrev:
Zalman3 skrev:
Nu börjar VW sälja laddboxar.
399 euro för en laddbox låter billigt.
Man får hoppas att de inte fuskat med elektroniken. :D
Mjukvaran är inte färdig och du får alla funktioner Q1 2021 ;)
På samma vis som Audi skulle släppa functions on demand strax efter bilens lanseringsdatum? Det har aldrig kommit och ingen pratar om ret längre. Sistnämnda är nånting jag kan vara utan, men alla dessa funktioner som ID3 verkar sakna, som t.ex. app-stöd, måste man ha från dag ett. Annars är bilen tämligen värdelös. Jag skulle aldrig köpa en bil med en "coming-soon" funktion när denna funktionens existens är avgörande för bilens användbarhet.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2339
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: VW I.D

Inlägg av mans71 »

mati skrev:
Nilp skrev:
Surfaren skrev:
Zalman3 skrev:
Nu börjar VW sälja laddboxar.
399 euro för en laddbox låter billigt.
Man får hoppas att de inte fuskat med elektroniken. :D
Mjukvaran är inte färdig och du får alla funktioner Q1 2021 ;)
På samma vis som Audi skulle släppa functions on demand strax efter bilens lanseringsdatum? Det har aldrig kommit och ingen pratar om ret längre. Sistnämnda är nånting jag kan vara utan, men alla dessa funktioner som ID3 verkar sakna, som t.ex. app-stöd, måste man ha från dag ett. Annars är bilen tämligen värdelös. Jag skulle aldrig köpa en bil med en "coming-soon" funktion när denna funktionens existens är avgörande för bilens användbarhet.
Det verkar vara det nya nu, sälja bilar med kommer-snart-funktioner som man aldrig levererar eller som blir sub-standard. Inser att jag låter gammal och gnällig, det är jag ju kanske också då men ibland saknar jag gamla hederliga bilar bilar, typ Mercedes W123 där saker är vad det är, även nästa dag, och att det funkar då också...
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

Det är väl iofs bra när bilar kan uppdateras och blir bättre. Men det får ju inte vara så att man skickar en halvfärdig bil till kund som sedan kanske uppdateras någon gång eventuellt. Det är nästan lite roligt, men när Tesla började med detta, dvs sålde bilar med AP2 och total FSD, fast bilarna hade inte ens en vanlig farthållare, sa många - bl.a. jag själv - att en etablerad biltillverkare aldrig skulle komma undan med detta. Nu gör VW precis samma sak. De får inte till det och säger att mjukvaran kommer senare. Det blir spännande om VWs kunder har lika mycket överseende med detta som Teslas kunder. Tveksamt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »

mati skrev:
Det blir spännande om VWs kunder har lika mycket överseende med detta som Teslas kunder. Tveksamt.
Håller med. Tesla kom undan med en del för att de var först ut. Det blir andra spelregler då marknaden mognar.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Nilp
elbilist
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 apr 2019 15:15

Re: VW I.D

Inlägg av Nilp »

mati skrev:
Nilp skrev:
Surfaren skrev:
Zalman3 skrev:
Nu börjar VW sälja laddboxar.
399 euro för en laddbox låter billigt.
Man får hoppas att de inte fuskat med elektroniken. :D
Mjukvaran är inte färdig och du får alla funktioner Q1 2021 ;)
På samma vis som Audi skulle släppa functions on demand strax efter bilens lanseringsdatum? Det har aldrig kommit och ingen pratar om ret längre. Sistnämnda är nånting jag kan vara utan, men alla dessa funktioner som ID3 verkar sakna, som t.ex. app-stöd, måste man ha från dag ett. Annars är bilen tämligen värdelös. Jag skulle aldrig köpa en bil med en "coming-soon" funktion när denna funktionens existens är avgörande för bilens användbarhet.
Audi mjukvaran är verkligen inte perfekt. Men jag tycker inte jämförelsen är likvärdig. Hade jag velat ha Matrix led eller car play så kunde jag beställt det vid köp, funktionerna fanns tillgängliga. Tyvärr gjorde jag misstaget att inte välja car play från början, tänkte att det kan jag lägga till sen. Men verkar mindre troligt. Men jag kunde lagt till det från början.

ID3 saknar ju vital funktionalitet när produkten ska levereras. Inte så att man kan välja om jag vill ha app stöd nu eller jag lägger till det sen. Helt otroligt arrogant att dom kan ta fullpris för något som är halvfärdigt. Personligen hade jag aldrig köpt det. 70% av priset vid leverans sen kan jag betala resterande del när jag hade fått en fullt fungerande produkt
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4955
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: VW I.D

Inlägg av chaffis75 »

Vad är de FSD kostar och vad får man när man betalat idag..

Tja jag kunde inte låta bli att säga de.. :D

Frågan är hur dålig mjukvaran är I id3, har de sagt vad som inte kommer vara med från start.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

Nilp skrev:
Audi mjukvaran är verkligen inte perfekt. Men jag tycker inte jämförelsen är likvärdig...
Du har rätt, jämförelsen haltar lite. De funktionerna som går att köpa för e-tron fungerar bra. Det är inte så att man betalar för nånting som inte finns. Jag är bara lite besviken att de först basunerar ut att man ska kunna köpa till saker i efterhand och sen kommer det aldrig. Fast jag hade inte tänkt att utnyttja den möjligheten ändå. Min bil har allt jag vill ha, jag anade ju redan vid beställningen att det kommer dröja med functions on demand. Så jag bockade i allting jag "villhövde". Men jag tycker ändå det är klantigt gjort av Audi.
VW däremot levererar en ofärdig bil, det är helt klart mycket värre.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: VW I.D

Inlägg av Bruno »

Läste att leveranserna inte sker förrän september i år (I.D 3), ngn som fått bekräftat leveransdatum?
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: VW I.D

Inlägg av Anonymous FTW »

Teknikens Värld spekulerar i att det är "App Connect-funktionen och distansfunktionen i head up-displayen" som inte kommer med vid leverans för de första ID.3 som levereras i september. Verkar ska komma till dem senare.

"Den som inte kan vänta längre kan se fram emot sin bil i september. Då ingår också ett medlemskap i ”ID.3 1st Mover Club” som Volkswagen beskriver som en exklusiv klubb med olika fördelar (bland annat tre första månaderna utan avgift vid leasing) och där man får mjukvaruuppdateringar för två ”exceptionella digitala funktioner” i början av nästa år. Vilka dessa uppdateringar är vet vi inte i nuläget, men det kan vara de två som inte ingår i bilen vid leverans i september, nämligen App Connect-funktionen och distansfunktionen i head up-displayen."

"Den som kan vänta lite längre på sin redan beställda ID.3 kan välja leverans under fjärde kvartalet (oktober, november och december). Då ska nämnda funktioner – App Connect-funktionen och distansfunktionen i head up-displayen – ingå. Vad som inte ingår är medlemskap i ”ID.3 1st Mover Club”."

Källa:https://teknikensvarld.se/volkswagen-id ... avstangda/
Användarvisningsbild
MEF
Teslaägare
Inlägg: 58
Blev medlem: 27 maj 2019 21:12

Re: VW I.D

Inlägg av MEF »

1:st Mower club :lol: :lol:
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11873
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: VW I.D

Inlägg av HelectriC »

MEF skrev:
1:st Mower club :lol: :lol:
Gräsklipparklubben?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
MEF
Teslaägare
Inlägg: 58
Blev medlem: 27 maj 2019 21:12

Re: VW I.D

Inlägg av MEF »

HelectriC skrev:
MEF skrev:
1:st Mower club :lol: :lol:
Gräsklipparklubben?
Exakt, vem vill inte ha medlemskap i den liksom :D
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: VW I.D

Inlägg av Anonymous FTW »

Bruno skrev:
Läste att leveranserna inte sker förrän september i år (I.D 3), ngn som fått bekräftat leveransdatum?
Vecka 37 enligt denna kanalen, vilka verkar ha tagit del av dokument från VW:
https://www.youtube.com/watch?v=IQyTcX9mQ8Y

1st Mover Club ger också direkt interaktion med Volkswagen enligt samma kanal.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Får alla förbokare i Sverige detta?

Serienmäßig in der 1st Edition für alle Prebooker.

– Performance-Upgrade (ca. 2 Sek. schneller von 0 auf 100 km/h)
– Pro Performance 58 kWh
– Ein Jahr kostenfreies Laden bis zu 2.000 kWh oder 600 € mit We Charge
– Designumfänge der 1 ST Edition
– Laden mit 100 kW Gleichstrom & 11 kW Wechselstrom


Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2339
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: VW I.D

Inlägg av mans71 »

MEF skrev:
HelectriC skrev:
MEF skrev:
1:st Mower club :lol: :lol:
Gräsklipparklubben?
Exakt, vem vill inte ha medlemskap i den liksom :D
:lol:
Model S P85DL+
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: VW I.D

Inlägg av Surfaren »

Zalman3 skrev:
Får alla förbokare i Sverige detta?
– Ein Jahr kostenfreies Laden bis zu 2.000 kWh oder 600 € mit We Charge
– Laden mit 100 kW Gleichstrom & 11 kW Wechselstrom
2000 kWh laddning och 100 kW effekt trodde jag ingick med alla ID.3 i svensk standard. Vill de ha extra betalt* för 100 kW DC-laddning blir ju bilen bara ännu mindre prisvärd.

* Extra betalt kan man även få om man gömmer tillvalet i dyrare paket o.d.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: VW I.D

Inlägg av Swede1 »

Surfaren skrev:
Zalman3 skrev:
Får alla förbokare i Sverige detta?
– Ein Jahr kostenfreies Laden bis zu 2.000 kWh oder 600 € mit We Charge
– Laden mit 100 kW Gleichstrom & 11 kW Wechselstrom
2000 kWh laddning och 100 kW effekt trodde jag ingick med alla ID.3 i svensk standard. Vill de ha extra betalt* för 100 kW DC-laddning blir ju bilen bara ännu mindre prisvärd.

* Extra betalt kan man även få om man gömmer tillvalet i dyrare paket o.d.
Bra att det är gratis första året, men sen då? 8,7 kr/kwh? Nä, vw verkar mycket skakigt i sin elbilssatsning. Cheferna ryker, vem vet vad som händer i morgon? Ny strategi? Nya priser? Satsa på något annat? Nästan så man önskar att en ny fräsch tillverkare tar över. Tesla kan ha ett nytt billighetsmärke, Vwesla, och ta över VW. Köp upp VW och lägg ner oljebrännarna. Tysk bilbyggarkvalitet, amerikansk innovation och kinesisk produktionskostnad.
Skriv svar