Det låter som att något är knas där... Kanske läge att kolla med Tesla om det inte hoppar igång snart...
Att jag inte ser bilen på kontot på webben har kanske att göra med att det är leasing (tjänstebil)?
Näe det ska normalt sett fungera lika oavsett ägarskapsform, jag har en av varje nu tex och det funkar
Jag har bilen via Sixt leasing och ser den inte på kontot. Har förstått det som att andra med Sixt inte heller ser sin bil på webben.
Råkade ut för samma sak med min tjänstebil. Ser den inte på kontot, och det ska enligt leasingsbolagets kontakt på Tesla vara så. Jag fick kontakta supporten som fixade premium connectivity åt mig. Det tog 2-3 dagar innan det slog igenom.
Teslas system är inte sådär jättesmidiga när ägaren (leasingbolaget) och föraren inte är densamma, men de jobbar enligt uppgift på att det ska bli bättre.
Model 3 Long Range 2020 Pearl White, Helsvart premiuminteriör, 18" Aero-fälgar
Model Y Long Range 2023 Pearl White, Helsvart premiuminteriör, 19" fälgar
Hämtade ut en Model 3 LR den 11 maj som inte hade 4g uppkoppling. Fungerar fortfarande inte mer än en vecka senare trotts upprepade samtal till tesla om problemet. Fått svaret att en tekniker ska kolla på det för att modemet saknar nätinställningar.
Är det vanligt att teslas support är så här långsamma på att lösa problem? Är ju dessutom ett fel som fanns redan när bilen hämtades ut!
Gör till vana att ALLTID lägga upp ärendet i appen. Telefonsamtal är inte Teslas grej har jag lärt mig efter ett års bilägande.
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
En fråga ang premium connectivity på M3.
Ska det ingå ett spotify account om man betalar eller måste man logga in med sitt egna?
Jag var tvungen att logga in på mitt spotify account på min M3 men vissa MS har jag fattat det som att bilen har ett eget account så man "slipper" belasta sitt egna.
Du måste ha ett eget Spotify premium-konto. Det ingår inte.
Jag kör enbart med bilens. Aldrig lagt till mitt egna ens.
När jag varit utomlands har det inte funkat med Teslas konto så då har jag bytt till mitt egna.
Annars kör jag alltid på Teslas konto.
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
Jag har loggat in på mitt teslakonto och letat överallt, var står det någonstans? I bilen står det bara att jag har premium connectivity. Har haft bilen sedan september och tesla har inte påtalat att det ska ta slut.
Jag har loggat in på mitt teslakonto och letat överallt, var står det någonstans? I bilen står det bara att jag har premium connectivity. Har haft bilen sedan september och tesla har inte påtalat att det ska ta slut.
Om du lägger in vilken modell 3 du har i din profil (det som syns längst ner när nu gör ett inläg) blir sådana har frågor lättare att att besvara då detta är modellberoende.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Om du lägger in vilken modell 3 du har i din profil (det som syns längst ner när nu gör ett inläg) blir sådana har frågor lättare att att besvara då detta är modellberoende.
I den här frågan spelar det väl ingen roll eftersom det bara rör sr+.
I den här frågan spelar det väl ingen roll eftersom det bara rör sr+.