Nya 500 elbil ser kul ut. Helt ok räckvidd för den storleken på bil också. Samt möjlighet att nästan cabba ner lockar Jag la in en reservation så får vi se när den eventuellt behagar komma och till vilket slutpris, just nu verkar dom kommunicera 336.900 NOK, som egentligen är aningen mycket för en Fiat kan jag tycka när man jämför med övrigt på marknaden.
SNABBLADDNING
Ladda en hel dags körning på bara 5 minuter (50 km)
Det är väl kanske i snitt hur långt bilar körs per dag, men det är ändå inte så relevant, då man nog kör mer än 50 km de dagar man vill ha snabbladdning...
Nya kommande 500 «la Prima» kommer att kunna snabbladdas med 85 kw och genom att ladda 5 minuter så har du ungefär en dags körning (50km) eller ladda upp 80 % av batteriet på 35 minuter. Det kommer att komma standard med bilen och du kommer att kunna använda funktionen vid alla laddstationer som inkluderar en mode 3 laddkabel.
85 kW på mode 3? Menar de mode 4 kanske?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag hade nog ändå valt en Honda E i klassen, men det känns som ett ganska jämnt race. Båda ser riktigt coola och charmiga ut. Stort plus för suffletten!
SNABBLADDNING
Ladda en hel dags körning på bara 5 minuter (50 km)
Det är väl kanske i snitt hur långt bilar körs per dag, men det är ändå inte så relevant, då man nog kör mer än 50 km de dagar man vill ha snabbladdning...
Nya kommande 500 «la Prima» kommer att kunna snabbladdas med 85 kw och genom att ladda 5 minuter så har du ungefär en dags körning (50km) eller ladda upp 80 % av batteriet på 35 minuter. Det kommer att komma standard med bilen och du kommer att kunna använda funktionen vid alla laddstationer som inkluderar en mode 3 laddkabel.
85 kW på mode 3? Menar de mode 4 kanske?
Har inte laddat nuvarande eGolf på snabbladddare en enda gång, så på nr2 bil ser jag det som mindre viktigt vilken hastighet och om den överhuvudtaget kan snabbladda. Jag ser inte helt vem som kommer på tanken att köra sträckor över 400km i en Fiat 500
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
fick mail från ÅF som vill jag ska skriva kontrakt redan nu (uppskattad leverans Q4 2020). I kontrakten står det avbeställningsavgift 8% av bilpris. Jag sa då att jag önskar provköra bilen så att jag vet vad jag köper. Då fick jag skriftligt på att jag kan lämna tillbaks bilen om den inte uppfyller våra krav. Det är inget som står i kontrakten, men han sa bara "ta vara på denna mail, så har du garanti på det". Lite specielt att inte veta vad som ligger bak returrätten, antal km, dagar etc.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14