Byta vindruta på Weksta i Danderyd. (M3)

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Roj79
Teslaägare

Byta vindruta på Weksta i Danderyd. (M3)

Inlägg av Roj79 »

Hej forum.

Har varit inne hos Werksta i Danderyd för att boka tid för byte av vindrutan. Dock har jag ingen erfranhet från detta ställe :roll: och undrar om någon här har fått rutan bytt där? Var även inne hos Ryds bilglas i Danderyd och fick svar att de inte kan kalibrera kameran. Tydligen måste det göras hos Tesla.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Byta vindruta på Weksta i Danderyd. (M3)

Inlägg av bylund »

Inte samma lika, men bytte i förra veckan vindrutan hos Werksta i Sätra på en Model S. Allt till belåtenhet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Mangodash
Teslaägare

Inlägg av Mangodash »

Jobbar på ryds bilglas bytade en model 3 igår

tesla själv har sagt till mig att dom bara kör runt hörnet på gatan för att få kamerorna kalibrerade

https://www.tesla.com/sv_SE/support/do- ... te-cameras

Trevlig Midsommar! 8-)
Användarvisningsbild
Roj79
Teslaägare

Inlägg av Roj79 »

Mangodash skrev:
Jobbar på ryds bilglas bytade en model 3 igår

tesla själv har sagt till mig att dom bara kör runt hörnet på gatan för att få kamerorna kalibrerade

https://www.tesla.com/sv_SE/support/do- ... te-cameras

Trevlig Midsommar! 8-)
Skumt att ni får olika besked från Tesla! Den info jag fick från din kollega var att Tesla åkte ut tidigare och fixade kalibreringen i samband med bytet. Tydligen har dem slutat med det så att man får själv ta bilen till Tesla som kör ett visst program för kalibreringen. Att man bara kör runt hörnet var nytt :?
Skriv svar