Googlade runt lite men hittade inget som detta.
För ett par veckor sedan när vi körde så betedde sig de främre sensorerna väldigt konstigt när man körde. Kommer man för nära ett hinder så varnar ju bilen med ljud och man ser på displayen att det blir en röd indikering.
Men just denna gången så varnade den alldeles för enkelt, oregelbundet och även när det inte var någon bil i närheten, t.ex. vid ett rödljus.
Nästa gång vi körde var problemet borta. Nu, någon vecka senare så händer det igen.
Vi har ingen skyddsfilm på bilen. Kan det vara smuts som helt enkelt ställer till det? Någon mer som upplevt detta?
Sensorer som spökar?
Moderator: Redaktion
Re: Sensorer som spökar?
Jag hade samma problem, kom och gick. Googlade och hittade någon tråd där många hade upplevt samma och att det var registreringsskylten som störde sensorn. Så jag gick ut och tryckte till skylten lite, och puttade den kanske en eller två millimeter i sidled och problemet försvann.
Edit: denna tråd var det
viewtopic.php?f=10&t=734
viewtopic.php?f=10&t=734
MS P85 2014
Hm, inget vi tänkt på men antagligen var det starkt solljus båda gångerna, ja. Men det har även varit starkt solljus när det inte krånglat.Curik skrev:Är det i starkt solljus som du upplever att det blir såhär?
Kanon, tack, ska kolla på det!Bernando skrev:Jag hade samma problem, kom och gick. Googlade och hittade någon tråd där många hade upplevt samma och att det var registreringsskylten som störde sensorn. Så jag gick ut och tryckte till skylten lite, och puttade den kanske en eller två millimeter i sidled och problemet försvann.
viewtopic.php?f=10&t=734
Det är inte så att sensorerna är täckta av insektsmos?
En av mina sensorer strulade en dag, skrapade bort klegget så löste det sig.
En av mina sensorer strulade en dag, skrapade bort klegget så löste det sig.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.