Vad är det med det där "single speed" som de envisas med att skriva i alla annonser?
Är det eller ens har varit ett begrepp i Teslasammanhang?
Är det extra bra att det saknas växellåda eller skall det bara låtea jättetufft?
För min del så blir med största sannolikhet ingen beggad Model S. Jag hittade ett par lågmilare på Blocket. Alternativen är en ny Model 3 LR eller en Model S ca: 2017 och det som gör att det troligtvis inte blir en S är den höga försäkringskostnaden. Helförsäkring för Mellan 15-17 tkr/år...eller finns det billigare alternativ?
För min del så blir med största sannolikhet ingen beggad Model S. Jag hittade ett par lågmilare på Blocket. Alternativen är en ny Model 3 LR eller en Model S ca: 2017 och det som gör att det troligtvis inte blir en S är den höga försäkringskostnaden. Helförsäkring för Mellan 15-17 tkr/år...eller finns det billigare alternativ?
Jag fick väldigt olika priser på olika bolag. Billigast kom Watercircles samt motormännens försäkring via Gjensidige
Vi sänkte vår premie med 200 spänn/mån när vi bytte vår S85 till p85d hos Watercircles. Alla bolag varkar ha olika beräkningsgrunder för premien. Ring runt och snacka, är mitt tips.
Med tanke på fel som MCU m.m. som riskerar att gå på försäkringen så kommer nog tyvärr försäkringskostnaden att öka för äldre teslor. Lite synd då övrig hållbarhet på bilarna är bra.
Det är en 75D enligt annonsen. Enligt VIN borde den vara tillverkad i Juli 2019 (stämmer med första datum i trafik) så det är en Raven (produktion efter 23/4).
Väldigt få SR (tidigare 75D) såldes och mig veterligen inte så sent. Tror att du har rätt. Det är nog en LR Raven.
Kan bli ett kap prismässigt.
Senast redigerad av Hertsh, redigerad totalt 1 gånger.
Det är en 75D. Står ju i annonsen. Om den är tillverkad efter 23/4 kan det vara en av mycket få SR Raven.
Jag hävdar att det står fel.
Dels står det dual motor på bakluckan, dels är det kanske knappt 80%(?) laddnivå men ändå 442km range(en 75D har inte ens 400km vid 100%, och SR Raven har 450km vid 100%).
Sen står det dessutom 610km WLTP i fordonsregistret, vilket råkar matcha LR Raven.
Det är en 75D. Står ju i annonsen. Om den är tillverkad efter 23/4 kan det vara en av mycket få SR Raven.
Jag hävdar att det står fel.
Dels står det dual motor på bakluckan, dels är det kanske knappt 80%(?) laddnivå men ändå 442km range(en 75D har inte ens 400km vid 100%, och SR Raven har 450km vid 100%).
Sen står det dessutom 610km WLTP i fordonsregistret, vilket råkar matcha LR Raven.
Håller med dig. Editerade min kommentar men du hann läsa den innan jag gjorde det...
Förväntat pris skulle jag säga. Bilar med gamla fronten ligger alltid lite billigare i pris. Sen är det alltid lotteri med KvD:s standardiserade annonser. Ingår AP1? Svårt att veta.
Förväntat pris skulle jag säga. Bilar med gamla fronten ligger alltid lite billigare i pris. Sen är det alltid lotteri med KvD:s standardiserade annonser. Ingår AP1? Svårt att veta.
Ja informationen på KVD lämnar ju en del att önska. Lite synd att det inte finns några begagnade på teslas hemsida, att få garanti är ju alltid trevligt.
Att hitta en tesla runt 400 med hyfsat låga mig är ju annars ganska svårt.
"Billigt"
Är en av de första så ingen HW3 i den. Men rött+vitt+silver är najs kombo.
Ok, vad är HW3 värt då? Får man inte det gratis om man köper FSD?
Ptjah, de ska ju släppa en rewrite av AP "snart", anpassad för HW3.
Just nu emuleras ju AP2. Förhoppningsvis kommer det fungera ännu bättre då.
Men visst får man HW3 om man köper FSD.
"Billigt"
Är en av de första så ingen HW3 i den. Men rött+vitt+silver är najs kombo.
644 tkr är inte billigt. Får en ny vit för samma pris. Vad kostar röd färg och vit inredning? Knappast värt att få en begagnad bil istället för en helt ny...
Röda 3an performance gick för 653375kr, 700mil och 16 månader gammal och lite småskavanker.
En splitt ny med HW3 kostar 683980 (efter bonus)
Riktigt bra andrahandsvärde, bara sjunkit 30605
Hur mkt hade en fossilbil i samma prisklass sjunkit? Gissar på ~200000kr mer.
Har jag räknat rätt?