Har då beställt en model 3 LR Midnight Silver Metallic och har nu lite frågor som ni erfarna tesla-ägare kanske kan svara på

1. Hur är den silvergråa lacken 2020? Har ni som har den färgen haft mycket problem med diverse skador, tunn lack eller märken vid leverans?
2. Vad ska man ha för skydd? Först tänkte jag köra Stenskottsfoliering hos Wrapzone, men har ni några andra tips på bra verkstäder närmare Lidköping? Har över 36 mil enkel resa till WrapZone annars och det kan ju va svårt att passa in bokad tid med leverans från tesla...
3. Jag har nu hört att plastfilmen som används vid stenskottsfoliering kan va svår att få bort utan att skada lacken samt att den kan bli lite gulflammig efter ett tag? Stämmer det? Och är det ens värt att betala 13.500:- för detta skydd när man ska byta in bilen efter tre år? Kommer man få tillbaks något av det priset vid inbytet tro för att lacken är lite mer bevarad?
4. Stänkskydd, räcker det med teslas egna som nu för tiden följer med eller ska jag kolla på tredjehands modeller? Hur har ni gjort för att skydda från blästring/stenskott på lacken vid hjulhusen fram/bak?
Viktigt att ha med är att bilen alltid kommer stå utomhus i sol för det mesta, då jag bor i hyresrätt och endast utomhusparkering finns utan tak.
Något annat jag ska tänka på? Ni är ju en guldgruva när man har dessa frågor