Är spänning fram men inte aktiverade än.
Kan ju vara ett alternativ om man åker söder om Mälaren innan Tesla får igång sina i Strängnäs eller om man har en annan bil.

Moderator: Redaktion
6,50 /kWh tar EonSciccy skrev:Nån som vet vad taxan är?
Snarare som att betala 10 kronor för en halvliter vatten. Vem gör det egentligen? Förresten, de är snarare som att betala 10 öre för en halvliter vatten om man ska jämföra med 10 gånger priset hemma...pejvic skrev:Men vadå 6.50. det är ju som att betala 300 spänn för en Big Mac&Co. Vem gör det liksom.
Det är som att äta en Big Mac & Co till vilket pris som helst egentligen. Jag skulle aldrig betala pengar för att äta sådan sörja hemma eller om det fanns andra vettigare val, men att göra längs vägen när man är på långresa och valmöjligheterna är begränsade är inget jag kommer dö av. Då är det andra värden som styr som tillgänglighet och snabbhet.pejvic skrev:Men vadå 6.50. det är ju som att betala 300 spänn för en Big Mac&Co. Vem gör det liksom.
Fortfarande 25% billigare än Ionity, så det verkar billigt. Och det är precis det jag har sagt från första början när Ionity införde sina fantasipriser. Allt annat ter sig plötsligt riktigt billigt i jämförelse, nästan oavsett hur mycket priserna höjs, eftersom avståndet till Ionity är så stort. Förra sommarn laddade jag ett par gånger hos Bee för 5kr/kWh och tyckte då att det var ocker. Nu tillhör de helt plötsligt de billigare alternativen.pejvic skrev:Men vadå 6.50. det är ju som att betala 300 spänn för en Big Mac&Co. Vem gör det liksom.
Tack! Behövdes det nån app eller kunde man bara plugga in o starta på displayen?frippan skrev:6,50 /kWh tar EonSciccy skrev:Nån som vet vad taxan är?
Men just nu gratis
Big Mac ger mig kräkkänslor, hur kan folk äta den skiten?OfarligTesla skrev:Det är som att äta en Big Mac & Co till vilket pris som helst egentligen. Jag skulle aldrig betala pengar för att äta sådan sörja hemma eller om det fanns andra vettigare val, men att göra längs vägen när man är på långresa och valmöjligheterna är begränsade är inget jag kommer dö av. Då är det andra värden som styr som tillgänglighet och snabbhet.pejvic skrev:Men vadå 6.50. det är ju som att betala 300 spänn för en Big Mac&Co. Vem gör det liksom.
Är appen som gäller.jonasl skrev:Någon som vet hur man betalar här? Eon länkar till en app som inte längre finns.
Är det inte appen EON Drive?jonasl skrev:Någon som vet hur man betalar här? Eon länkar till en app som inte längre finns.
Nej stämmer inte, eon tar 5.25kr/kwh enligt deras egna app.frippan skrev:6,50 /kWh tar EonSciccy skrev:Nån som vet vad taxan är?
Men just nu gratis
Ja det var gratis i början, men det är väl över ett år sen de började ta betalt.chaffis75 skrev:Nej stämmer inte, eon tar 5.25kr/kwh enligt deras egna app.frippan skrev:6,50 /kWh tar EonSciccy skrev:Nån som vet vad taxan är?
Men just nu gratis
Minns inte exakt när de ändrade taxorna men de är hyfsat längesedan nu.. Gissar runt jul men citera mig inte på detaliz skrev:Ja det var gratis i början, men det är väl över ett år sen de började ta betalt.chaffis75 skrev:Nej stämmer inte, eon tar 5.25kr/kwh enligt deras egna app.frippan skrev:6,50 /kWh tar EonSciccy skrev:Nån som vet vad taxan är?
Men just nu gratis
Då tog dom över 6kr/kWh vill jag minnas.