Tesla-special i senaste Teknikens Värld

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Re: Tesla-special i senaste Teknikens Värld

Inlägg av pegs »

Segelflygaren skrev:
Jag återkommer i ämnet.
Ser fram emot historien. Helt klart är iallafall att du går till historien med att ha varit först.

Fast, jag kan redan nu avslöja hur det gick till...

- Segelflygaren har egentligen fått en förutgåva av Herr X tidsmaskin, som mot alla odds fungerade.
- 10 månader in i framtiden får Segelflygaren uppdateringen.
- Efter ett hopp tillbaka till nutiden lägger han upp en film på TCS....
- ... men blir påkommen av Tesla som skickar tillbaka en tekniker från framtiden som, inför ögonen på Segelflygaren, nedgraderar bilen till 6.2. Därav ledsna gubben.
- Teslas tekniker missar dock att han tappar ett kommande nummer av Teknikens Värld innan han reser tillbaka till framtiden. Där finns en graf över TSLA-aktiens kurs under kommande året.
- Segelflygaren delar aktie-grafen med Herr X som nu gör lysande affärer med TSLA-aktier. (Därav hans avslappnade attityd till arbete ;-) )

Eller? Fler teorier? (Fredagstramset kommer tidigt den här veckan :-) )
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

tornblad skrev:
De lägger tre sidor på en presentation av P90D och skriver egentligen inte mycket alls om bilen utan konstaterar bara att den har samma brister som de andra modellerna (dåligt och trångt baksäte, inga mugghållare/förvaringsutrymmen, ratten är stor och förmedlar ingen vägkänsla) och är likadan fast med större batteri och bättre prestanda. Slutklämmen blev att de tyckte att prestandan mest var som ett partytrick och inget man hade nytta av i vardagen...
Spot on med andra ord.
Ja jag är allvarlig. Teslans brister och fel börjar irritera mig mer och mer. Mycker mer än tidigare BMW:ar efter samma tid.
Skärper de sig inte så blir det ingen ny Tesla när leasingen går ut.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

matbl skrev:
tornblad skrev:
det kommer bli smærtsamt att gå tillbaks till en fossilare, hu jeda mig før att sitta med den dær dinosauriespisen framfør ratten. Hade jag levt før længe sen och precis bytt hæsten mot bil, så hade jag nog inte gått tillbaks till hæsten igen æven om bilen hade sina brister.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Ingen annan som noterade att numera enligt TV så får man två laddutag ett på var sida om man köper dubbelladfaren och kan då koppla in två sladdar. Var har dom fått det ifrån, har någon elbil så?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Pontus skrev:
Ingen annan som noterade att numera enligt TV så får man två laddutag ett på var sida om man köper dubbelladfaren och kan då koppla in två sladdar. Var har dom fått det ifrån, har någon elbil så?
Missförstånd? Fast lite coolt om man kunde koppla in 16 A på var sida om man inte har tillgång till 32 A och ändå dubbelladda. Lite fult dock att ta upp två laddplatser om man gör det på offentliga laddplatser.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Pontus skrev:
Fan va jag hatar förkortningar. Borde vara straffbart att hitta på egna. ;)
bylund skrev:
Missförstånd? Fast lite coolt om man kunde koppla in 16 A på var sida om man inte har tillgång till 32 A och ändå dubbelladda. Lite fult dock att ta upp två laddplatser om man gör det på offentliga laddplatser.
Men å andra sidan.Om dom är lediga så är det bättre att ladda snabbare och komma ur vägen för nästa som kommer.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Pontus skrev:
Primitiv tänkande som inte förstår att man kan få igenom 16 eller 32 A genom samma sladd.
Aha, dubbelladdare, då har de väl dubbla sladdar till dem också :roll:
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

TiborBlomhall skrev:
Pontus skrev:
Primitiv tänkande som inte förstår att man kan få igenom 16 eller 32 A genom samma sladd.
Aha, dubbelladdare, då har de väl dubbla sladdar till dem också :roll:
kanske journalisten kør gammal jagga och tror att bara før att den har dubbla tanklock, så har nog elbilar dubbla kontakter också
Jaguar_XJ12.jpg
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

Då hade de gått snabbt vid SuCen!
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

HelectriC skrev:
matbl skrev:
tornblad skrev:
det kommer bli smærtsamt att gå tillbaks till en fossilare, hu jeda mig før att sitta med den dær dinosauriespisen framfør ratten. Hade jag levt før længe sen och precis bytt hæsten mot bil, så hade jag nog inte gått tillbaks till hæsten igen æven om bilen hade sina brister.
Japp smärtsamt är ordet. Så hoppas på skärpning från Tesla.
Om nu ingen annan kommer med vettig elbil senast 2017...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
Ragnarferdinand
Teslaägare

Inlägg av Ragnarferdinand »

tornblad skrev:
hybris skrev:
Namnbyte "Den gamla Teknikens värld"
Hehe +1
+1

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

matbl skrev:
HelectriC skrev:
matbl skrev:
Japp smärtsamt är ordet. Så hoppas på skärpning från Tesla.
Om nu ingen annan kommer med vettig elbil senast 2017...
Jag var på en liten bilmässa med sönerna igår. Tittade en del på BMW 6-serie Gran Coupé, som utifrån har lite av samma stuk som Model S. Jäkligt tuff bil utifrån. Så sätter man sig in i bilen och förstår att det bara finns två platser bak! Ok, lite opraktiskt men går att leva med. Så kollar jag bagaget. Hallå!? Bagaget, var är du ropade jag. Tror faktiskt inte det gick att få in en normalstor barnvagn ens. Det var ju nästan mindre plats än i golfen. Jisses, och fram fanns det ju självklart inget kompletterande utrymme heller. Sen som grädde på moset, sp kollade jag prislappen. Detta var alltså en 640i med normal Model S utrustning. 1,7 MNOK. Jaha, då var den ju bara 3!!! Gånger så dyr som Teslan då! Ska nog inte byta till den nej :lol:
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

För att vara rättvis är den bilen inte egentligen dyrare än en Tesla om man räknar bort straffskatterna. I Sverige är baspriset ungefär samma som för en Model S 70. Inte för att jag skulle vilja ha en ändå...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

danni skrev:
För att vara rättvis är den bilen inte egentligen dyrare än en Tesla om man räknar bort straffskatterna. I Sverige är baspriset ungefär samma som för en Model S 70. Inte för att jag skulle vilja ha en ändå...
Bara det att den är fullständigt obruklig som familjebil gör ju att den går bort. Men har man en bassäng med pengar, så kan man ju alltid köpa en och ha som reservbil om strömmen går eller nåt.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
thompap
Teslaägare

Inlägg av thompap »

Segelflygaren skrev:
Herr X skrev:
Segelflygaren skrev:
Nej, men ingen verkar tro det jag skriver i alla fall.
Jag tror dig..
Kan du inte beskriva vad som hände då? Hela grejen blev väldigt kryptisk och konstig? Jag fattar att du fick V.7 av misstag på något sätt, men vad hände kl 12 på natten när du postade en ledsen gubbe?
Jag återkommer i ämnet.
Hur är det, har ämnet återkommit och jag missat det eller skriver du fortfarande på biografin Segelflygaren?
Tesla M3 AWD
Skriv svar