De där bilarna på bilderna är ju inga Teslor... Jag menar RIKTIGA poolbilar!
Bara Cybertrkk kommer så kan man ha en pool på flaket men idag får man nöja sig med vad Moveabout erbjuder...
Moderator: Redaktion
Generalbogge skrev:Jag tänkte att detta skulle utföras med start i Ystad lördagen den 1:e augusti. Någon gång runt 10-11 tiden är nog lämpligt för start. Då passerar man Stockholm på kvällen (om man väljer den vägen d.v.s.). Så då borde det vara lugnt med trafiken där. Sedan är man väl framme cirka dygnet senare i Haparanda. Gemensam (frivillig) middag vid 18-19 tiden i Haparanda. Sedan en natts välbehövlig vila mellan söndagen och måndagen. Från Haparanda blir väl lämpligt med start runt 10-tiden på måndagen den 3:e augusti. Då är vi i Ystad på tisdagen, och kör en ny middag (om folk orkar) framåt eftermiddagen/kvällen.
Jag tänkte att vi använder Glympse-appen för att dela våra positioner, så kan folk som vill också följa det hela på distans.
I dagsläget så finns det lediga rum på hotell eller vandrarhem i Haparanda mellan den 2:a och 3:e. Och i Ystad med omnejd, finns det ett stort utbud boenden att tillgå.
Hoppas att detta kan locka fler deltagare än mig
Så vilka fler hänger på? Antingen båda sträckorna eller bara på en av dem.
Båda sträckorna (1-4/8):
generalbogge
Bara Ystad-Haparanda (1-2/8):
Bara Haparanda-Ystad (3-4/8):
lator skrev:
Jag tror att vi måste göra lite mera reklam för denna utmaning!
Det skulle ju vara klart kul om vi blev åtminstone 5-10 bilar, gärna av olika märken och modeller, så att man får lite jämförelsematerial.
Ska vi lägga ut lite lockbeten på andra ställen? (Facebook)
Ska vi bjuda in vissa människor, t.ex Björn Nyland?
Ska vi prata med Elbil Sverige om detta?
Eller ska vi acceptera att vi bara är två i Sverige som är tokiga nog att tävla längs Sverige i en helt onödig utmaning...?![]()
EnTraktor skrev:Bor i Sthlm och skulle kunna tänka mig att åka Sthlm-Haparanda.
Användare som besöker denna kategori: Arctic och 18 gäster