Justja, glömde PS2.
Vi får se om den upplevs tillräckligt stor, och om de lyckas producera tillräckligt många.
Moderator: Redaktion
Verdi skrev:Tesla i Norge har väl haft lite växtvärk så många är nog lite trötta på det.
Laban skrev:Verdi skrev:Tesla i Norge har väl haft lite växtvärk så många är nog lite trötta på det.
Samtidigt så är laddnätverket fortfarande överlägset. Men, det kanske är så att många har förstått att man laddar mest hemma och inte tycker att det är ett jätteproblem om det kostar lite mer osv utanför Teslas nätverk ?
Undrar ibland hur många det är som kör längre sträckor regelbundet. Eller då tvärtom aldrig gör det.
Zalman3 skrev:Pratade med Porsche handlaren i Umeå.
Han hade sålt ca 30st Taycan redan.
Dock så hade inte han inte bytt in en enda Tesla än.
Det var mest de som redan ägde en fossil Porsche som bytte till en Taycan.
Kan det vara så även med Audi e-tron, att det är mest de som kör en fossil Audi som köper en e-tron.
Som jämförelse så är en VW Golf den vanligast inbytesbilen i Sverige för dom som köper en Tesla modell 3.
Det jag vill säga är, det kommer inga Tesladödare, det är många fossilbilsdödare som kommer nu.
För lanserar ens favoritmärke en elbil, då byter man ut sin fossilbil mot en elbil.
Om man är nöjd med sitt märke byter man ogärna till ett annat märke.
Laban skrev:macky skrev:Men att en 55 med 20” skulle förbruka över 3 kWh/mil i 120 vid sommartemperatur är nonsens.
3.05 kWh/mil i 120 km/h på Autobahn. Tror man ska vara lite försiktig med att förkasta tester som gissningsvis är mer exakta när det gäller medelhastighet än egna anekdoter. Sen var det tyska testet vid lite sämre väglag. lägre temperatur. Samtidigt så kanske Björn tester i lite mer kuperad terräng. Så använd om inte annat siffrorna mer relativt. "Sportback förbrukar en viss % mindre än icke Sportback i högre hastigheter".
taliz skrev:
S review
Användare som besöker denna kategori: Denke, empano, Jespand1982, jonasl, KnightRider och 16 gäster