Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5703
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

taliz skrev:

Läs vad jag skrev igen. Man måste manuellt adda stop, vilket videon också visar. Den hittar bara 50kw-stolpar, och långsammare, av nån anledning, vilket återigen videon du hittade också demonstrerar. Dvs alla HPCer(150kw+) tex ionity, circlek, enbw, fastned etc etc finns inte med. Samt den tar som sagt inte hänsyn till faktisk förbrukning utan bara avstånd och rated range.
Men förhoppningsvis kan dom fixa detta med en OTA update.
Videon visar att den automatiskt la till laddstopp, han trycker aldrig på det och timern går ut vilket gör att det görs automatiskt. Har varit så i andra videos också, det verkar dock inte ske direkt utan då får man antingen trycka på plusset eller vänta 5 sekunder.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

OfarligTesla skrev:
taliz skrev:

Läs vad jag skrev igen. Man måste manuellt adda stop, vilket videon också visar. Den hittar bara 50kw-stolpar, och långsammare, av nån anledning, vilket återigen videon du hittade också demonstrerar. Dvs alla HPCer(150kw+) tex ionity, circlek, enbw, fastned etc etc finns inte med. Samt den tar som sagt inte hänsyn till faktisk förbrukning utan bara avstånd och rated range.
Men förhoppningsvis kan dom fixa detta med en OTA update.
Videon visar att den automatiskt la till laddstopp, han trycker aldrig på det och timern går ut vilket gör att det görs automatiskt. Har varit så i andra videos också, det verkar dock inte ske direkt utan då får man antingen trycka på plusset eller vänta 5 sekunder.
Eh va? Han scrollar i listan och råkar först välja en långsam, sen går han tillbaka och väljer en "fast"(50kw) och trycker "add stop".
Hur menar du att det är automatiskt?

Det bästa kortsiktigt är nog om ABRP kommer som app till den.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5703
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

taliz skrev:

Eh va? Han scrollar i listan och råkar först välja en långsam, sen går han tillbaka och väljer en "fast"(50kw) och trycker "add stop".
Hur menar du att det är automatiskt?

Det bästa kortsiktigt är nog om ABRP kommer som app till den.
Den tar ju fram alternativa stopp automatiskt, sen finns det flera val och han kan välja det han vill. Att bekräfta ett automatiskt framtaget förslag (eller välja ett av flera) är knappast vad jag klassar som att "manuellt adda stop". Tycker det är rätt bra då man kan välja laddare och nätverk efter eget bevåg, önskar Tesla hade liknande feature faktiskt.
Användarvisningsbild
lukasf
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 30 nov 2019 08:47

Re: Polestar 2

Inlägg av lukasf »

taliz skrev:
Läs vad jag skrev igen. Man måste manuellt adda stop, vilket videon också visar. Den hittar bara 50kw-stolpar, och långsammare, av nån anledning, vilket återigen videon du hittade också demonstrerar. Dvs alla HPCer(150kw+) tex ionity, circlek, enbw, fastned etc etc finns inte med. Samt den tar som sagt inte hänsyn till faktisk förbrukning utan bara avstånd och rated range.
Men förhoppningsvis kan dom fixa detta med en OTA update.
Tack för att du är otrevlig när du inte ens läser vad jag skriver.
taliz skrev:
... Man måste manuellt adda stop, vilket videon också visar ...
Som jag skrev så när jag testade så la den in laddstopp per automatik, jag behövde inte alls scrolla i en lista eller välja något, säkert för att det inte fanns några andra alternativ på den rutten. Så "Man måste inte alls manuellt adda stop" enligt min erfarenhet.

Sen skrev jag även att i videon så fick han flera förslag och fick då välja alternativ, vilket känns helt naturligt om det finns flera alternativ att välja på. Enligt dig är det där att "manuellt adda stop", medans vi verkar vara iaf två som tycker det är automatik till den grad att man får bekräfta vilket stopp man vill lägga till. Jag ifrågasatte aldrig vilket laddnätverk eller hastighet på de val den hittade, utan endast att den hittade alternativ för att ladda bilen. Det kan vi nog vara överens om va?

Att Tesla lägger in det per automatik utan möjlighet att välja vilket stopp man vill stanna på ser jag snarare som en begränsning. Och det är helt okej att ha olika åsikter om detta.

I ditt tidigare inlägg så sa du:
taliz skrev:
Förutom då det allra viktigaste IMO, att hitta och planera laddstopp samt beräkna återstående räckvidd.
Men det stämmer ju inte, den visar ju laddstopp och kan hitta dem när du inte kan nå din destination med nuvarande laddning. Jag tycker det är precis lika lätt som på en Tesla att planera och lägga till ett laddstopp på vägen. Visserligen då med skillnaden att du måste själv välja vilket stopp av de du får föreslaget av bilen.

Angående om bilen kan beräkna återstående räckvidd så vet jag inte tillräckligt om mjukvaran, men något har den ju koll på för annars skulle den ju inte föreslå laddstopp.

Glad sommar på dig, taliz! Jag hoppas solen skiner på dig och att du har det bra.
OfarligTesla skrev:
Den tar ju fram alternativa stopp automatiskt, sen finns det flera val och han kan välja det han vill. Att bekräfta ett automatiskt framtaget förslag (eller välja ett av flera) är knappast vad jag klassar som att "manuellt adda stop". Tycker det är rätt bra då man kan välja laddare och nätverk efter eget bevåg, önskar Tesla hade liknande feature faktiskt.
Håller med helt och hållet! Önskar det fanns i Tesla så att jag kan välja vilken SC-station jag vill stanna på utan att behöva avbryta min planerade rutt och navigera till den specifika SC-stationen. Jag skulle inte hellre kalla Polestars lösning för att "manuellt adda stop", eftersom den föreslår laddstopp när den inser att man inte klarar av att köra hela sträckan på nuvarande laddning.
Och när Tesla ändå är i farten med att fixa det så får de gärna lägga in waypoints också :D Så att jag kan navigera till flera punkter i samma rutt och dessutom få förslag på laddstopp längs rutten om laddningen inte är tillräcklig.

Glad sommar!
M3 LR AWD 2020
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Polestar 2

Inlägg av Laban »

Jag har samma önskemål som föregående talare. Sällan vi följer den föreslagna planen laddmässigt.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5703
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

lukasf skrev:
Och när Tesla ändå är i farten med att fixa det så får de gärna lägga in waypoints också :D Så att jag kan navigera till flera punkter i samma rutt och dessutom få förslag på laddstopp längs rutten om laddningen inte är tillräcklig.

Glad sommar!
Elon har sagt på twitter att det inte behövs för att bilen skall vara smart nog och känna av din kalender själv och navigera dig dit. För jag brukar ju alltid mata in alla stop i min kalender... Men man vet ju aldrig vad som kommer i framtiden.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

lukasf skrev:
taliz skrev:
Läs vad jag skrev igen. Man måste manuellt adda stop, vilket videon också visar. Den hittar bara 50kw-stolpar, och långsammare, av nån anledning, vilket återigen videon du hittade också demonstrerar. Dvs alla HPCer(150kw+) tex ionity, circlek, enbw, fastned etc etc finns inte med. Samt den tar som sagt inte hänsyn till faktisk förbrukning utan bara avstånd och rated range.
Men förhoppningsvis kan dom fixa detta med en OTA update.
Tack för att du är otrevlig när du inte ens läser vad jag skriver.
taliz skrev:
... Man måste manuellt adda stop, vilket videon också visar ...
Som jag skrev så när jag testade så la den in laddstopp per automatik, jag behövde inte alls scrolla i en lista eller välja något, säkert för att det inte fanns några andra alternativ på den rutten. Så "Man måste inte alls manuellt adda stop" enligt min erfarenhet.

Sen skrev jag även att i videon så fick han flera förslag och fick då välja alternativ, vilket känns helt naturligt om det finns flera alternativ att välja på. Enligt dig är det där att "manuellt adda stop", medans vi verkar vara iaf två som tycker det är automatik till den grad att man får bekräfta vilket stopp man vill lägga till. Jag ifrågasatte aldrig vilket laddnätverk eller hastighet på de val den hittade, utan endast att den hittade alternativ för att ladda bilen. Det kan vi nog vara överens om va?

Att Tesla lägger in det per automatik utan möjlighet att välja vilket stopp man vill stanna på ser jag snarare som en begränsning. Och det är helt okej att ha olika åsikter om detta.

I ditt tidigare inlägg så sa du:
taliz skrev:
Förutom då det allra viktigaste IMO, att hitta och planera laddstopp samt beräkna återstående räckvidd.
Men det stämmer ju inte, den visar ju laddstopp och kan hitta dem när du inte kan nå din destination med nuvarande laddning. Jag tycker det är precis lika lätt som på en Tesla att planera och lägga till ett laddstopp på vägen. Visserligen då med skillnaden att du måste själv välja vilket stopp av de du får föreslaget av bilen.

Angående om bilen kan beräkna återstående räckvidd så vet jag inte tillräckligt om mjukvaran, men något har den ju koll på för annars skulle den ju inte föreslå laddstopp.

Glad sommar på dig, taliz! Jag hoppas solen skiner på dig och att du har det bra.
OfarligTesla skrev:
Den tar ju fram alternativa stopp automatiskt, sen finns det flera val och han kan välja det han vill. Att bekräfta ett automatiskt framtaget förslag (eller välja ett av flera) är knappast vad jag klassar som att "manuellt adda stop". Tycker det är rätt bra då man kan välja laddare och nätverk efter eget bevåg, önskar Tesla hade liknande feature faktiskt.
Håller med helt och hållet! Önskar det fanns i Tesla så att jag kan välja vilken SC-station jag vill stanna på utan att behöva avbryta min planerade rutt och navigera till den specifika SC-stationen. Jag skulle inte hellre kalla Polestars lösning för att "manuellt adda stop", eftersom den föreslår laddstopp när den inser att man inte klarar av att köra hela sträckan på nuvarande laddning.
Och när Tesla ändå är i farten med att fixa det så får de gärna lägga in waypoints också :D Så att jag kan navigera till flera punkter i samma rutt och dessutom få förslag på laddstopp längs rutten om laddningen inte är tillräcklig.

Glad sommar!
Inte min mening att vara otrevlig, sorry om det uppfattas så.
Ok, den väljer själv om det bara finns ett alternativ. Annars ger den förslag.
Det smidiga med ABRP(och Tesla) är ju att man inte behöver fundera, de väljer automatiskt.
Har också svårt att se hur användbart det är med förslag på 50kw-laddare när man är på långresa. Men som sagt, det bör väl komma HPC tids nog.

Visst behöver även Teslas navigation fixas lite, de har ju lagt in tredjepartsladdare nu. Men waypoints återstår.

Glad sommar på dig med!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
lukasf
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 30 nov 2019 08:47

Re: Polestar 2

Inlägg av lukasf »

taliz skrev:
Inte min mening att vara otrevlig, sorry om det uppfattas så.
Ok, den väljer själv om det bara finns ett alternativ. Annars ger den förslag.
Det smidiga med ABRP(och Tesla) är ju att man inte behöver fundera, de väljer automatiskt.
Har också svårt att se hur användbart det är med förslag på 50kw-laddare när man är på långresa. Men som sagt, det bör väl komma HPC tids nog.

Visst behöver även Teslas navigation fixas lite, de har ju lagt in tredjepartsladdare nu. Men waypoints återstår.

Glad sommar på dig med!
Kanske jag som läste in lite väl mycket "otrevligt" med det ;) Så jag ber om ursäkt för det!

Nej, det är ju sant. Fast ibland skulle jag gärna vilja kunna välja också, dock händer det så sällan så det är inte en stor grej.

50kw kan funka om man tänker att det är ett stopp där man äter och gör lite annat. Alltså iaf en timme eller mer, beror ju väldigt mycket på om man kan ladda på slutdestinationen också. Men som du säger så bör väl HPC komma också.

Jo, jag har försökt navigera lite till tredjepartsladdarna nu med min Model 3. Dock hittar den inga 50kw i Sverige för mig, tex så har den en punkt för en Lidl nära mig men den har ingen info om vilken hastighet som finns där så den dyker inte upp som ett riktigt alternativ i listan utan endast på kartan. Fick ner senaste kartuppdatering 2020.32 igår men ingen skillnad på laddstationerna vad jag kunde se.

I övrigt så märkte jag inte så stor skillnad på Polestar 2 Google Maps och min Model 3s karta. Det var liknande trafikinformation, liknande detaljer på kartan och vad jag upplevde det som samma ruttförslag. Men Tesla använder väl Googles APIer för det mesta av det där?

Det intressanta är ju om Polestar 2 kommer få stöd för någon annan kart-app. Någon som läst något om det?

Också intressant att se hur ofta och snabbt Polestar kommer uppdatera infotainmentsystemet med OTA. Är det någon som vet om apparna uppdateras av Polestar eller respektive apptillverkare? Och behöver de på något sätt godkännas av Polestar eller Google en extra gång för just bilar? Tänker att man kanske inte kan ladda in vilken app som helst då den kanske strider mot Volvo/Polestars riktlinjer.
M3 LR AWD 2020
Mickep
Inlägg: 3683
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Polestar 2

Inlägg av Mickep »

Vad tror ni Google kommer uppdatera?
Google som vet allt om oss kommer nog inte dra sig för att göra en smart implementering.
Vet någon vilka säkerhetslösningar som finns i bilen?
Edward123
Inlägg: 153
Blev medlem: 14 jan 2020 10:05

Re: Polestar 2

Inlägg av Edward123 »

lukasf skrev:

Det intressanta är ju om Polestar 2 kommer få stöd för någon annan kart-app. Någon som läst något om det?

Också intressant att se hur ofta och snabbt Polestar kommer uppdatera infotainmentsystemet med OTA. Är det någon som vet om apparna uppdateras av Polestar eller respektive apptillverkare? Och behöver de på något sätt godkännas av Polestar eller Google en extra gång för just bilar? Tänker att man kanske inte kan ladda in vilken app som helst då den kanske strider mot Volvo/Polestars riktlinjer.
Waze finns också för navigering, men det är också Google.

Apparna går genom en del av appstore, utbudet finns här: https://play.google.com/store/apps/coll ... e=du&hl=en
Issa
Inlägg: 7
Blev medlem: 16 jul 2020 23:47

Re: Polestar 2

Inlägg av Issa »

Första gången jag skriver så jag vet ej hur jag skriver något utan att besvara en annan. Jag märkte i samtliga tester som jag sett och läst är att dem aldrig nämnt att p2 är första bilen med airbags mellan föraren och passageraren. Kanske ingen stor sak men det visar att Volvo/polestar fortsätter med att satsa på säkerhet. Var idag i Sthlm och klämde på
Bilen. Lika snygg och gedigen som jag förväntade mig och lite till! Satt bak i bilen (180cm lång) och jag hade några cm kvar till taket. Utrumet fram i bilen är bra men jag märkte att knäna tar i lite mer än i bmw 3 serie som jag brukar köra. Det är en vass kant som mitt knä nuddar i förarsätet.
Högtalarna lät bra, bagaget såg ut som en bmw 3 serie kombi trots att siffrorna säger annat, helt ok alltså. Det är som att dem tagit det bästa från en sedan/kombi/crossover och levererat p2!
Jätte fin bil! Kul att det kommer en bil som har det m3 saknade. Rekommenderar att gå att se den och passa på att boka en provkörning också. Ser fram emot ett köra den.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Edward123 skrev:
lukasf skrev:

Det intressanta är ju om Polestar 2 kommer få stöd för någon annan kart-app. Någon som läst något om det?

Också intressant att se hur ofta och snabbt Polestar kommer uppdatera infotainmentsystemet med OTA. Är det någon som vet om apparna uppdateras av Polestar eller respektive apptillverkare? Och behöver de på något sätt godkännas av Polestar eller Google en extra gång för just bilar? Tänker att man kanske inte kan ladda in vilken app som helst då den kanske strider mot Volvo/Polestars riktlinjer.
Waze finns också för navigering, men det är också Google.

Apparna går genom en del av appstore, utbudet finns här: https://play.google.com/store/apps/coll ... e=du&hl=en
Hmm det där är ju android auto. Dvs motsvarigheten till Apple carplay, appar du kör på din telefon via infotainmentskärmen alltså.
Det PS2 kör är android automotive.

https://developer.android.com/training/ ... omotive-os

Android Automotive OS allows users to install apps in the car. In order to reach users on this platform, you need to distribute a driver-optimized app that is compatible with Android Automotive OS. You can re-use almost all of the code and resources in your Android Auto app, but you must create a separate build that meets the requirements on this page.

Important: Currently, you can submit your app for review for Android Auto, but you cannot submit an app for review for Android Automotive OS.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
lukasf
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 30 nov 2019 08:47

Re: Polestar 2

Inlägg av lukasf »

taliz skrev:
Hmm det där är ju android auto. Dvs motsvarigheten till Apple carplay, appar du kör på din telefon via infotainmentskärmen alltså.
Det PS2 kör är android automotive.

https://developer.android.com/training/ ... omotive-os

Android Automotive OS allows users to install apps in the car. In order to reach users on this platform, you need to distribute a driver-optimized app that is compatible with Android Automotive OS. You can re-use almost all of the code and resources in your Android Auto app, but you must create a separate build that meets the requirements on this page.

Important: Currently, you can submit your app for review for Android Auto, but you cannot submit an app for review for Android Automotive OS.
Det där förklarar en hel del :) Tycker nämligen det varit väldigt tyst kring just apparna och vilket utbud som finns just nu. Personen på Polestar Space som jag frågade kunde inte svara på det och det står väldigt lite på Polestars hemsida.

Jag tyckte dessutom det såg lite annorlunda ut i Maps och Spotify när jag pillade på P2 jämfört med när jag testade Android Auto för ett tag sen på telefonen. Dock har det säkert hänt en del där emellan.

Då kan man ju anta att det är en lite mer restriktiv review process för dessa appar för jag antar att alla meddelande-appar måste ha grundligt stöd för röststyrning då den ska manövreras från en bil? Sen kan man ju undra om man behöver en app så som "Currency Exchange Conotoxia" i sin bil, fast det kanske är smidigt att kunna växla pengar när man sitter bakom ratten ;)
M3 LR AWD 2020
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »



Mansplaining? Pffft, nu har vi AI-splaining. :mrgreen:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: Polestar 2

Inlägg av Anonymous FTW »

Polestar öppnade sin utställningslokal i Stockholm idag, för dem som är sugen att se och klämma på den IRL.

https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... stockholm/

I artikeln nämns också att "Just nu kan vi erbjuda service på 110 platser över hela Sverige, men ambitionen är att alla Volvoverkstäder ska ta emot våra bilar"
Ganska väntat ändå, vore huvudlöst att inte använda Volvos servicenät.

1800 bilar ska levereras ut i Sverige i år skriver de.
Användarvisningsbild
wector
Teslaägare
Inlägg: 238
Blev medlem: 13 maj 2017 22:02
Ort: Kramfors

Re: Polestar 2

Inlägg av wector »

Tesla har ambitionen att öppna fler servicecenter i Sverige också. Vi ser hur det går
Jag hoppas verkligen att du kan serva bilen vid alla Volvo verkstäder men det där bådar inte gott såhär tätt in på lanseringen.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1901
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Polestar 2

Inlägg av bjelkeman »

Anonymous FTW skrev:
Polestar öppnade sin utställningslokal i Stockholm idag, för dem som är sugen att se och klämma på den IRL.

https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... stockholm/

I artikeln nämns också att "Just nu kan vi erbjuda service på 110 platser över hela Sverige, men ambitionen är att alla Volvoverkstäder ska ta emot våra bilar"
Ganska väntat ändå, vore huvudlöst att inte använda Volvos servicenät.

1800 bilar ska levereras ut i Sverige i år skriver de.
110 platser är ju inte direkt ett problem.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Mkt av tekniken i PS2 kommer ju i Volvo inom något/några år. Närmast ligger väl infotainment, men de har väl lite andra nya leverantörer också som de behöver träna sig på. Förutom drivlinan då.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
filippb
Inlägg: 226
Blev medlem: 13 jul 2019 20:53

Re: Polestar 2

Inlägg av filippb »

taliz skrev:
Mkt av tekniken i PS2 kommer ju i Volvo inom något/några år. Närmast ligger väl infotainment, men de har väl lite andra nya leverantörer också som de behöver träna sig på. Förutom drivlinan då.
Hela paketet kommer väl redan nästa år i form av XC40 Recharge. Vore konstigt för en Volvoägare att bli hänvisad till en av dessa 110 Polestar-certifierade verkstäder, det logiska är väl att samtliga Volvoverkstäder får möjlighet att laga/serva Recharge och därmed också PS2.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Polestar 2

Inlägg av Laban »

bjelkeman skrev:
110 platser är ju inte direkt ett problem.
Precis. 110 > 4 :-)

Som Tesla ägare är man glad om de får upp något i Umeå, 30 mil från där man bor i mitt fall. Men ok, 4200 mil utan service så än så länge är det inget problem.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: Polestar 2

Inlägg av Anonymous FTW »

Ny Teknik sammanfattar test av Polestar 2:

https://www.nyteknik.se/fordon/den-bast ... -2-6998600
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Anonymous FTW skrev:
Ny Teknik sammanfattar test av Polestar 2:

https://www.nyteknik.se/fordon/den-bast ... -2-6998600
Först var det Bolt, sen var det iPace, sen étron... nu PS2.
Varje gång det kommer en ny elbil från en traditionell tillverkare så hyllas den och omskrivs som fantastisk.
Vi får väl se hur det blir denna gång med försäljningen. I norden borde den sälja skapligt åtminstone.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Polestar 2

Inlägg av Laban »

Alla har olika preferenser. Hatchback vs sedan med allt vad det innebär. Bättre utrymme i baksätet i Model 3, speciellt huvudhöjd. Å andra sidan mer stöd för benen i PS2 på de yttre platserna. Model 3 har bättre prestanda. 4 service center vs 110 för PS2. SuC vs .. ja, vad man nu ska kalla det.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Magnus71
Inlägg: 197
Blev medlem: 27 dec 2017 20:13
Ort: Östersund

Re: Polestar 2

Inlägg av Magnus71 »

Kul att läsa alla positiva kommentarer som Polestar får i utländska tidningar.
Jag såg en live idag på nära håll och den ser bättre ut i irl.
Men det jag inte förstår är att dom anger förbrukningen till 19,3kWh (wltp) och räckvidden till 470km.
Jag får det inte att gå ihop.
Någon som inte stämmer.
-21 MB EQC AMG
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Polestar 2

Inlägg av Laban »

Magnus71 skrev:
Kul att läsa alla positiva kommentarer som Polestar får i utländska tidningar.
Jättekul. Speciellt att den får väldigt bra kritik för infotainment delen vilket är något som jag tycker har varit katastrofalt dåligt på alla icke Tesla elbilar jag har provkört. Hur mycket av det som är Volvo vs Android låter jag vara osagt men de är först ut och verkar ha gjort det bra.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Skriv svar