Har standard connectivity och delar wifi från min mobil alt. wifi accepunkt i garaget.
Som jag förstår det på Teslas beskrivning för standard connectivity så skall man kunna använda t.ex. YouTube över wifi (parkerad så klart).
Detta fungerar inte utan om jag har wifi uppkopplat och startar YouTube så avslutar bilen applikationen och meddelar att jag måste aktivera wifi trots att det redan var aktivt, jag ser och att bilen själv kopplat ner wifi då det inte längre är aktivt då felmeddelandet visas.
Aktiverar jag wifi via felmeddelandeg så händer samma sak igen om jag testat på nytt.
Har skapat ett supportärende men är det nån som känner igen detta eller frågat Tesla?
Theater fungerar ej över wifi
Moderator: Redaktion
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Theater fungerar ej över wifi
Vilken telefonmodell?
(iPhone går i viloläge efter 90 sekunders inaktivitet, om du har skärmen släckt.)
(iPhone går i viloläge efter 90 sekunders inaktivitet, om du har skärmen släckt.)
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
- Vulgarsonic
- Teslaägare
S10.kenjon skrev:Vilken telefonmodell?
Uppkopplingen från telefonen fungerar fast i flera timmar om jag bara spelar musik tex och problemet uppstår även med accesspunkten i mitt garage så själva uppkopplingdn är inte problemet.
Mitt gick ut nyligen. Youtube funkade fint ändå, delat wifi från iphone.
Dock fick jag ny sw igår, inte testat på den än.
Har du testat starta om bilen?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Vulgarsonic
- Teslaägare
Jepp, startat om, bilen har även fått flera uppdateringar sedan detta börjat så ett gäng omstarter borde gjortstaliz skrev:Mitt gick ut nyligen. Youtube funkade fint ändå, delat wifi från iphone.