Första inlägget för mig.

Funderar starkt på att köpa en Tesla men måste säga efter att ha läst hur usel(?) servicen är i flera trådar så får det mig att tveka, framför allt historierna att inte nå fram till service.
1. Är det så här uselt överallt eller är det främst i Stockholm? Eller är det de mest missnöjda kunderna som hörs här på forumet?
2. Vad gäller för mig som bor 25 mil från närmaste servicecenter (Malmö) om det är något irriterande småfel, måste jag då åka 50 mil (t/r) för att åtgärda detta? Jag har tummen mitt i handen och kan inte byta några lampor...
3. Om det blir ett totalt haveri av bilen, hämtas den upp? Vad innefattas egentligen av garantin? Någon som har erfarenhet?
4. Någon som vet om det är flera servicecenters på gång? Eller någon upphandling med något i stil med Mekonomen?
5. Angående finansiering (privat) säljaren är lite vag på den punkten. Kan man fortsätta finansieringen efter tre år? Då antar jag att månadskostnaden höjs rejält? Är det någon som kan berätta sina erfarenheter vad som händer efter tre år, vilka val fick ni, hur resonerade ni?
Tack!