Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Polestar 2

Inläggav Edward123 » 30 jul 2020 07:04

Remuz skrev:Jag borde kunna detta då jag jobbar Med just betalningar men tyvärr inte. Betalade 10k till Polestar med mitt amex. När Corona kom och jag slapp resa sa jag upp kortet. Hur betalar dom tillbaka nu då det måste tillbaka till samma kort pga AML?

Säker på att det var Amex? De accepterade inte Amex när jag betalade är min minnesbild (ser att jag betalat med ett eurobonus mastercard istället).
Edward123

Inläggav Stevvee » 30 jul 2020 07:19

Surfaren skrev:
Stevvee skrev:Vet inte ja, sista tiden när jag har fått tillbaka pengar i butiker så har dom varit väldigt nitiska med att det skall vara samma kort.

Då säger man att tyvärr har banken tvingat mig byta kort, så det gamla har de inaktiverat. Det kan väl ingen argumentera emot.

På Ikea stod det ett par bredvid med just det problemet. Men överhörde inte exakt hela samtalet förutom att det var mannen som betalat men det spelade ingen roll för han hade bytt kort så dom fick ändå inte tillbaka några pengar den dagen. Men som sagt jag överhörde väldigt lite då mitt ärende gick snabbt och smidigt.
Over and out
Stevvee

Inläggav Teslaägare Elexotico » 30 jul 2020 07:39

Stevvee skrev:
Surfaren skrev:
Stevvee skrev:Vet inte ja, sista tiden när jag har fått tillbaka pengar i butiker så har dom varit väldigt nitiska med att det skall vara samma kort.

Då säger man att tyvärr har banken tvingat mig byta kort, så det gamla har de inaktiverat. Det kan väl ingen argumentera emot.

På Ikea stod det ett par bredvid med just det problemet. Men överhörde inte exakt hela samtalet förutom att det var mannen som betalat men det spelade ingen roll för han hade bytt kort så dom fick ändå inte tillbaka några pengar den dagen. Men som sagt jag överhörde väldigt lite då mitt ärende gick snabbt och smidigt.
Over and out

Har precis haft ett liknande problem fast gällande flygåterbetalning. Finns kontot inte kvar "studsar" pengarna tillbaka (trots i detta fall Polestar kommer hävda annat) och de ska kunna betala ut till nytt konto. Jag har dock tjaffsat i flera veckor mellan min förra bank och flygbolaget. Alla skyller på varandra med mig som mellanhand och kommunikatör men när de tillslut kommunicerade med varandra hitta de en lösning :roll:
Användarvisningsbild
Elexotico
Teslaägare

Inläggav SW6 » 30 jul 2020 08:02

Detta är ju ett inte helt ovanligt problem. Hos de flesta kortutgivare (Amex inkluderat) finns ditt konto kvar inaktiverat just för dessa ändamål. Får du en återbetalning kontaktar vanligen kortutgivaren dig och du kan begära ut pengarna till valfritt bankkonto. Tillägg: Ovan gäller kreditkort.
SW6

Inläggav Teslaägare Remuz » 30 jul 2020 08:27

SW6 skrev:Detta är ju ett inte helt ovanligt problem. Hos de flesta kortutgivare (Amex inkluderat) finns ditt konto kvar inaktiverat just för dessa ändamål. Får du en återbetalning kontaktar vanligen kortutgivaren dig och du kan begära ut pengarna till valfritt bankkonto. Tillägg: Ovan gäller kreditkort.

Nice. Jag har enbart kreditkort. Har aldrig fattat nyttan med kontokort.

Jag är inte 100% att det var amex, men är det Preem är det inget problem för det kortet har jag kvar :)
P3D vit med vit interiör. Fjärde teslan, första trean.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Referralkod: stefan4169

Inläggav BEV[e-Rage] » 30 jul 2020 08:45

Såg en Polestar 2 inne i Stockholm igår, ..på Östermalm förstås.
Nån diskret mörkgrå lack, och redan en buckla på förardörren. Så den stack väl knappast ut i de kvarteren. Kanske tur att det står vad det är på framdörrarna.
BEV[e-Rage]

Inläggav Fredrik j » 30 jul 2020 22:51

Zalman3 skrev:
Fredrik j skrev:
Zalman3 skrev:6st Polestar 2 registrerade i juni.
Hur många tror nu registreras i juli?

Car.info säger att det finns 376 registrerade polestar 2 i Sverige. Jag gissar på minst 370st i juli.

Intressant!

488 nu så det borde ju bli 482st med ett par dagar kvar i juli även om polestar säkert inte jagar någon månadssiffra.
Fredrik j

Inläggav Teslaägare M3apan » 30 jul 2020 23:17

Remuz skrev:Jag borde kunna detta då jag jobbar Med just betalningar men tyvärr inte. Betalade 10k till Polestar med mitt amex. När Corona kom och jag slapp resa sa jag upp kortet. Hur betalar dom tillbaka nu då det måste tillbaka till samma kort pga AML?

Har varit med om exakt samma sak (dock ej till Polestar). Du har ju kvar amex kontot även om kortet är uppsagt. Där kan du logga in och ser när pengarna är återbetalda, sen är det bara att kontakta amex för överföring till valfritt bankkonto.
Användarvisningsbild
M3apan
Teslaägare

Inläggav Edward123 » 31 jul 2020 13:28

Fredrik j skrev:
Zalman3 skrev:
Fredrik j skrev:
Zalman3 skrev:6st Polestar 2 registrerade i juni.
Hur många tror nu registreras i juli?

Car.info säger att det finns 376 registrerade polestar 2 i Sverige. Jag gissar på minst 370st i juli.

Intressant!

488 nu så det borde ju bli 482st med ett par dagar kvar i juli även om polestar säkert inte jagar någon månadssiffra.

Hur ser det ut för er, har ni fått leveransdatum än?
Edward123

Inläggav Elektrifierad » 31 jul 2020 14:29

Någon som vet om man kan provköra i Skåne?
Elektrifierad

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon