Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Polestar 2

Inläggav elbilist DrW » 31 jul 2020 14:43

Edward123 skrev:
Fredrik j skrev:
Zalman3 skrev:
Fredrik j skrev:
Zalman3 skrev:6st Polestar 2 registrerade i juni.
Hur många tror nu registreras i juli?

Car.info säger att det finns 376 registrerade polestar 2 i Sverige. Jag gissar på minst 370st i juli.

Intressant!

488 nu så det borde ju bli 482st med ett par dagar kvar i juli även om polestar säkert inte jagar någon månadssiffra.

Hur ser det ut för er, har ni fått leveransdatum än?

Inte än! Fick regnummer för ett par veckor sedan och vill nu bara ha ett datum!
DrW
elbilist

Inläggav Edward123 » 31 jul 2020 15:59

DrW skrev:
Inte än! Fick regnummer för ett par veckor sedan och vill nu bara ha ett datum!

OK, samma här då. Får nog räknat med slutet av augusti (om de nu ska hålla augusti) då de säger att de ska ringa och boka tid 2-3 veckor innan leverans.
Edward123

Inläggav Verdi » 31 jul 2020 20:25

Verdi

Inläggav Teslaägare Zalman3 » 31 jul 2020 21:23

Fick provköra en Polestar 2 idag av Polestar anställda som snabbladdade i Umeå.
Ett mycket trevligt möte och en mycket trevlig bil att köra!

Skäms lite över att Umeå inte har snabbare än 50kW CCS!
Har lobbat rejält att man ska bygga minst en 150kW laddare.
Audi e-tron folket klagar också högljutt!

20200731_155040.jpg

EDIT:
Drömduellen: Polestar 2 mot Tesla Model 3.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... a-model-3/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Referralkod: NILSERIK5507

Inläggav Teslaägare bjelkeman » 01 aug 2020 08:28

Trevligt att Polestar lyckats så bra som de gjort.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening. Tidigare en S75D.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare

Referralkod: THOMAS2261

Inläggav Teslaägare Tellus » 01 aug 2020 10:44

Zalman3 skrev:EDIT:

Jag tycker Alrik är en riktigt bra biltestare, men Peder är mer som en jobbig grottmänniska som för typ 10 år sedan bestämde sig för att Tesla är dåligt.
Model 3 P+
Model 3 SR+
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare

Referralkod: magnus93984

Inläggav Teslaägare pOst » 01 aug 2020 11:02

Jag tycker Alrik är en riktigt bra biltestare, men Peder är mer som en jobbig grottmänniska som för typ 10 år sedan bestämde sig för att Tesla är dåligt.

Väldigt motsträvig där ja. Nej elbilar är skit och jag tycker inte om de oavsett om de sparkar hårdare än alla mina ICE.

Jobbigt att lyssna och hitta på. Riktigt Boomer :)
Användarvisningsbild

Inläggav Teslaägare taliz » 01 aug 2020 11:05

Tellus skrev:

Lite kul dock att han vid första testet, när de kör M3P mot PS2, säger att han gillar Teslan bäst.
Sen när de kör LR föredrar han PS2. Prestanda är kul, trots att han inte verkar vilja erkänna det.
Han verkar ha beställt en Cybertruck också. Så nog finns det hopp. :mrgreen:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Referralkod: martin51282

Inläggav Verdi » 01 aug 2020 12:03

Tellus skrev:

Jag tycker Alrik tyvärr känns lite mossig och liksom lite torr. Är väl iofs hans roll att vara "förnuftet" i den där serien också så det är nog inte så konstigt. Han säger ju saker som vi ofta tragglar om här på forumet. Men det låter liksom inte övertygande när han ska förklara för en helt oförstående Peder...

Peder är väl som han är. Men jag förstår lite vad han menar också när han säger att han är ute efter en viss känsla i en bil. Att den ska locka fram rätt känslor i en när man sätter sig i den.

Lite orättvist att de testar på gokart-bana med Öhlins-dämparna på PS2:an men std-chassit på Model 3. Samtidigt som de rekommenderar att inte välja Performance-paketet om man ska köpa en PS2...
Verdi

Inläggav Anonymous FTW » 01 aug 2020 16:58

Verdi skrev:
Tellus skrev:

Jag tycker Alrik tyvärr känns lite mossig och liksom lite torr. Är väl iofs hans roll att vara "förnuftet" i den där serien också så det är nog inte så konstigt. Han säger ju saker som vi ofta tragglar om här på forumet. Men det låter liksom inte övertygande när han ska förklara för en helt oförstående Peder...

Peder är väl som han är. Men jag förstår lite vad han menar också när han säger att han är ute efter en viss känsla i en bil. Att den ska locka fram rätt känslor i en när man sätter sig i den.

Lite orättvist att de testar på gokart-bana med Öhlins-dämparna på PS2:an men std-chassit på Model 3. Samtidigt som de rekommenderar att inte välja Performance-paketet om man ska köpa en PS2...

De är så olika så jag tycker de kompletterar varandra bra. Däremot kan Peder sluta med att avbryta Alrik för det är inte trevligt, tyckte även att Alrik såg ut att ta illa vid sig av en kommentar Peder lade i en sekvens, det kändes mindre bra.
Annars så påpeka Peder något som jag inte tänkt på tidigare vad gäller dessa två bilar och samtidigt är en viktig egenskap för mig - att Polestar gav mer stöd i sidled. Inget avgörande i bilköp men ändå en viktig detalj för mig.

I förra Polestarvideon så skrevs det i kommentarerna att de körde på läge åtta av de 22 lägena. Så det fanns med andra ord gott om utrymme att göra den mjukare.
Anonymous FTW

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon