Jag tror många nöjer sig med att komma fram och tillbaka till jobbet.
Jag tror också det, men de som inte nöjer sig är de som kommer sprida budskapet att Volvo inte kan detta.
De hade kunnat norpa åt sig en stor del av marknaden genom att göra om de modeller som har mindre frontarea och mer yta för batterier, dvs V-modellerna, det hade varit ett lyckokast då kunderna varit nöjdare med bilen även på motorvägen och sålt inte den till nästa kund.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Jag tror många nöjer sig med att komma fram och tillbaka till jobbet.
Jag tror också det, men de som inte nöjer sig är de som kommer sprida budskapet att Volvo inte kan detta.
De hade kunnat norpa åt sig en stor del av marknaden genom att göra om de modeller som har mindre frontarea och mer yta för batterier, dvs V-modellerna, det hade varit ett lyckokast då kunderna varit nöjdare med bilen även på motorvägen och sålt inte den till nästa kund.
Det har ju alltid gnällts på Volvo. Tror dom tagit intryck av att deras mest säljande bilar väl är XC60, XC40 och XC90 i den ordningen. V-bilarna är ju en (svensk?) parantes.
Jag tror många nöjer sig med att komma fram och tillbaka till jobbet.
Jag tror också det, men de som inte nöjer sig är de som kommer sprida budskapet att Volvo inte kan detta.
De hade kunnat norpa åt sig en stor del av marknaden genom att göra om de modeller som har mindre frontarea och mer yta för batterier, dvs V-modellerna, det hade varit ett lyckokast då kunderna varit nöjdare med bilen även på motorvägen och sålt inte den till nästa kund.
Det har ju alltid gnällts på Volvo. Tror dom tagit intryck av att deras mest säljande bilar väl är XC60, XC40 och XC90 i den ordningen. V-bilarna är ju en (svensk?) parantes.
Deras dotterbolag Polestar struntade helt i vad som säljer i fossilbilsvärlden. Skillnaden är enorm i tänk.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Jag tror många nöjer sig med att komma fram och tillbaka till jobbet.
Jag tror också det, men de som inte nöjer sig är de som kommer sprida budskapet att Volvo inte kan detta.
De hade kunnat norpa åt sig en stor del av marknaden genom att göra om de modeller som har mindre frontarea och mer yta för batterier, dvs V-modellerna, det hade varit ett lyckokast då kunderna varit nöjdare med bilen även på motorvägen och sålt inte den till nästa kund.
Det har ju alltid gnällts på Volvo. Tror dom tagit intryck av att deras mest säljande bilar väl är XC60, XC40 och XC90 i den ordningen. V-bilarna är ju en (svensk?) parantes.
Deras dotterbolag Polestar struntade helt i vad som säljer i fossilbilsvärlden. Skillnaden är enorm i tänk.
Ändå valde man inte s60 som bas när man skulle göra sin bil.
Varumärken är marknadsföring. Skillnaderna är medvetet strategiska.
Läste att SUV står för över 70% av Volvos försäljning. Att då bygga elbil på något annat hade ju varit galet.
Det var ju bara CMA-plattan(XC40) som var framtagen för att överhuvudtaget kunna "elektrifieras", därav att PS2 bygger på den.
SPA som 60-90 bilarna byggs på går inte att använda helt enkelt.
SPA 2 som kommer inom några år skall dock funka för det.
Jag tror många nöjer sig med att komma fram och tillbaka till jobbet.
Jag tror också det, men de som inte nöjer sig är de som kommer sprida budskapet att Volvo inte kan detta.
De hade kunnat norpa åt sig en stor del av marknaden genom att göra om de modeller som har mindre frontarea och mer yta för batterier, dvs V-modellerna, det hade varit ett lyckokast då kunderna varit nöjdare med bilen även på motorvägen och sålt inte den till nästa kund.
Det har ju alltid gnällts på Volvo. Tror dom tagit intryck av att deras mest säljande bilar väl är XC60, XC40 och XC90 i den ordningen. V-bilarna är ju en (svensk?) parantes.
Deras dotterbolag Polestar struntade helt i vad som säljer i fossilbilsvärlden. Skillnaden är enorm i tänk.
Ändå valde man inte s60 som bas när man skulle göra sin bil.
Varumärken är marknadsföring. Skillnaderna är medvetet strategiska.
Läste att SUV står för över 70% av Volvos försäljning. Att då bygga elbil på något annat hade ju varit galet.
Galet är att tro att det som funkar bäst i fossilbilsvärlden funkar bäst i elbilsvärlden. Är batterierna bättre och räckvidden mycket längre är denna väg säkert rätt, men Volvo är på väg åt fel håll
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Galet är att tro att det som funkar bäst i fossilbilsvärlden funkar bäst i elbilsvärlden. Är batterierna bättre och räckvidden mycket längre är denna väg säkert rätt, men Volvo är på väg åt fel håll
Elbilsvärlden är ju ganska liten än så länge. I övergångstiden, som jag tror kommer bli längre än vad många tror, gäller det att göra övergången smidig.
Många kommer ta vägen över en hybrid och andra kommer vilja ha samma bil fast eldriven.
Det var ju bara CMA-plattan(XC40) som var framtagen för att överhuvudtaget kunna "elektrifieras", därav att PS2 bygger på den.
SPA som 60-90 bilarna byggs på går inte att använda helt enkelt.
SPA 2 som kommer inom några år skall dock funka för det.
Stämmer bra, Polestar 3 blir dessutom första bilen på SPA2 som kommer 2022. En hel-elektrisk större crossover. Dock lär det debatteras om det egentligen inte är en SUV...
Nästa generation XC90 kommer strax därefter på samma plattform.
Det är fint erkännande till Tesla att ALLA elbilar som kommer ut på marknaden jämförs med dom.
Men varför tror alla journalister eller Youtubers att bara kommer finnas ETT elbilsmärke i framtiden? Det är väl inte Tesla M3 som Polestar 2 konkurrerar med? Jag vill se ett "test" där man kör Polestar 2 mot en BMW 320i eller d. Då tror jag också att det hade blivit väldigt uppenbart att "ny" 320 hade sett och kännts väldigt utdaterad.
Men varför tror alla journalister eller Youtubers att bara kommer finnas ETT elbilsmärke i framtiden?
Känns mer som en del journalister tror att det kommer finnas en elbilsversion i varje kategori bland ett större antal olika avgasbilar i samma kategori.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Men varför tror alla journalister eller Youtubers att bara kommer finnas ETT elbilsmärke i framtiden?
Känns mer som en del journalister tror att det kommer finnas en elbilsversion i varje kategori bland ett större antal olika avgasbilar i samma kategori.
För de som förstår tyska, så kan jag rekommendera CarManiac, han är saklig, tar upp sånt man vill veta om elbilar och snackar inte massa skit. Min nya favorit!
Kuriosa: i Tyskland är det ju vanligt med dubbade filmer och han är rösten till flera skådespelare, han är alltså duktig på att prata
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
20% högre förbrukning än M3P(som ju är förhållandevis törstig med 20").
Precis som PS2 är törstigare med sina 20" och sportdäck i performanceutförande. Bra då får man utgå ifrån 20% skillnad mellan M3 och PS2.
Går det att montera mindre hjul än 19" på PS2? Och mindre än 20" på Performance?
På performance går det inte mindre än 20” och inte ens de vanliga 20”. Måste tydligen vara performancefälgarna. Antar att de bygger mindre gods i trumman så att de större bromsarna får plats.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
20% högre förbrukning än M3P(som ju är förhållandevis törstig med 20").
Precis som PS2 är törstigare med sina 20" och sportdäck i performanceutförande. Bra då får man utgå ifrån 20% skillnad mellan M3 och PS2.
Går det att montera mindre hjul än 19" på PS2? Och mindre än 20" på Performance?
På performance går det inte mindre än 20” och inte ens de vanliga 20”. Måste tydligen vara performancefälgarna. Antar att de bygger mindre gods i trumman så att de större bromsarna får plats.
20% högre förbrukning än M3P(som ju är förhållandevis törstig med 20").
Precis som PS2 är törstigare med sina 20" och sportdäck i performanceutförande. Bra då får man utgå ifrån 20% skillnad mellan M3 och PS2.
Går det att montera mindre hjul än 19" på PS2? Och mindre än 20" på Performance?
På performance går det inte mindre än 20” och inte ens de vanliga 20”. Måste tydligen vara performancefälgarna. Antar att de bygger mindre gods i trumman så att de större bromsarna får plats.
Antagligen smidda isf?
Jepp!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14