Om man av tragiska anledningar som dålig lön och usel HR avdelning inte har möjlighet att välja Tesla som bil men ändå vill omfamna elektriciteten med en mindre barnfamiljs behov är utbudet ganska skralt. Tycker det finns begränsad kunskap om ämnet också tyvärr, undantaget är ju då dock här därav tråden.

Tittar runt på elbilar och hybrider och har svårt att avgöra vilka som egentligen är bra/bäst på elsidan finns idag i stort sett bara E-niro som alternativ med reservation för Polestar 2 under 2020. Vad bör man känna till kring Niro dvs vad har den för tillkortakommanden att ta i beaktande? I hybriddjungeln finns ju lite mer om än inte jättemycket främst tittat på BMW, V60 sedan finns ju tex Passat. Några tankar insikter om dessa alternativ, är man "dum" som hoppar på hybridtrenden i nuläget istället för att avvakta något år?
Hur är det med laddning av hybriderna, fungerar de på allmänna platser och emot tex trefas, i dagsläget kan jag ladda på jobbet (3 mils resa jag och sambon på samma företag) men skulle nog även kunna få upp en laddbox hemma (flerbilsgarange). Hur snabbt laddar de upp om jag tex pluggar i utanför Ikea eller dyl?
Min önskan är att få en billigare bil sett til bränslekostnader samt att försöka vara lite miljömedveten och vara en del av att driva denna industrin framåt. Har provkört en Tesla S och blev toksåld men tyvärr är de som sagt way off min budget även bränslekostnader inräknat

Så mycket yrande men tänkte mest försöka få någon form av diskussion kring alternativen som står till förfogande idag för oss som kanske har hyfsade möjligheter till bra val men inte når ända upp till Teslanivån. Men också rent kunskapsmässigt försöka få lite koll på läget kring laddning/sladdar/stationer osv och vad man bör vara medveten om m.m