https://www.evinfo.co.nz/2020/08/10/tes ... ch-but-why
Tesla and Xplora Smartwatch.
The automaker has been known to branch out of the electric vehicle business, but this is would be quite a new venture for Tesla.
Xplora Technologies, a Norway-based wearable company focusing on smartwatches for kids, has filed an application with the FCC for a new smartwatch and listed Tesla as being involved in the project.
In an application to keep aspects of the project confidential, the company listed “Tesla Motors” in the filling:
The XPLORA Technologies AS, the undersigned, hereby authorizes Mr. Wu Xuewen from Shenzhen BALUN Technology Co., Ltd., to act on the behalf of the XPLORA Technologies AS solely in matters relating to the application for an FCC equipment authorization for FCC ID: 2AVMJX5P including the signing of documents in connection with this Application. Necessary acts carried out by Shenzhen BALUN Technology Co., Ltd. in connection with the Application shall have the same effect as acts of the Tesla Motors, Inc.
Tesla Smartwatch?
Moderator: Redaktion
Tesla Smartwatch?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Tesla Smartwatch?
Förmodligen nytt nyckelalternativ.
Lär ju knappast byta ut min Apple Watch för detta dock... ibland kunde man önska att tesla valde integrera med ex. Google och Apple bättre istället för att försöka sig på allt själva, även om de är bra på mjukvara om man jämför med den gamla fossilbilsindustrin, så är de inte ens nära ex. Apple på det området. Hade varit nice om de nya bilnycklarna som Apple watchos 7 funkade för tesla istället för BMW som första kund. Där ligger garanterat bollen hos tesla tyvärr.
Lär ju knappast byta ut min Apple Watch för detta dock... ibland kunde man önska att tesla valde integrera med ex. Google och Apple bättre istället för att försöka sig på allt själva, även om de är bra på mjukvara om man jämför med den gamla fossilbilsindustrin, så är de inte ens nära ex. Apple på det området. Hade varit nice om de nya bilnycklarna som Apple watchos 7 funkade för tesla istället för BMW som första kund. Där ligger garanterat bollen hos tesla tyvärr.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Väl typisk Tesla inte direkt att integrera/samarbeta med andra (se bara på skyltläsning t.ex) så det förvånar inte, att man själv vill försöka att utveckla det mesta själva. Jag tror dock det kan bli svårt för Tesla mot de etablerade Apple, Samsung, Google etc.thebishop skrev:Förmodligen nytt nyckelalternativ.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Har den senaste Xplora och det är mer en leksak än något annat, ligger mest oanvänd.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Den är ju till för barn?
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Ja min dotter fick den när hon började röra sig mer fritt i området. Smidigt att enkelt kunna ringa när maten är klar, se till att hon rör sig inom geofence och inte närmar sig några farliga stup vi har i området.thebishop skrev:Den är ju till för barn?
Problemet är att den är för oresponsiv (typisk billig Androidklocka), GPS-spårningen är inte tillräckligt träffsäker (radie på 30-40m, i praktiken så skulle hon kunna vara på andra sidan vägen innan den börjar larma) och för stor för att ha på armen. Väldigt kort batteritid med, måste laddas varje kväll om den används.
Jag använder den när jag är ute i skogen själv och tränar (springer, cyklar eller kör enduro) ifall en olycka skulle ske, bra larmfunktion (håll in en knapp några sekunder så ringer den upp min och frugans telefon) och man kan följa min position i realtid.
Skulle vilja påstå att det är en bättre "larmklocka" än barnklocka. Kört omkull rätt hårt en gång och då var det skönt att lätt kunna dela position och bli upphämtad.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Istället kunde de ju bara fixa sin mjukvara så den kör på Watch OS/Android Wear, så att deras kunder faktiskt kunde få nytta av investeringen.
Ok, trist! Titta nämligen precis på den till dottern (snart 6) - vilken version har du? 3s eller 4?dd88 skrev:Ja min dotter fick den när hon började röra sig mer fritt i området. Smidigt att enkelt kunna ringa när maten är klar, se till att hon rör sig inom geofence och inte närmar sig några farliga stup vi har i området.thebishop skrev:Den är ju till för barn?
Problemet är att den är för oresponsiv (typisk billig Androidklocka), GPS-spårningen är inte tillräckligt träffsäker (radie på 30-40m, i praktiken så skulle hon kunna vara på andra sidan vägen innan den börjar larma) och för stor för att ha på armen. Väldigt kort batteritid med, måste laddas varje kväll om den används.
Jag använder den när jag är ute i skogen själv och tränar (springer, cyklar eller kör enduro) ifall en olycka skulle ske, bra larmfunktion (håll in en knapp några sekunder så ringer den upp min och frugans telefon) och man kan följa min position i realtid.
Skulle vilja påstå att det är en bättre "larmklocka" än barnklocka. Kört omkull rätt hårt en gång och då var det skönt att lätt kunna dela position och bli upphämtad.
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Det är den senaste, köpte i våras.
Edit: Dvs en 4
Edit: Dvs en 4