Få ut hela sentry filmer

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Matthiaz
Teslaägare

Få ut hela sentry filmer

Inlägg av Matthiaz »

Skedde en trafikolycka bara 5m från min parkerade bil idag, jag var i närheten och hörde allt så var tidigt på plats. Blev brandbilar, ambulans och polis på plats och jag fick vittna till polisen. Jag kom även att tänka på att bilen kanske spelat in något, och det hade den, hade fått med hela olyckan. Så polisen tittade på filmerna i bilen men dom vill även komma hem till mig och få kopia på filmerna senare.
När jag tittar på sentry filmerna i bilen så är dom 10min långa och själva händelsen ligger ca vid dom sista 2 min på filmen.
Men när jag tar ut hårddisken ur bilen och kopplar till datorn för att spara dom så är filmerna i Sentry mappen bara 1min långa och triggern ligger mitt i så jag har bara ca 30 sek före och 30 sek efter olyckan. Skulle vilja få ut lite mer, hur gör man för att få ut hela 10min filmen jag kan se i bilen?
I bilkamera mappen så ligger ju bara sista timman sparad, och det hjälper inte, satte in barnen i bilen direkt efter så dom inte skulle se allt och hålla sig borta. Men då var ju bilen igång, så det blev inte några mer sentry klipp och det hela tog mer än en timma så finns inget kvar från i närheten av olyckan i den mappen.
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Re: Få ut hela sentry filmer

Inlägg av taliz »

Har för mig alla klipp är 1 min(?). Uppspelaren syr ihop dem till 10min.
Låter konstigt om du hittar klipp precis före och precis efter, de borde ligga i samma folder(har för mig den sparar 10st 1min klipp per folder?).
SavedClips eller vad nu foldern heter.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Matthiaz
Teslaägare

Inlägg av Matthiaz »

taliz skrev:
Har för mig alla klipp är 1 min(?). Uppspelaren syr ihop dem till 10min.
Låter konstigt om du hittar klipp precis före och precis efter, de borde ligga i samma folder(har för mig den sparar 10st 1min klipp per folder?).
SavedClips eller vad nu foldern heter.
Det kanske stämmer som du säger, får kolla mer noga imorgon. Men då kanske problemet att jag inte har så mycket efter olyckan är att jag öppnade bilen och stoppade in barnen.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Om det är Sentry som spelat in så behålls det tills minnet är fullt och nya sentry events skriver över.
Så det beror på hur stort minne/disk du har och hur många events som brukar triggas per dag.
För mig räcker min 256gb ssd över en månad.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Matthiaz
Teslaägare

Inlägg av Matthiaz »

Har kollat lite noggrannare nu, och det var som taliz sa, de 10 min man ser i bilen är ihopsatt av flera 1min filmer. Så varje sentry event får en katalog med flera 1 min filmer.
Att jag inte fick med så mycket efter olyckan var att det var inte själva olyckan som triggade sentry, utan en person som gick förbi bilen strax före olyckan.
Skriv svar