DFSK E3 har ett batteri på 52,5kWh.
400 km i räckvidd NEDC.
DFSK E3
DFSK E3 är en helelektrisk SUV med en räckvidd på upp till 400 km (NEDC). DFSK E3 kommer att ha en 6,6 kWt AC ombord laddare och kan ta emot 50 kWt DC. Konkurrenter för den första DFSK-modellen kommer att vara bilmodeller som Nissan Leaf, Hyundai Kona, Kia e-Soul.
I valg av nye EL-bilmodeller var det viktig for Gill Gruppen å kunne tilby det norske markedet en bred portefølje av alternativer. Grovt sett vil modeller fra DFSK posisjonere seg innenfor de kategoriene som selger mest i det norske markedet og ligge i prissjiktet 250.000 – 400.000 kroner,
Kul om Björn Nyland kan testa en DFSK E3 nu i september.
En Nissan Leaf i Norge kostar ca 280.000Nok.
Så den borde slå det priset.
Skal utfordre i alle prissegmenter
I valg av nye EL-bilmodeller var det viktig for Gill Gruppen å kunne tilby det norske markedet en bred portefølje av alternativer. Grovt sett vil modeller fra DFSK posisjonere seg innenfor de kategoriene som selger mest i det norske markedet og ligge i prissjiktet 250.000 – 400.000 kroner, mens SERES vil konkurrere helt opp i det øverste prissegmentet når det kommer til design, ytelse og rekkevidde.
- Med DFSK og SERES vil vi kunne tilby elektriske bilmodeller av høy kvalitet og med ny teknologi innenfor alle relevante priskategorier. Hele veien fra kompakte bybiler og familiebiler til SUV og varebiler, også med 4WD. I løpet av de neste fem årene vil vi lansere opp mot 20 ulike modeller til det norske markedet, forteller Holmedal.
Rekkeviddeforlenger (EVR)
En avgjørende faktor for mange EL-bil kjøpere er den tilgjengelige rekkevidden før man må stoppe for å lade. Samtlige SERES-modeller som kommer til Norge vil også kunne leveres med en såkalt Electric Vehicle Range Extender (EVR).
- Denne muligheten vil komme som et tilvalg for SERES SF5, men også for den noe mindre SF3 og den største modellen SF7 som begge komme på norske veier litt etter lanseringen av SF5. Teknologien tillater også at man lader opp andre elektriske biler direkte fra batteriet. Det kan kanskje være nyttig om man møter på uheldige bilister når man er i områder med dårlige lademuligheter, avslutter Holmedal.