Snabba upp registrering av ny Tesla

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TeslaRoosen
Teslaägare

Snabba upp registrering av ny Tesla

Inlägg av TeslaRoosen »

Hej.

Är det någon som vet hur man snabbar på registrerings processen/ägandebytet hos Tesla?

Jag är en ny Tesla model x ägare (köpt beggat) och skulle vara i stor hjälp av att få access till appen , kopplingar till ABRP mm under helgen.

Registreringsbeviset har ju inte kommit än, ägarbytet är gjort digitalt.
Jag har mailat AccountSupportEMEA@tesla.com igår kväll & imorse. Även gjort ”lägg till nytt fordon” på teslas sida med skärmdumpen för ägarbytet i mina sidor appen...
Finns nått nummer man kan ringa el likn?
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare

Re: Snabba upp registrering av ny Tesla

Inlägg av Viper »

Jag vet inte vad det är för handläggningstider nuförtiden, men för mig tog det 6 veckor våren 2018. Hade lite mail-kontakt då med någon på Tesla i Göteborg i hopp om att få snabbare resultat, men det var inte så mycket dom kunde göra ändå. Men som sagt ... detta var 2 år sedan.
Model S 75D 2016 Midnight silver
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Tog en timme sist jag testa (mars). Dock krävs det riktiga dokumentet
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
TeslaRoosen
Teslaägare

Inlägg av TeslaRoosen »

Ok.

Det låter ju inte så bra...
Vilken skillnad på handläggningstid!?

Men hur har ni gjort med SuC under tiden? Blir det som en skuld som bunkras tills den nya ägaren får access?
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Säljaren ska gå in på sitt konto och ta bort/föra över bilen till ditt konto.
Det du kan göra är annars att gå in på Konto under ditt Tesla konto och lägga till bilen. Men det går fortare om säljaren börjar som sagt.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

https://www.tesla.com/sv_SE/support/acc ... references
Jag har just sålt min Tesla. Hur tar jag bort den gamla bilen från mitt Tesla-konto?
Du kan ta bort den gamla bilen med hjälp av ditt Tesla-konto och den e-postadress du har kopplad till det. När din bil har tagits bort kommer du inte längre att vara den kopplade ägaren. Supercharger-historik kommer dock finnas kvar på ditt konto.

För att komma igång loggar du in på ditt Tesla-konto och följer dessa steg:

Hitta den bil du ska ta bort och klicka på "Hantera".
Klicka på "Se detaljer".
Bläddra ner till "Ta bort denna bil från ditt konto" och klicka på "Kom igång".
Följ stegen som visas på din skärm.
När processen är klar kommer Tesla skicka en bekräftelse via e-post som ber dig bekräfta borttagningen. Detta är ett obligatoriskt steg. När det har bekräftats kommer bilen officiellt att tas bort från ditt konto.
Hur lägger jag till en bil i mitt Tesla-konto?
För att lägga till en bil ska du skicka in en förfrågan och alla nödvändiga dokument till Tesla via ditt Tesla-konto. När din förfrågan har behandlats kommer Tesla att kontakta dig för att bekräfta tillägget eller för att begära mer information. Observera att verifieringsprocessen kan ta upp till 72 timmar.

Gör så här för att skicka en förfrågan:

Logga in på ditt Tesla-konto
Välj ”Konto” och klicka sedan på ”Lägg till en bil till ditt konto”
Följ anvisningarna och skicka in nödvändig dokumentation
Skicka in din förfrågan
Användarvisningsbild
TeslaRoosen
Teslaägare

Inlägg av TeslaRoosen »

LarsL skrev:
https://www.tesla.com/sv_SE/support/acc ... references
Jag har just sålt min Tesla. Hur tar jag bort den gamla bilen från mitt Tesla-konto?
Du kan ta bort den gamla bilen med hjälp av ditt Tesla-konto och den e-postadress du har kopplad till det. När din bil har tagits bort kommer du inte längre att vara den kopplade ägaren. Supercharger-historik kommer dock finnas kvar på ditt konto.

För att komma igång loggar du in på ditt Tesla-konto och följer dessa steg:

Hitta den bil du ska ta bort och klicka på "Hantera".
Klicka på "Se detaljer".
Bläddra ner till "Ta bort denna bil från ditt konto" och klicka på "Kom igång".
Följ stegen som visas på din skärm.
När processen är klar kommer Tesla skicka en bekräftelse via e-post som ber dig bekräfta borttagningen. Detta är ett obligatoriskt steg. När det har bekräftats kommer bilen officiellt att tas bort från ditt konto.
Hur lägger jag till en bil i mitt Tesla-konto?
För att lägga till en bil ska du skicka in en förfrågan och alla nödvändiga dokument till Tesla via ditt Tesla-konto. När din förfrågan har behandlats kommer Tesla att kontakta dig för att bekräfta tillägget eller för att begära mer information. Observera att verifieringsprocessen kan ta upp till 72 timmar.

Gör så här för att skicka en förfrågan:

Logga in på ditt Tesla-konto
Välj ”Konto” och klicka sedan på ”Lägg till en bil till ditt konto”
Följ anvisningarna och skicka in nödvändig dokumentation
Skicka in din förfrågan

Tack Lars.
Texten du skickade finns i länken som finns i denna text som visas när man väljer stt lägga till ett fordon:
Lägg till en bil till ditt konto
För påskyndad och omedelbar överföring av din bil till ditt konto kan den tidigare ägaren göra det direkt genom sitt konto. För hjälp, klicka här. Du bör endast använda denna funktion om du gör anspråk på att äga en bil.
Tyvärr finns det ingen info Hur man gör detta, utan endast ta bort fordon samt hur man lägger till ett fordon, inte flytta över det.
Kanske en feature de plockat bort? Hade ju vart klockrent o göra det samtidigt som överlämning av bilen menar jag.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Jag tror att det är funktionen ta bort säljaren ska använda. Går man in på den länken kommer det förmodligen upp ett formulär färder går att ange ett nytt konto.
Skriv svar