Sugen på klicka hem trunk lift kittet i förberedelse för att hämta ut min LR om några veckor tillsammans med lite annat - typ mudflaps och Chrome delete.
Hur noga undersöker SC om man har gjort subtila ändringar, typ trunk lift (utan fot sensor)?
Service Center och 3e parts grejer
Moderator: Redaktion
Re: Service Center och 3e parts grejer
Du får problem om du lämnar in för något som kan härledas till det du har installerat. Tex så får du inte problem med garantianspråk på hjulupphängnings för att du har elektrisk trunk lift, men om du tex får problem med låsmekanismen till bakluckan så kommer nog Tesla försöka skylla på det du har installerat.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
HelectriC skrev:Du får problem om du lämnar in för något som kan härledas till det du har installerat. Tex så får du inte problem med garantianspråk på hjulupphängnings för att du har elektrisk trunk lift, men om du tex får problem med låsmekanismen till bakluckan så kommer nog Tesla försöka skylla på det du har installerat.
Tack, misstänkte det.
Men de går inte runt proaktivt om jag har bilen inne för något annat för att identifiera att jag har gjort några ändringar?
Tänker egentligen att trunk lift kittet är ju bara en mekanisk fjäder som inte märks av såvida de ej öppnar skuffen.
Jag har aldrig varit med om att de poängterar saker som inte har med aktuellt problem att göra nej.P85 skrev:HelectriC skrev:Du får problem om du lämnar in för något som kan härledas till det du har installerat. Tex så får du inte problem med garantianspråk på hjulupphängnings för att du har elektrisk trunk lift, men om du tex får problem med låsmekanismen till bakluckan så kommer nog Tesla försöka skylla på det du har installerat.
Tack, misstänkte det.
Men de går inte runt proaktivt om jag har bilen inne för något annat för att identifiera att jag har gjort några ändringar?
Tänker egentligen att trunk lift kittet är ju bara en mekanisk fjäder som inte märks av såvida de ej öppnar skuffen.
Model 3-24/Polestar 3-24
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Samma erfarenhet, även om jag hört ”det mesta” så aldrig om något helt orelaterat...HelectriC skrev:Jag har aldrig varit med om att de poängterar saker som inte har med aktuellt problem att göra nej.P85 skrev:HelectriC skrev:Du får problem om du lämnar in för något som kan härledas till det du har installerat. Tex så får du inte problem med garantianspråk på hjulupphängnings för att du har elektrisk trunk lift, men om du tex får problem med låsmekanismen till bakluckan så kommer nog Tesla försöka skylla på det du har installerat.
Tack, misstänkte det.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag hade problem med min högra blinker efter att ha fått trunk lift installerad. SC i Upplands Väsby tog en titt på det och konstaterade att det var glapp i kontakten i höger baklykta. Ganska uppenbart att det hänt i samband med installationen, men de sade inte ett ord om det. Om det hade krävts någon dyr reservdel hade det kanske låtit annorlunda dock.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh