Safety issue (fel på airbag B-stolpe)
Moderator: Redaktion
Safety issue (fel på airbag B-stolpe)
Min bil piper argt typ en gång per minut.
Den röda airbagliknande varningen har jag inte sett förut.
Testat reboot och slå av/på airbag.
Den röda airbagliknande varningen har jag inte sett förut.
Testat reboot och slå av/på airbag.
Senast redigerad av Remuz, redigerad totalt 1 gånger.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Safty issue
Det låter nog som ett fel "på riktigt" då, jag skulle göra som bilen säger och kontakta service snarast.
/fth
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- fth
- Teslaägare
En snabb sökning visar att det inte är helt ovanligt och ofta beror på lösa sladdar under stolarna.
Du kanske kan kolla om någon kontakt har dragits ut när du har dammsugit el dyl (men det är nog som sagt bra att kontakta service oavsett).
/fth
Du kanske kan kolla om någon kontakt har dragits ut när du har dammsugit el dyl (men det är nog som sagt bra att kontakta service oavsett).
/fth
Är i Segeltorp nu, dom tog den direkt. Norrmannen i telefon fixade plats direkt.P85 skrev:Hoppas att SC kan ta emot den omgående. Hur gammal är bilen?
Bilen är 4mån
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Fick en röd 85D med 12k mil, ap1 och den är låst i chill mode
AP1 är sjukt bra. Sjukt bra. Blir Avis varje gång jag lånar en sån... saknar min första X lite nu

AP1 är sjukt bra. Sjukt bra. Blir Avis varje gång jag lånar en sån... saknar min första X lite nu
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Jo, chill mode ska vara standard numera. Någon försäkringsgrej, påstår dom iaf.Remuz skrev:Fick en röd 85D med 12k mil, ap1 och den är låst i chill mode![]()

Re: Safety issue (fel på airbag B-stolpe)
Tråkigt med chill 
Min fick stå några dagar hos Tesla för samma fel, det var inte det vanliga felet med glapp(om jag förstod rätt?) så de fick beställa ny kabelhärva.

Min fick stå några dagar hos Tesla för samma fel, det var inte det vanliga felet med glapp(om jag förstod rätt?) så de fick beställa ny kabelhärva.
En livslevande hare bodde i kablaget och livnärde sig på detsamma... 5500kr
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Hahaha, va?? Nu får du allt berätta mer! Levde den, på riktigt?Remuz skrev:En livslevande hare bodde i kablaget och livnärde sig på detsamma... 5500kr
- fth
- Teslaägare
På riktigt? Vad använder Tesla för ätbart kablage? Vad hände med haren?Remuz skrev:En livslevande hare bodde i kablaget och livnärde sig på detsamma... 5500kr

/fth
Jag har inte hämtat bilen ännu, men dom ska skicka bilder eftersom dom inte trodde sina ögon.
Är det vagnskada? Känns som en rätt saftig räkning som jag gärna skulle ge någon annan (typ försäkringsbolaget)
Är det vagnskada? Känns som en rätt saftig räkning som jag gärna skulle ge någon annan (typ försäkringsbolaget)
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Haren bodde i en låda på SC nu. Fick riktig mat också. Proffsigt och snabbt fixat av SC Segeltorp
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- fth
- Teslaägare
Vilken bjässe, hur tog den sig in där, och varför?Remuz skrev:Haren bodde i en låda på SC nu. Fick riktig mat också. Proffsigt och snabbt fixat av SC Segeltorp

Du får adoptera den, den har ju bevisligen god smak!
/fth
Kan va en kanin som rymt från nån granne
ms 76132 "Eleamore"
Känns som att det här inlägget borde få mer cred12man skrev:Fält, skogs eller krishna?

5063kr inkl 3h arbete och nya kablar. Då ingick inte djuret i dealen tyvärr
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Va, det är väl din hare! För det priset bör det åtminstone kunna blir en god middag 

Tyckte AP1 var betydligt sämre än AP2.5 som jag har. Det enda jag tyckte var bra var att den bytte fil själv Och såg hastighetsskyltar annars var den sämre på att köra. Kunde inte alls ta sig fram på min 80-70-60 väg där AP2.5 kör hyfsat felfritt.Remuz skrev:Fick en röd 85D med 12k mil, ap1 och den är låst i chill mode![]()
Man kan ju undra om inte personalen på SC blev förvånade och lite skraja när de upptäckte haren/kaninen.
Är ju inget man förväntar sig ska finnas i bilen??!

Är ju inget man förväntar sig ska finnas i bilen??!

Blå TM3 SR+ med dragkrok, 2019
Dom var mest roade verkar det som. Dom tog massa kortAntti V skrev:Man kan ju undra om inte personalen på SC blev förvånade och lite skraja när de upptäckte haren/kaninen.
Är ju inget man förväntar sig ska finnas i bilen??!![]()
![]()
![]()

Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland