OPTI-COAT PRO+ på ny Model S: yay or nay?
Moderator: Redaktion
-
OPTI-COAT PRO+ på ny Model S: yay or nay?
Tja!
Inkommande Model S på gång.
Fått upp ögonen för detta: https://www.rosenbergsinpol.com/produkt ... -pro-plus/
Bilen är fabriksny.
Tips?!
Läst lite på nätet, och det skall vara bra?!
Några nackdelar? Måste man kolla upp det med leasing-bolaget, om de godkänner det?
Slutligen, går det att ta på företaget, avdragsgillt? Service på bilen?
Inkommande Model S på gång.
Fått upp ögonen för detta: https://www.rosenbergsinpol.com/produkt ... -pro-plus/
Bilen är fabriksny.
Tips?!
Läst lite på nätet, och det skall vara bra?!
Några nackdelar? Måste man kolla upp det med leasing-bolaget, om de godkänner det?
Slutligen, går det att ta på företaget, avdragsgillt? Service på bilen?
Re: OPTI-COAT PRO+ på ny Model S: yay or nay?
Ja det är alltid bra att skydda lacken.
Du kan dra det på firman.
Behover ej fråga leasingbolaget.
Service - nä det behövs ej.
-
Tack för svar. Har du själv kört det? Blir bilen markant snyggare/mer shiny då?pejvic skrev:Ja det är alltid bra att skydda lacken.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Jag tycker det, framförallt blir den mycket lättare att tvätta vilket sparar tid.tezlaoptiC0ET skrev:
Tack för svar. Har du själv kört det? Blir bilen markant snyggare/mer shiny då?
Hur bra som helst. Lättare att tvätta och har liksom en bättre lyster även när man inte gör det. : )
Rekommenderas!
Rekommenderas!
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
-
Nice, tack...!
När man gör en sån här behandling, behöver man nåt speciellt tvättmedel eller kan man tvätta bilen normalt som man brukar göra med normala tvättgrejer
När man gör en sån här behandling, behöver man nåt speciellt tvättmedel eller kan man tvätta bilen normalt som man brukar göra med normala tvättgrejer
Johan och sonen är otroligt duktiga! Så bilen är i trygga händer där. De brukar var uppbokade för lång tid framöver så var ute i god tid.
Johan gjorde behandling på min P85 för flera år sedan och jag blev supernöjd.
Johan gjorde behandling på min P85 för flera år sedan och jag blev supernöjd.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Kan bara hålla med, Johan och sonen gör extremt bra lackbehandlingar!
Hej! nej jag har kört detta istället, jag gillar att putsa själv: https://www.autodude.se/produkt/bilvax_ ... V0QAvD_BwEtezlaoptiC0ET skrev:Tack för svar. Har du själv kört det? Blir bilen markant snyggare/mer shiny då?pejvic skrev:Ja det är alltid bra att skydda lacken.
Skulle säga att den blir mer shiny med detta - men man måste göra det flera ggr per år. Burken räcker länge. Dock så ger Opticoat mkt starkare lackskydd.
Har bara hört gott om dem. Jag har gjort liknande lackskydd på andra bilar från Ditec men ruggigt bra resultat. Vill du ha riktigt bra resultat till lågt pris så fick jag bästa per krona på Lota bilvård i Västerås. Spelar pengen ingen roll så lär Rosenbergs leverera enligt vad jag läst. Ej provat just dem.
Och ja bilen blir snyggare med kontinuerlig lackvård. Absolut. Sen bör man ej maskintvätta eller använda fel medel heller såklart när man tvättar den kontinuerligt förstås. Det är lite som frisören. Gå till den bästa frisören hjälper ej om man ej trixar till håret hemma då och då:)
pejvic skrev:Hej! nej jag har kört detta istället, jag gillar att putsa själv: https://www.autodude.se/produkt/bilvax_ ... V0QAvD_BwEtezlaoptiC0ET skrev:Tack för svar. Har du själv kört det? Blir bilen markant snyggare/mer shiny då?pejvic skrev:Ja det är alltid bra att skydda lacken.
Skulle säga att den blir mer shiny med detta - men man måste göra det flera ggr per år. Burken räcker länge. Dock så ger Opticoat mkt starkare lackskydd.
Har bara hört gott om dem. Jag har gjort liknande lackskydd på andra bilar från Ditec men ruggigt bra resultat. Vill du ha riktigt bra resultat till lågt pris så fick jag bästa per krona på Lota bilvård i Västerås. Spelar pengen ingen roll så lär Rosenbergs leverera enligt vad jag läst. Ej provat just dem.
Och angående tvättgrejer, där kommer du få råden när du hämtar bilen. Alltid bäst att tvätta bilen själv tycker jag om det är möjligt.
Och ja bilen blir snyggare med kontinuerlig lackvård. Absolut. Sen bör man ej maskintvätta eller använda fel medel heller såklart när man tvättar den kontinuerligt förstås. Det är lite som frisören. Gå till den bästa frisören hjälper ej om man ej trixar till håret hemma då och då:)
-
Grymt. En nybörjar-fråga, vad betyder lackskydd? Att den skyddar bilens yttre material?pejvic skrev:Hej! nej jag har kört detta istället, jag gillar att putsa själv: https://www.autodude.se/produkt/bilvax_ ... V0QAvD_BwEtezlaoptiC0ET skrev:Tack för svar. Har du själv kört det? Blir bilen markant snyggare/mer shiny då?pejvic skrev:Ja det är alltid bra att skydda lacken.
Ja absolut!
Boka i tid, de har många som vill få styr på lacken och de är troligt bäst i landet på det.
De gjorde min svarta S90D och det var som en annan bil efter behandlingen, ordnade också med rätt-teslagrå-färg på vinterhjulen och nått med vindrutan så man inte ens behöver använda vindrutetorkare när det regnar.
Du får/får köpa billigt? Minns inte. Iallafall. En hink full med allt du behöver för att ta hand om bilen på egen hand sen. Från schampo till glans till däcksidor.
Att tvätta bilen efter den varit hos dem är i stort skölja av den och var 5e gång köra ett varv med svamp och medel.
Boka i tid, de har många som vill få styr på lacken och de är troligt bäst i landet på det.
De gjorde min svarta S90D och det var som en annan bil efter behandlingen, ordnade också med rätt-teslagrå-färg på vinterhjulen och nått med vindrutan så man inte ens behöver använda vindrutetorkare när det regnar.
Du får/får köpa billigt? Minns inte. Iallafall. En hink full med allt du behöver för att ta hand om bilen på egen hand sen. Från schampo till glans till däcksidor.
Att tvätta bilen efter den varit hos dem är i stort skölja av den och var 5e gång köra ett varv med svamp och medel.
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
-
Tackar för samtliga svar. Har beställt;
Opti-Coat Pro+
Opti-Coat fälgbehandling
Hoppas på en kraftig Heroin-rush sen efter när jag hämtar ut den...!

Opti-Coat Pro+
Opti-Coat fälgbehandling
Hoppas på en kraftig Heroin-rush sen efter när jag hämtar ut den...!