Smart watch tillbehör till bilen

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Smart watch tillbehör till bilen

Inlägg av Pontus »

Vi har just nu ett generellt köpstopp på bolaget men tillbehör till bilen verkar gå bra. Har blivit lite sugen på att prova en Galaxy Watch 3 men kan man hävda att den används som nyckel till bilen?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pigi71
Teslaägare
Referralkod: ts.la/pierluigi20337

Re: Smart watch tillbehör till bilen

Inlägg av Pigi71 »

Just curious...how a smartwatch can be "stretched out" as car accessory? :)

By the way, also interested in the same watch

/Pierluigi
Användarvisningsbild
micke_r
Teslaägare

Inlägg av micke_r »

Pontus skrev:
Vi har just nu ett generellt köpstopp på bolaget men tillbehör till bilen verkar gå bra. Har blivit lite sugen på att prova en Galaxy Watch 3 men kan man hävda att den används som nyckel till bilen?
Hmm knappast, eller? Verkar oerhört långsökt.
Användarvisningsbild
Pigi71
Teslaägare

Inlägg av Pigi71 »

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Pontus skrev:

Kan watch 3 användas som nyckel? Jag har inte hittat att det går med min Watch 2 iaf.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Pigi71
Teslaägare

Inlägg av Pigi71 »

HelectriC skrev:
Pontus skrev:

Kan watch 3 användas som nyckel? Jag har inte hittat att det går med min Watch 2 iaf.
The app I linked above is made for Galaxy watches (by a Norwegian guy). Can work as key, if the watch is just bluetooth then you need the active connection to the phone (internet). If the watch is the LTE version then the phone is not needed.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Pigi71 skrev:
HelectriC skrev:
Pontus skrev:

The app I linked above is made for Galaxy watches (by a Norwegian guy). Can work as key, if the watch is just bluetooth then you need the active connection to the phone (internet). If the watch is the LTE version then the phone is not needed.
Den appen har jag redan, men det funkar väl kanske bara på M3?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

micke_r skrev:
Pontus skrev:
Hmm knappast, eller? Verkar oerhört långsökt.
Långsökt är det kanske men vad kostar en Döv som gör samma jobb? Ska kolla med chefen om inköp fortfarande har restriktioner på sig.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar